Impreza WRX sa v týchto dňoch dočkala svojej ďalšej generácie, ktorá je opäť výkonnejšia, pričom z názvu vypadáva samotné označenie Impreza.
Subaru Impreza WRX a Mitsubishi Lancer EVO sú odjakživa športové náčinia, ktoré neodmysliteľne patria k závodom rally. Teda aspoň donedávna. A práve Impreza WRX sa v týchto dňoch dočkala svojej ďalšej generácie. Treba však podotknúť, že ako bolo avizované už dávno. Z názvu vypadáva samotné označenie Impreza, nakoľko novinka sa volá jednoducho Subaru WRX.
To však neznamená, že táto top verzia nemá nič spoločné s klasickou Imprezou. Bohužiaľ, práve naopak. Bohužiaľ preto, lebo model WRX mal tvoriť samostatnú jednotku v portfóliu, čo sa techniky aj dizajnu týka. Dizajn však vychádza práve zo starej-známej Imprezy, preto nečakajte nový, prelomový model. WRX však obnáša mohutnejší bodykit, s klasickým veľkým odvetrávaním na kapote či 4 koncovky výfukov. Absencia výraznejšieho zadného spojlera je prekvapivá. Novinka podlieha aj moderným trendom, preto nechýbajú LED-diódové predné svetla od vyšších stupňov výbavy a štandardne LED-ky vzadu. Interiér je opäť posun k lepšiemu, keďže vieme, že to bol vždy hlavným nedostatkom.
Pod kapotou sa nachádza 2-litrový boxer, ktorý mal svoju premiéru v modeli Forester. Výkon však narástol na 272 koní, zatiaľ čo krútiaci moment podľa mňa trochu zaostáva, keďže ostal na hodnote 350 N.m. WRX však dokáže akcelerovať na stovku za 5,4 sekúnd, čo je solídny výsledok. Subaru sa pýši priemernou spotrebou okolo 9,8 litrov pre manuál, 11,2 pre automat CVT. Pohon 4x4 je samozrejmosťou.