Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Tech - Autá

Brabus oslavuje svoje 45. narodeniny 15-kusovou buginou Crawler za 745-tisíc €

Terénna bugina je určená do tých najnáročnejších podmienok.

Martin Mičuda
6. máj 2022, 20:30 Čas čítania: 1:14
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Brabus oslavuje svoje 45. narodeniny 15-kusovou buginou Crawler za 745-tisíc €
Zdroj: Brabus
Tech - Autá
0
Martin Mičuda
6. máj 2022, 20:30
Čas čítania: 1:14

Brabus oslavuje svoje 45. narodeniny 15-kusovou buginou Crawler za 745-tisíc €

Terénna bugina je určená do tých najnáročnejších podmienok.

Martin Mičuda
6. máj 2022, 20:30
Čas čítania: 1:14
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Brabus oslavuje svoje 45. narodeniny 15-kusovou buginou Crawler za 745-tisíc €
Zdroj: Brabus
Odoberať newsletter REFRESHERu
10 najlepších člankov Refresheru, raz za týždeň. Ak ťa emaily prestanú baviť, tak ich kedykoľvek zrušíš. Zadaním emailu súhlasíš s podmienkami portálu.

Nemecký úpravca je známy svojimi extrémnymi výtvormi, doposiaľ však vždy šlo o modely iných značiek. Pri príležitosti tohtoročných osláv 45. narodenín od založenia si však Brabus pripravil niečo extra. Volá sa 900 Crawler a bude to prvý výtvor od Brabusu, ktorého základom je vlastné šasi, ktoré nevychádza zo žiadneho bežného sériového vozidla. Ide o terénnu buginu, ktorú tvorí výrazný červený trubicový rám z vysoko spevnenej ocele.

Na ten je nainštalovaná len predná kapota v štýle triedy G a niekoľko menších bočných panelov karosérie, ktoré sú vytvorené z karbónových vlákien bez povrchového lakovania. V spodnej časti karosérie sú kevlarové prvky na ochranu podvozkových komponentov. Dvojtonový off-road stojí na obrovských terénnych pneumatikách, do ktorých sú obuté kované disky Brabus Monoblock HD. Špeciálne tlmiče dávajú pružinám voľnosť v rozpätí až 16 centimetrov, svetlá výška vozidla je pritom 53 centimetrov.

 

Zdroj: Brabus

 

Kokpit ponúka miesto pre 4-člennú posádku a sú v ňom špeciálne pretekárske škrupinové sedadlá potiahnuté látkou Silvertex. Tá má docieliť nielen dostatočný komfort, ale zároveň aj odolať vode, slnečnému žiareniu i prachovým časticiam. Tvar palubnej dosky a displeje sa inšpirovali v triede G, hoci aj tu evidujeme jednotlivé tvary v menšej podobe.

Pod kapotou je prerobený benzínový osemvalec z dielne AMG. Pôvodne 4-litrový motor V8 biturbo získal okrem nových turbodúchadiel, výfukového potrubia, riadiacej jednotky aj nové ojnice a kľukový hriadeľ, došlo pritom k zvýšeniu zdvihového objemu na 4,5 litra. Výsledný výkon je na úrovni 662 kW/900 koní, krútiaci moment má hodnotu až 1 250 Nm. Brabus však informuje, že z bezpečnostného hľadiska je krútiaci moment obmedzený na 1 050 Nm. Extrémna bugina zvládne zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy, maximálna rýchlosť je obmedzená na 160 km/h.

 

Brabus plánuje vytvoriť len 15 exemplárov, ktoré odovzdá zákazníkom v priebehu nasledujúcich troch rokov. Vzhľadom na to, že ide o malosériovú výrobu, špičkovú techniku a vzácne materiály, každý z vyrobených kusov bude stáť minimálne 749-tisíc €.

 

Zobraziť galériu 19
Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Zdroj: brabus.comFoto: BrabusNáhľadový obrázok: Brabus
NAHOR
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie články
Teraz
24 hod
7 dní
30 dní
Viac z témy tech
Viac článkov
Sponzorované články
Viac článkov
Ďalšie news viac news
Mohlo by ťa zaujímať
Prejsť na úvodnú stránku
Domov
Zdieľať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.
Zatvoriť