Jednou z hlavných a najviac očakávaných noviniek tohto roku z dielne nemeckej automobilky Mercedes-Benz a vlastne aj mimo nej, je úplne nová generácia obľúbenej triedy C.
Jednou z hlavných a najviac očakávaných noviniek tohto roku z dielne nemeckej automobilky Mercedes-Benz a vlastne aj mimo nej, je úplne nová generácia obľúbenej triedy C. Keďže oficiálne predstavenie visí na vlásku a táto značka je mojou srdcovkou, prinášam vám komplexný sumár toho, čo už poznáme a na čo sa môžeme tešiť.
Zástupca strednej triedy s hviezdou na kapote sa nám začal pomaly odhaľovať. Po vzore luxusnej limuzíny triedy S, aj tento model nám automobilka predstavuje zhodným postupom, nakoľko začína interiérom. Samozrejme, za začiatok nového dizajnového smeru sa považuje najmenšia a veľmi populárna trieda (CL)A, ale práve z veľkého S-ka, bude nové C-čko vychádzať, čo sa nastoleného dizajnu týka. Inšpiráciu vidno na štýle výplne dverí a ich línie prechádzajúcej až k hlavnému štítu vodiča. Tam sa síce neobjavia dve obrovské obrazovky, ale klasické elegantno-športové budíky. V strede nájdeme úplne novú stredovú konzolu, ktorá vyzerá a pôsobí naozaj elegantne až luxusne. Celý tento nový koncept rozloženia palubovej dosky použije automobilka časom vo všetkých ďalších modeloch.
Charakteristická je trojica výduchov ventilácie a veľký displej multimediálneho centra. Ten bude k dispozícii už v základe s uhlopriečkou 7", pričom za príplatok bude možné počítať s navýšením uhlopriečky o 1,4". Celý stredový panel prešiel vylepšením, čoho výsledkom je najmä perfektná ergonómia a eliminácia nepotrebných ovládačov. Celý multimediálny systém je ovládaný dotykovým ovládačom v stredovom tuneli, kde už nenájdeme ovládač rýchlosti automatickej prevodovky. Ten sa po vzore väčších modelov presťahoval pod volant. Ventilácia bude po novom spolupracovať s GPS navigáciou, vďaka čomu umožňuje upraviť množstvo prúdiaceho vzduchu do kabíny, napríklad v prípade jazdy v tuneli. Nové senzory automaticky rozoznajú prítomnosť autosedačky na sedadle spolujazdca, čoho výsledkom je automatické deaktivovanie airbagov. Väčšina ďalších noviniek prevezme C-čko od nového S-ka a faceliftovaného E-čka.
Exteriér zostáva pre nás stále tabu, avšak prvé detaili si pre nás automobilka pripravila prostredníctvom prvého oficálneho videa. Okrem toho, že bude inšpirovaný hore spomenutými modelmi, medzigeneračne dôjde k zníženiu hmotnosti, v závislosti od danej motorizácie až o 100 kg. Naopak vonkajšie rozmery narastú, konkrétne rázvor náprav bude dlhší o 60 mm. Spotreba by sa mala znížiť až o 20 %. Rovnako vieme, že nová generácia vznikne až v piatich karosárskych prevedeniach. Okrem klasického sedanu, kombi a kupé, ktoré pravdepodobne opäť ponesie označenie CLK, príde aj úplná novinka vo forme kabrioletu a dokonca aj akéhosi liftbacku. Ten by mal konkurovať práve BMW 3 GT a Audi A5 Sportback. Okrem klasických motorizácii pribudnú dve úplne nové hybridné verzie. Samozrejme, nebude chýbať ani špičkové prevedenie C 63 AMG, ktoré sa už testuje a podľa najnovších informácii bude mať pod kapotou 4-litrový osemvalec. Čerešničkou na torte by mala byť na záver tradičná verzia Black Series, avšak to je ešte hudba ďalekej budúcnosti.
Na záver už len pár známych technických vychytávok. V novej generácii triedy C nájdeme v niektorých verziách dokonca až 9-stupňovú automatickú prevodovku 9G-Tronic, pričom základom bude 6-stupňová manuálna prevodovka, ktorú bude možné za príplatok vymeniť za 7-stupňový automat 7G-Tronic. Novinka bude podľa automobilky oveľa komfortnejšia. Medzi príplatkovými výbavami sa ocitne aj vylepšené vzduchové odpruženie Airmatic (čiže položka výbavy, s ktorou sa oháňal neznámy komentujúci mudrlant v článku o automobile Rolls-Royce Wraith). Už v strednej triede tak nie je novinkou systém so štvoricou nastavení - Comfort, Eco, Sport a Sport Plus. Tie dokážu v závislosti od rýchlosti a stavu vozovky regulovať svetlú výšku a tým zlepšovať aerodynamiku a tým aj celkovú spotrebu.
Zatiaľ toľko! Stay fresh...