Sadli sme za volant modrastého hothatchu značky Hyundai a toto sú naše pocity.
Keď v roku 2017 prišiel Hyundai so svojím úplne prvým vozidlom typu hothatch, asi len málokto čakal, že zaznamená taký enormný úspech. Čo-to síce naznačila správa o tom, že technický vývoj si zobral na starosť Albert Biermann, niekdajší šéf divízie BMW M, ale medzi ostrými hatchbackmi sú dlhé roky etablované veľmi silné mená. Modrastý počin pod označením i30 N však v segmente vypálil rybník a teraz tu máme ešte lepšiu, medzičasom modernizovanú verziu.
Tá stavia na svojich silných základoch, prináša však plejádu vylepšení vrátane automatickej prevodovky, ktorá bola očakávaná veľmi dlho. My sme si, samozrejme, možnosť vyskúšať modrastý počin v inovovanom balení nemohli nechať ujsť, preto ti prinášame podrobný test exemplára, ktorý má nielen vyšší výkon, modernejšie technológie a oprášený dizajn, ale aj vyhľadávanú automatickú prevodovku. Našou snahou bolo zistiť, či i30 N s automatom nepríde o šoférske zážitky.
Značne modernejší a vyzretejší zovňajšok
V zmysle zaužívaných tradícií sa facelift v prvom rade zameral na vizuálnu stránku, čoho výsledkom je prakticky úplne nová tvár. Širšia maska bez rámika, agresívnejšie tvarovaný nárazník s povestnou červenou linkou a úplne nové full-LED svetlomety. Hoci po novom nadobúdajú viac ázijské kontúry, veľmi sa nám páči, že enko má už konečne svoj vlastný, navyše veľmi dravý svetelný podpis, podľa ktorého ho vieš už aj z diaľky ľahko identifikovať. Škoda len, že ich samotný svetelný výkon je v rámci triedy slabší priemer.
Pristaviť sa však musíme pri kolesách. Nové 19” disky vážia dovedna o vyše 14 kilogramov menej, čo sa pri neodpruženej hmote veruže počíta. A počíta sa aj to, že priemer predných brzdových kotúčov vzrástol z 345 na 360 milimetrov.
Hyundai i30 N teda vo výsledku dospel, nabral na sebavedomí, agresivite a v kombinácii s povestným modrým lakom Performance Blue to dáva aj jasne najavo. Príťažlivý look dotvárajú nielen čierne exteriérové detaily, ale rovnako aj vynovené zadné partie. Žiaľ, efektnejšie koncové svetlá sa halogénových žiaroviek ani po modernizácii prekvapivo stále úplne nevzdali.
Rovnako prekvapivé je, tentoraz však v pozitívnom zmysle slova, že Hyundai sa nebojí vzdorovať neľahkým časom a okrem medzičasom krajších a väčších koncoviek vie naďalej ušiam zaručiť až nečakane lahodnú symfóniu.
Zvukový prejav i30 N teda patrí medzi úplnú špičku v triede, obdobne hlučným výfukovým ústrojenstvom sa nepýšia dokonca ani také silné mená ako BMW M135i či Mercedes-AMG A 45.
Vodič na prvom mieste
Vskutku nečakané je, že paradoxne len vrcholná verzia N nedostala pri modernizácii modelového radu i30 digitálne budíky. Naďalej síce platí, že použité analógové riešenie spravil Hyundai parádne a nemôžeme naň povedať jediné krivé slovo (vizuálne spracovanie, čitateľnosť, zobrazené informácie aj indikátor preraďovania sú skvelé), ale trochu zamrzí, že i30 N nemôže mať tie fantastické športové budíky z menších modelov i20 N a Kona N.
Nový však je až 10,25” stredový displej s vylepšeným infotainmentom s podporou Apple Carplay a Android Auto (len cez kábel). Páči sa nám, že v jeho spodnej časti síce sú dotykové plochy, ale tie podstatné funkcie sú stále v réžii fyzických ovládacích prvkov, navyše vo veľmi hodnotnom vyhotovení.
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Čo rozhodne odporúčame priplatiť si z voliteľnej výbavy.
- Akých je päť benefitov automatickej prevodovky.
- Čo so sebou prinášajú zmeny v pohonnej jednotke.
- Koľko trvá i30 N s automatom akcelerovať na rýchlosť 100 km/h.
- V čom zaostáva za konkurenciou.
- Či je možné z dlhodobého hľadiska jazdiť so spotrebou pod 10 l/100 km.