Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
8. marca 2014, 13:38
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Autosalón Ženeva 2014 #final

TECH TUNING
Uložiť Uložené

Prinášame poslednú časť, v ktorej nájdete konkrétne živé fotografie z dejiska, plus tie najhlavnejšie informácie o spomenutých modeloch.

Autosalón Ženeva 2014 #final

Ani sme sa nenazdali a po úvodnom, druhom a treťom diele priamo z dejiska 84. ročníka autosalónu v Ženeve sme sa dostali k štvrtej a zároveň poslednej časti. Priestory obrovského Palexpa sa však zďaleka nezatvárajú, ak ste sa teda ešte nerozhodli, či chcete byť aj vy súčasťou najväčšej automobilovej udalosti tohto roka, neváhajte a do 16. marca máte stále tu možnosť zúčastniť sa. Tie najzaujímavejšie a najhlavnejšie novinky sme ti samozrejme servírovali už od začiatku aj my a nebude tomu inak ani v záverečnom pokračovaní. Nižšie tak nájdete ďalšiu várku živých fotografií priamo z dejiska výstavy, plus tie najhlavnejšie informácie o spomenutých modeloch, ktoré pútajú najväčšiu pozornosť na novinárskych dňoch. Ak si prvý diel prehliadol, určite klikni tu, nakoľko tam okrem ďalších zaujímavých modelov nájdeš aj presné informácie a organizačné pokyny ohľadom autosalónu. Do pozornosti dávam určite aj naše krajšie polovičky, ktorým som dal prednosť včera pred týmto pokračovaním, nakoľko i tento rok naozaj výrazne skrášľujú nejeden stánok.

Audi RS4 Avant Nogaro

Aj dnešný, finálny diel otvoríme automobilkou Audi, konkrétne so špeciálnou edíciou špičkového kombi strednej triedy. Audi RS4 Avant prišlo na oslavu 20. výročia športových modelov RS. Presne pred dvoma dekádami prišlo Audi s prvým modelom športovej rady RS, RS2 Avant. Zobrazený, oslavný model sa oproti sériovému prevedenie líši len minimálne. Nogaro má zaujať predovšetkým vzhľadom, hlavne špeciálnym modrým lakom s perleťovým nádychom a 20'' diskami v kontrastnejšom sfarbení. Všetky lišty, vrátane prednej masky sú lakované v čiernom lesklom odtieni. V interiéri pribudli plakety edície a modro-čierne čalúnenie Alcantarou. Motorizácia sa nezmenila, RS4-ka disponuje teda osemvalcom s objemom 4,2 litra a výkonom 331 kW.

Autosalón Ženeva 2014 #final

Autosalón Ženeva 2014 #final

Brabus B63S-700 6x6

Brabus, najskloňovanejší pojem vo svete rýchlych automobilov, priviezol do Ženevy všetky perly. Tí čo pozorne sledovali dianie na našich stránkach, nemohol im ujsť žiadny nový počin od tohto tuningového mága. A už v žiadnom prípade brutálny model G 63 AMG 6x6 z Affalterbachu, ktorému sa na zúbky ešte dodatočne pozrel práve Brabus. Výkonnostný doping v podobe navýšenia až na 515 kW / 700 koní urobil z exkluzívneho terénneho prevedenia doslova monštrum. I napriek váhe blížiacej sa k 4 tonám, zvládne totižto toto G-čko akcelerovať na 100 km/h za 7,3 sekundy. Viac informácií o upravenej mašine s vidlicovým osemvalcom o objeme 5,5 litra a krútiacom momente 960 N.m sa dozvieš viac tu. Nevídaný vír v nádrži však ber ako samozrejmosť.

Autosalón Ženeva 2014 #final

Autosalón Ženeva 2014 #final

Brabus 850 6.0 Biturbo iBusiness

TOP! Inak sa limuzínu týchto kvalít nedá označiť. 5,9-litrový osemvalec s dvoma turbodúchadlami ponúka astronomických 625 kW / 850 koní a 1150 N.m. Vďaka tomu dokáže toto veľké hebedo akcelerovať na stovečku za 3,5 sekundy a verte či nie, zastaví sa až na rýchlosti 350 km/h! Tým však nekončíme. Okrem agresívnejšiemu outfitu dostalo S-ko interiér ladený v duchu tej najmodernejšej kancelárie. Bohatú "základnú" výbavu, tak doplňujú najmodernejšie prístroje vrátane produktov samotného Applu. iPod touch, iPad mini, Mac mini, displej TFT s uhlopriečkou 15,2' a samozrejme wifi. Ak si chceš pripomenúť bližšie, prečo som túto limuzínu označil TOP-om, klikni na na jeden z mojich najúspešnejších článkov tu.

Autosalón Ženeva 2014 #final

Autosalón Ženeva 2014 #final

Jaguar F-Type R Coupe

Highlight automobilky Jaguar, ktorým sa trafila do čierneho a predstavuje predajné rekordy, nemôže chýbať ani v Ženeve. Netradične až po predstavení otvorenej verzie Roadster prichádza elegantnejšie kupé, ktoré so svojím predstavením prináša aj top verziu, klasicky označenú písmenom R. Strecha je k dispozícii aj s naozaj veľkým panoramatickým sklom, pričom vyrobená bola z recyklovaného materiálu, ako aj zvyšok karosérie. Pod prednou nádhernou kapotou sa nachádza 5-litrová V8-čka s výkonom 404 kW / 550 koní. Tento malý športiak vďaka nemu dokáže akcelerovať za 4,2 sekúnd a dosiahnuť maximálku až 300 km/h. Viac tu.

Autosalón Ženeva 2014 #final

Autosalón Ženeva 2014 #final

Jeep Renegade

Americký Jeep nás pred autosalónom prekvapil úplne novým modelom s novým menom. Po kontroverznom Cheeroke sme svedkami síce konvenčnejších tvarov, no stále sa Renegade pomerne dosť vymyká ostatným modelom značky. Aby som bol presnejší, baby-jeep ako sa novinke vraví, je postavený na konštrukcii od Fiatu, ktorá sa čoskoro ukáže aj v terénnom prevedení malého crossoveru Fiat 500X. Ani po dizajnovej stránke sa nedá prehliadnúť spolupráca s talianskou automobilkou, keďže svojím "kockatým" look-om pripomína najmä model Panda. Čo sa motorizácii týka, tiež tomu nie je inak, keďže s Fiatom bude zdielať dvojvalec TwinAir s výkonom 0,9 litra, štvorvalec s objemom 1,4 litra a dieselový motor s objemom 1,3 litra.

Autosalón Ženeva 2014 #final

Autosalón Ženeva 2014 #final

Mercedes-Benz triedy C 

Okrem novej triedy V, nádherného S Coupé, crossoveru GLA 45 AMG, špičkového S 65 AMG, bolo pochopiteľne rušno aj pri novej triede C, ktorá zavítala medzičasom už aj ku nám. Opäť hovoríme o veľmi vydarenom dizajne, ktorý som vám priblížil bližšie už tu. Céčko sa tak medzigeneračne veľmi zmenilo, pôsobí oveľa elegantnejšie a približuje sa najmä luxusnej triede S. Zobrazené fotografie nám ukazujú exemplár konkrétne v športovom AMG packete, ktorý v spojení s tmavými diskami a bielym lakov vyzerá naozaj pôsobivo. Na internete sme už svedkami fotografií, na ktorých sa ukazuje zamaskovaná verzia kombi, ale aj špičková verzia C 63 AMG. Je teda len otázkou času, kedy novinku doplnia odvodené verzie, ktoré by mali prísť na trh naraz v druhej vlne.

Autosalón Ženeva 2014 #final

Autosalón Ženeva 2014 #final

Mini Clubman concept

Ako ste si mohli všimnúť, značka Mini expanduje nielen vo svete ale aj vo veľkostnej kategórii vozidiel. Už to nie je zďaleka malé mestské autíčko, ktorým zaparkujete na mieste pre bicykle. I najmenšie prevedenie Cooper medzičasom narástlo a to ani nevravím o crossoveri Countryman či "praktikovi" Clubman. Práve druhý spomenutý sa na autosalóne ukazuje v úplne novej generácii, ktorá je však zatiaľ len v rovine konceptu. Každému je ale jasné, že keď príde za chvíľu do sériovej verzie, veľa sa toho nezmení. I keď pôjde o úplne novú generáciu, svojimi tvarmi sa absolútne nezaprie v porovnaní s predchodcom. Nie je tomu tak ale úplne! Ak ste si dobre všimli, pribudne druhý rad dverí, čim bude novinka plnohodnotným, päť-dverovým a päť-miestnym vozidlom. Nové riešenie evidujeme aj pri pohľade na zadné svetlomety, ktoré sú už orientované horizontálne.

Autosalón Ženeva 2014 #final

Autosalón Ženeva 2014 #final

Peugeot 308 SW

Čerstvý víťaz ankety Európske auto roka 2014 sa na promenádu v Ženeve vybralo už aj v praktickejšom prevedení, tradične označenom SW. To vyzerá ešte lepšie než klasický hatchback, čo má na svedomí hlavne perfektná silueta, ktorú v prípade hatchbacku kazili "hluché/nudné" zadné partie. K lepšiemu určite prispelo aj klasické, elegantné riešenie C-stĺpika, ktoré bolo v predošlej generácii tvarovo naozaj netradične. Skutočným dôvodom vyváženejšieho dizajnu je však až o 10 cm nižšia výška. Kombík je zároveň aj o 140 kg ľahší a v útrobách batožinového priestoru schová až 610 litrov, čím prekonáva aj Golf Variant a vyrovnáva rekord Octavie Combi. Bohužiaľ, naozaj netradičné a netypické riešenie budíkov na prístrojovej doske umiestnených nad volantom, sa "teší" obrovskému kritizovaniu aj tu, keďže i tu majú neslávne miesto. Viac podrobnosti sa však dočítaš už tu.

Autosalón Ženeva 2014 #final

Autosalón Ženeva 2014 #final

 Porsche 911 Turbo S Techart

TechArt pred časom ukázal svoj nový vrchol ponuky na prvých fotografiách a bolo samozrejmosťou, že svetovú premiéru si odkrúti v Ženeve. Dvorný úpravca nemeckého Porsche si zobral na paškál najnovšiu generáciu najrýchlejšej 911-tky, model 911 Turbo S. Aj napriek tomu, že sériová verzia disponuje naozaj vydareným zovňajškom, TechArt si ho dovolil jemne upraviť. Zmeny však nie sú dramatické, našťastie. Dôležitejšie sú však úpravy pod kapotou. 3,8-litrový, šesťvalcový boxer s dvoma turbodúchadlami dostal nový powerkit. Vďaka nemu, pôvodných 560 koní dostalo navyše ďalších 60, čo znamená, že okrem vyššieho krútiaceho momentu 880 N.m, má až 620 koní! Akceleráciu na 100 km/h zvládne za neskutočne krátky čas, len 2,8 sekundy a maximálna rýchlosť bola stanovená na hodnotu 328 km/h

Autosalón Ženeva 2014 #final

Autosalón Ženeva 2014 #final

Renault Twingo 

Legenda ožila! Aby som bol presnejší, dočkali sme sa úplne novej, tretej generácie ikonického "renaultíka". Twingo opäť výrazne zmenilo svoj tvar a techniku, vďaka čomu pôsobí naozaj zaujímavo. Dizajnom odkazuje na slávny model Renault 5, istá podobnosť tu však je aj s aktuálnou 500-kou od automobilky Fiat. Toto mestské strelivo disponuje rekordne dlhým rázvorom, motormi 0.9 Energy TCe a 1,0 SCe umiestnenými vzadu!, no hlavne štýlovými prvkami individualizácie.

Autosalón Ženeva 2014 #final

Autosalón Ženeva 2014 #final

Škoda Rapid Spaceback Monte Carlo

Ako som spomínal v prvom diele, Škoda ukázala nové prírastky do veľmi obľúbenej edície Monte Carlo. Tou sa doteraz mohla pýšiť len klasická Fabia a práve jej dodal paket výrazne vyváženejší a atraktívnejší look. Po novom však čiernu strechu, disky, spodné časti nárazníkov a prahov, mriežku chladiča, spätné zrkadlá a zatmavené svetlomety nájdeme aj v prípade zvyšných modelov. Citigo, Fabia Combi, zobrazený Rapid Spaceback ale aj SUV-čko Yeti sú v ponuke s väčšou individualizáciou, ktorá im naozaj len pomohla.      

Autosalón Ženeva 2014 #final

Autosalón Ženeva 2014 #final

Subaru WRX STI

Charakteristické modré lakovanie, výrazný zadný spojler a otvor na prednej kapote napovedajú, že nemôže isť o nič iné ako Subaru. Ani v tomto prípade tomu nie je inak, konkrétne je vo veci známe športové náčinie, ktorému však už v názve neevidujeme pojem Impreza, len WRX STI. Automobilka sa rozhodla tradičné športové verzie odvodené od klasickej Imprezy oddeliť a založiť tak akýsi nový rad. WRX som vám už priniesol nedávno, teraz došlo i na legendárnu verziu WRX STI, ktorá odjakživa súperi s Mitsubishli Lancerom nielen na rally. Pod kapotou evidujeme nový 2,5-litorový plochý štvorvalec s výkonom 227 kW / 309 koní a 395 N.m. Oproti WRX-ku sa však okrem motorizácie a strohému, teda športovejšiemu interiéru verzia STI líši vďaka spomínanému, legendárne tvarovanému krídlu na veku kufra.

Autosalón Ženeva 2014 #final

Autosalón Ženeva 2014 #final

Volkswagen Polo facelift

Tohtoročnú Ženevu, čo sa živých fotografií týka, ukončujem faceliftom populárneho modelu Polo. Ten sa teší vysokým predajným číslám aj u nás a to nielen vďaka vydarenému dizajnu. Navyše, po približne troch rokoch dostal optické vylepšenie, ktoré sú síce malé, ale model citeľne skrášlili. Podpísal sa pod to najmä úplne nový predný nárazník s modernejším a elegantnejším tvarovaním. Optiku zmenili i predné svetlá, najnovšie sú vybavené i pásom LED-diód, či Full-LED-kami, ktoré sa však pravdepodobne objavia až v pripravovanej verzii GTI. Jemné zmeny evidujeme i pri riešení zadného nárazníka a svetiel. Do ponuky sa dostali modernejšie farebné kombinácie ale aj vyspelejšie prvky výbavy.  

Autosalón Ženeva 2014 #final

Autosalón Ženeva 2014 #final

Verím, že sa vám moja autosalónová aktivita páčila, a že sa vidíme nielen o rok pri nasledujúcom autosalóne.

Domov
Zdieľať
Diskusia