Hoci sa na pohľad takmer nič nezmenilo, veľkými zmenami prešla koncepcia pohonu, ktorá zaručuje citeľne lepšie parametre.
Polestar 2 sa od vstupu na trh v roku 2019 stal základným pilierom severskej automobilky, ktorá sa odčlenila od Volva. Medzičasom síce Polestar ohlásil hneď niekoľko ďalších modelov, práve do 2-ky sa upriamuje veľká pozornosť, lebo ide o úhlavného nepriateľa Tesly Model 3.
Najnovšie elektromobil prešiel vskutku nenápadnou modernizáciou, ktorá na pohľad zmenila naozaj len detaily (postrehnuteľná je len nová maska), no pod kapotou došlo k zásadným novinkám. Vďaka nim je Polestar 2 technickou špičkou vo svojej triede.
Zatiaľ čo doteraz mal sedan, respektíve, lepšie povedané, fastback, primárne predný pohon, odteraz hrá prím zadný elektromotor – v základných verziách s pohonom jednej nápravy (Single Motor) je totiž elektrický motor po novom už vzadu, ide pritom o jeho novú generáciu. Došlo vďaka tomu súčasne k zvýšeniu výkonu zo 170 až na 200 kW/272 k, respektíve v silnejšom vyhotovení Long Range až na 220 kW/299 koní.
Verzie s jedným elektromotorom sú tak v akcelerácii o vyše sekundu rýchlejšie a zároveň vďaka väčšej batérii (až 82 kWh) majú aj väčší dojazd – verzia LR v zmysle WLTP ponúka až 635 km, čo je viac než Model 3 od Tesly. Vylepšený zadný elektromotor má napokon aj verzie Dual Motor s pohonom oboch náprav, čím došlo k navýšeniu výkonu z 300 na 310 kW/421 koní.
Dokonca v rámci voliteľného balíka Performance Pack sa výkon navýši až na 350 kW/476 koní. V najvýkonnejšej verzii dá Polestar 2 stovku len za 4,2 sekundy, stále sa pritom pýši výborným normovaným dojazdom 592 kilometrov, čo je prekvapivo o vyše 100 km viac, než to bolo doteraz. Prakticky vo všetkých verziách tak novinka prekonáva Teslu Model 3 v papierovom dojazde.
- Single Motor Standard Range – 69 kW batéria, 200 kW/272 k, dojazd 518 km
- Single Motor Long Range – 82 kW batéria, 220 kW/299 k, dojazd 635 km
- Dual Motor Long Range – 82 kW batéria, 310 kW/421 k, dojazd 592 km
- Dual Motor Long Range Perf. – 82 kW batéria, 350 kW/476 k, dojazd 592 km
Najzákladnejšie vyhotovenie s podporou 135 kW nabíjania štartuje s cenovkou od 50-tisíc €, všetky zvyšné verzie pritom podporujú až 205 kW nabíjanie. Základná cena verzie s pohonom oboch náprav je nad úrovňou 58-tisíc €. K prvým zákazníkom sa vynovený Polestar 2 dostane v treťom štvrťroku.