Švédsky dizajn okorenený elektrickou technikou.
V roku 2016 automobilka Volvo predstavila koncept s označením 40.2. Jeho posolstvom mala byť ukážka toho, akým smerom sa bude švédska automobilka uberať nasledujúce roky, no a práve s príchodom ženevského autosalónu sa môžeme tešiť na sériovú podobu. Napísať však treba, že i keď dizajnový jazyk korešponduje so značkou Volvo, jej loga by ste na novinke hľadali márne.
Produkčná verzia totiž prichádza pod krídlami samostatnej divízie Polestar, ktorá tento počin prezentuje pod poradovým číslom 2. Sériovka tak nadväzuje na nádherné kupé Polestar 1 z minulého roka. Estetický návrh je veľmi podobný, dizajnéri sa teda očividne držali súčasných kriviek, ostatne, posledné švédske modely sa tešia veľmi veľkej obľube, za čo môže i výzor samotný.
Polestar 2 stavia na základoch a súčasnej filozofii značky Volvo, v tomto prípade sme ale svedkami vskutku netypickejšej karosérie – vozidlo s karosériou typu liftback dostalo oplastované blatníky, vyššiu svetlu výšku a mohutnejšie proporcie. Brzdové strmene pútajú žltou farbou, C-čkový stĺpík dostal špecifický tvar a aj LED-kové svetlomety svojím estetickým návrhom rozhodne zaujmú.
Kokpit ide ruka v ruke s novinkami od Volva, nechýba preto veľmi čisťý a minimalistický štýl. Posed je relatívne nízky, pričom vodiča doslova obopína vysoký stredový tunel a palubná doska. Centom palubovky je voľne stojací displej s 11" uhlopriečkou a moderným multimediálnym prostredím postaveným na Androide.
Kvôli vertikálne zasadenej obrazovke sa museli centrálne výduchy klimatizácie posunúť až na úplný vrch palubovky. Polestar 2 dostal panoramatickú strechu bez výsuvnej rolety, tlačová správa však informuje, že ide o špeciálne sklo, ktoré dokáže upravovať priechodnosť svetelných lúčov.
Asi nikoho neprekvapí, že 2-ku poháňa elektrický pohon. Konkrétne sú vo veci 2 elektromotory s celkovým výkonom až 300 kW / 408 koní a 660 Nm. Aj tu sa bavíme o pohone všetkých štyroch kolies, ktorý nie je navzájom prepojený. Podľa novej európskej metodiky WLTP by akumulátory o kapacite 78 kWh mali zabezpečiť dojazd na úrovni 500 km.
Akumulátory sú pochopiteľne uložené v podlahe, čo pozitívne vplýva na zníženie ťažiska a zároveň pevnosť karosérie. Oficiálne informácie hovoria o tom, že Polestar 2 dokáže pokoryť rýchlosť 100 km/h z pokoja pod 5 sekúnd. Za 20" diskami sa schovávajú brzdy značky Brembo, ktoré majú poslúžiť najmä pri športovej jazde a zabezpečiť veľkú efektívnosť.
Polestar 2 sa na trhu sprvoti ukáže v úvodnej edícii Launch Edition, ktorej cena bude presne 59 900 €. Prvé kusy sa objavia v Belgicku, Nemecku, Holandsku, Nórsku, Švédsku a Veľkej Británii, pričom v priebehu nasledujúceho roka sa 2-ka dostane do showroomov naprieč celou Európou. Základná cena by napokon mala štartovať na úrovni od 39 900 €.