Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
9. septembra 2013 o 21:47
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Brabus 850 6.0 Biturbo iBusiness: Jednoducho TOP!

TECH BRABUS MERCEDES-BENZ TUNING
Uložiť Uložené

Nemecký úpravca Brabus si pripravil pravdepodobne najsilnejšiu luxusnú limuzínu všetkých čias, upravenú triedu S.

Brabus 850 6.0 Biturbo iBusiness: Jednoducho TOP!

Na stránkach Refresheru ste sa už neraz dočítali o najluxusnejšom sedane na svete! Teda aspoň tak o najnovšej generácii luxusnej triedy S hovorí sám Mercedes-Benz. Generácia s kódovým označením W222 prišla začiatkom leta a už teraz zdobí nejeden showroom nemeckej prestížnej automobilky, teda pokiaľ nedošlo k vypredaniu zásob, nakoľko je vraj po tomto modeli naozaj veľký dopyt. A to nemusím pripomínať v akých cenových reláciách sa daná trieda pohybuje. Na trhu sú už skoro všetky verzie, okrem chystanej novej naozaj dlhej verzie, ktorá nahradí Maybach a samozrejme na trhu nie je ani top model, dvanásťvalcová S65-ka AMG, ktorá povedzme si na rovinu, je medzi nemeckými limuzínami jednoznačný líder a nielen medzi nimi.

Potom prišlo veľké haló, pretože jeden z najznámejších tuningových úpravcov, nemecký Brabus, pred pár mesiacmi predstavil vytunené verzie Brabus B50, Brabus B63 a Brabus B63S, ktoré svojím výkonom ohúria určite každého, nakoľko najmä posledná spomenutá verzia mala disponovať výkonom až 730 koní. To sme však ešte netušili, čo si Brabus pripraví neskôr. A ten čas nastal práve teraz. Brabus 850 6.0 Biturbo iBusiness, tak sa volá pravdepodobne najsilnejšia luxusná limuzína všetkých čias. Základom pre úpravu bola použitá zatiaľ najsilnejšia verzia, špičková S 63 AMG.

Prejdime najprv k srdcu tejto TOP-limuzíny. Ako dobre vieme, pod kapotou S 63-ky je 5,5-litrový osemvalec. Ten však chalani z Brabusu upravili a prevŕtali, čím dosiahli objem až 5,9-litra. Motoru pomáhajú dve nové turbodúchadla, pribudli nové kované piesty, vačkové hriadele či väčší airbox. Samozrejme, došlo k výmene výfukov a úprave samotnej elektroniky. Suma-sumárov, už vtedy brutálny výkon narástol až na 625 kW / 850 koní a to pri krútiacom momente až neuveriteľných 1150 N.m! Vďaka tomu dokáže toto veľké hebedo akcelerovať na stovečku za 3,5 sekundy a verte či nie, zastaví sa až na rýchlosti 350 km/h!

Tým pádom bolo potrebné zahrnúť do povinnej výbavy keramické brzdy pre všetky štyri kolesá. Rovnako nevyhnutné bolo použitie aerodynamickejšieho balíčku, ktorý obnáša športovnejšie nárazníky, prahy, zadný difúzor, karbónvé výduchy v blatníkoch. Novinkou sú aj 21' efektné disky s elektrickým modulom, ktorý dokáže znížiť svetlú výšku vozidla o 15 mm...

Brabus 850 6.0 Biturbo iBusiness: Jednoducho TOP!

Brabus 850 6.0 Biturbo iBusiness: Jednoducho TOP!

Brabus 850 6.0 Biturbo iBusiness: Jednoducho TOP!

Brabus 850 6.0 Biturbo iBusiness: Jednoducho TOP!

...Ak ste si mysleli, že vás zaujmú len motorové parametre, ste na omyle. Ďalšie superlatívy vám prejdu mysľou po tom, ako otvoríte dvere a nahliadnete do interiéru. Ten sa nesie v duchu tej najmodernejšej kancelárie. Okrem už bohatej "základnej" výbavy, tu nájdete tie najmodernejšie prístroje vrátane produktov samotného Applu. iPod touch, iPad mini, Mac mini, displej TFT s uhlopriečkou 15,2' a samozrejme wifi. Do pozornosti dávam budíky na ultra-modernej palubovej doske, kde nájdete tachometer ciachovaný na 400 km/h! Pripomínam, že hovoríme o limuzíne, ktorá hravo presiahla dĺžku 5 metrov a hmotnosťnou sa ani zďaleka nevyrovná športovým automobilom s podobnými parametrami. Všetky vychytávky nájdete v prepracovanom interiéri, ktorý bol prečalúnený luxusnou hnedou kožou a béžovou alcantarou. Sen.

Výstavná premiéra sa odohrá, ako už tušíte, tento týždeň na autosalóne vo Frankfurte. O cene úpravca zatiaľ nič nehovorí. Keďže ceny klasickej S63-ky začínajú na hodnote 152-tisíc Eur, v Brabuse sa budú cenu snažiť zverejniť asi radšej opatrne. Nejdem si ani predstavovať, čo vznikne z úpravy S65-ky, keď príde na trh. Zatiaľ si teda aspoň predstavme, keby sme niečo takéto mali v garáži.

Brabus 850 6.0 Biturbo iBusiness: Jednoducho TOP!

Brabus 850 6.0 Biturbo iBusiness: Jednoducho TOP!

Brabus 850 6.0 Biturbo iBusiness: Jednoducho TOP!

Brabus 850 6.0 Biturbo iBusiness: Jednoducho TOP!

Brabus 850 6.0 Biturbo iBusiness: Jednoducho TOP!

Brabus 850 6.0 Biturbo iBusiness: Jednoducho TOP!

Brabus 850 6.0 Biturbo iBusiness: Jednoducho TOP!

Brabus 850 6.0 Biturbo iBusiness: Jednoducho TOP!
Domov
Zdieľať
Diskusia