Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Utorok 18. 2. 2020 meniny má Jaromír

hľadaj na refresheri

Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Tech - Autá
3
Martin Mičuda
16. december 2013, 13:24
Čas čítania: 3:35

Dočkali sme sa: Toto je nový Mercedes-Benz triedy C!

Mercedes-Benz pretransformoval nový dizajnový smer do menšieho kabátu a naozaj sa mu to podarilo.

Martin Mičuda
16. december 2013, 13:24
Čas čítania: 3:35
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
3
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Dočkali sme sa: Toto je nový Mercedes-Benz triedy C!

 

Ako sa predpokladalo, nová trieda C si zakladá na vydarenom dizajne luxusnej top limuzíny triedy S. Mercedes-Benz pretransformoval nový dizajnový smer do menšieho kabátu a naozaj sa mu to podarilo. Nechýbajú ani prvky pochádzajúce z triedy CLA, respektíve A, čomu sa však nemôžeme čudovať, keďže Mercedes hlási rekordné predaje, vďaka ktorým predbieha ako Audi, tak aj BMW. A za tento boom môže práve štýlové CLA-čko. Okrem toho sa nemecká automobilka s hviezdou na kapote pobrala aj výborným marketingovým smerom.

 

Základné modely sú cenovo skoro lacnejšie než v prípade nemeckej prémiovej konkurencie, čo nebolo pre Mercedes nikdy zvykom. Tieto verzie vyzerajú ale navonok naozaj stroho až lacno, preto nútia ľudí viac rozmýšľať srdcom než rozumom. Tí si priplatia za vyššie stupne výbavy a tak dostávajú naozaj prekrásne meďáky, na úkor ceny. CLA začína na cene 28-tisíc €, no na stole u dealera môžete hravo nechať aj cez 60-tisíc € a to nemusíte mať ani najvýkonnejšiu verziu 45 AMG! Pritom nezabúdajme, že CLA-čko spadá velkosťou len do triedy, kde je Volkswagen Golf. Za 60-tisíc kúpite nielen slušne vybavenú vyššiu triedu C, ale dokonca aj veľké E!

 

Rovnakým smerom sa poberá aj nová trieda C. Predné partie opäť odlišujú jednotlivé pakety. Základný, tvorí elegantnú líniu, zatiaľ čo verzie s AMG packetom už tradične pôsobia oveľa agresívnejšie a športovejšie. Odlišnosť nájdeme aj v mriežke chladiča, ktorá ponúka buď elegantné línie, či veľký znak. Predné svetlomety majú podobný tvar tým z triedy S. Suma sumárov, naozaj nie je čo vytknúť. A klamal by som, ak by som napísal, že z iných pohľadov vyzerá auto horšie. Bočná silueta s menšími oknami, opticky nafúknutý zadok, vertikálne tvarované zadné svetlá po vzore S-ka, elegantne tvarovaný zadný nárazník, všetko spolu hrá na výbornú. Do pozornosti dávam riešenie výfukov, ktoré bude automobilka aplikovať už stále, teda elegantne umiestnené koncovky výfukov do chrómových krytov. Aj vzadu evidujeme odlišnosť výbav/paketov. Medzigeneračne model zhodil približne 100 kíl.

 

Dočkali sme sa: Toto je nový Mercedes-Benz triedy C!

Dočkali sme sa: Toto je nový Mercedes-Benz triedy C!

Dočkali sme sa: Toto je nový Mercedes-Benz triedy C!

Dočkali sme sa: Toto je nový Mercedes-Benz triedy C!

Dočkali sme sa: Toto je nový Mercedes-Benz triedy C!

Dočkali sme sa: Toto je nový Mercedes-Benz triedy C!

Dočkali sme sa: Toto je nový Mercedes-Benz triedy C!

Dočkali sme sa: Toto je nový Mercedes-Benz triedy C!

Dočkali sme sa: Toto je nový Mercedes-Benz triedy C!

 

Interiér. Ten nám bol podobne ako pri predstavovaní vlajkovej lode, triede S, predstavený ako prvý, pričom podrobné informácie si môžete pripomenúť tu. V skratke však povedzme, že už na prvý pohľad vidíme aj tu inšpiráciu z modelov CL(A) a S. Celok tak pôsobí oveľa hodnotnejšie a luxusnejšie, než v prípade predchodcu, ktorý bol občas kritizovaný za miestami strohý interiér. Nový je pomerne malý trojramenný volant a nové budíky s perfektnou grafikou. Tá dostala veľkú pochvalu už v menšom CLA-čku. Palubný počítač medzi budíkmi sa totižto svojím displejom a zobrazovaním vyrovná tým najkvalitnejším smarfónom.

 

Palubová doska je charakteristická trojicou výduchov ventilácie a veľkým displejom multimediálneho centra s uhlopriečkou 7" už v základe a 8,4' v rámci príplatkovej výbavy. Stredový panel je úplne nový a naozaj nádherný, pričom priamo prechádza až medzi predné sedadla, kde sa nachádza lakťová opierka. Dominuje perfektná ergonómia a eliminácia nepotrebných ovládačov. Celý multimediálny systém je ovládaný dotykovým ovládačom v stredovom tuneli, kde už nenájdeme ovládač rýchlosti automatickej prevodovky. Ten sa po vzore väčších modelov presťahoval pod volant. Trieda C bude mať v základe 6-stupňovú manuálnu prevodovku, ktorú bude možné vymeniť za príplatok za 7-stupňový automat 7G-Tronic. Úplnou novinkou v ponuke bude však aj 9-stupňová automatická prevodovka 9G-Tronic.

 

Dočkali sme sa: Toto je nový Mercedes-Benz triedy C!

Dočkali sme sa: Toto je nový Mercedes-Benz triedy C!

Dočkali sme sa: Toto je nový Mercedes-Benz triedy C!

Dočkali sme sa: Toto je nový Mercedes-Benz triedy C!

Dočkali sme sa: Toto je nový Mercedes-Benz triedy C!

 

Na úvod bude na výber z troch motorizácii, ku ktorým sa neskôr pridajú ďalšie vrátane špičkovej AMG verzie či hybridných prevedení. Ponuka začína modelom C 180, čo je vlastne 1,6-litrový štvorvalec naladený však až na 156 koní. Z nuly na 100 akceleruje za 8,2 sekúnd a zvláda 225 km/h a to pri kombinovanej spotrebe od 5 do 5,5 l/100 km. Nasleduje benzínová C 200-ka s dvojlitrovým motorom o výkone 184 koní. Tá akceleruje za 7,5 sekundy a dosiahne 237 km/h. Kombinovaná spotreba by mala byť na hodnote okolo 5,7 l/100 km. Naftovú ponuku tvorí zatiaľ len 2,1-litorvová verzia C 220 BlueTec s výkonom 170 koní a kombinovanou spotrebou okolo 4 l/100km! (a to je mimochodom po testoch CLA-čka naozaj možné a reálne) Neskôr príde C 250, C 300 ale aj C 400.

 

Novinka bude oveľa komfortnejšia aj vďaka vylepšenému vzduchovému odpruženiu Airmatic so štvoricou nastavení - Comfort, Eco, Sport a Sport Plus. Tie dokážu v závislosti od rýchlosti a stavu vozovky regulovať svetlú výšku a tým zlepšovať aerodynamiku a tým aj celkovú spotrebu.

 

Na vývoji novej generácie triedy C sa podieľal aj sám veľký sedemnásobný šampión Formule 1, Michael Schumacher. Ten sa zameral na technológiu Intelligent Drive, teda systémy, ktoré sa zaoberajú bezpečnosťou pri jazde a majú dopomôcť vodičovi, či dokonca ho nahradiť pri krízových situáciach. Michael testoval všetky atribúty a jednotlivé systémy tejto technológie za účelom nájsť najlepšie hodnoty, či časové reakcie, kedy systém bude upozorňovať vodiča, respektíve kedy prevezme kontrolu nad vozidlom. Súčasťou je prednárazový systém, ktorý monitoruje okolie pred vozidlom, a v rýchlosti od 30 km/h vodiča vizuálne upozorňuje v prípade prekážky. Adaptívny tempomat Distronic Plus už tradične udržuje odstup medzi vozidlami. Po novom by však mal vozidlo aj úplne zastaviť, v prípade, že zastane predchádzajúce vozidlo a následne aj rozbehnúť, pričom celý proces bude prebiehať v bezpečnej vzdialenosťami medzi samotnými vozidlami.

 

Intelligent Drive bude zahŕňať aj autonómne brzdenie, teda automatické zabrzdenie vozidla v prípade prekážky pred ním. Ďalej to je brzdový asistent Plus, ktorého úlohou bude maximalizácia tlaku na pedál v prípade zrážky s naprieč idúcimi vozidlami či prekážkami. Vylepšená bola aj funkcia monitorujúca slepé uhly, či držanie vozidla v jazdnom pruhu. Druhá spomenutá funkcia bude po novom nielen signalizovať a upozorňovať vodiča v prípade opustenia jazdného pruhu, ale pomocou jemného brzdenia na konkrétne koleso, bude vozidlu upravovať trajektóriu a tým ho teda bude držať v zvolenom pruhu samostatne.

 

Dočkali sme sa: Toto je nový Mercedes-Benz triedy C!

 

 

 

Pochoval Mercedes opäť konkurenciu? Ja hovorím áno!

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Zdroj: gtspirit.com, youtube.comFoto: netcarshow.com Tagy: mercedes-benz, mercedes, medak, trieda C, w205
Ohodnoť článok
0
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Najčítanejšie
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.