Čas čítania 3:55

RECENZIA: 2. séria seriálu Ted Lasso

RECENZIA: 2. séria seriálu Ted Lasso
Zdroj: Apple
FILMY A SERIÁLY TED LASSO

Apple TV+ sa oplatí platiť už len kvôli seriálu Ted Lasso.

Prvú sériu seriálu Ted Lasso sme zhltli asi za jeden deň. Jason Sudeikis je ako tréner amerického futbalu, ktorý prijme ponuku trénovať tím z britskej Premier League v klasickom futbale, nepredstaviteľne charizmatický. Seriál nám prirástol k srdcu a každý jeho diel nám dokázal vyčarovať úsmev na tvári. Nevedeli sme sa preto dočkať 2. série, ktorá je v zásade rovnaká, a pritom úplne iná. Stále však platí, že ide o jeden z najlepších seriálov súčasnosti.

2. séria pozostáva z 12 epizód, pričom 2 z nich sú bonusové a vyčlenené trochu mimo hlavného príbehu. O tých si však povieme neskôr. Kostrou príbehu tentoraz nie je ani tak futbal ako skôr vnútorní démoni postáv a ich vzťahy s ostatnými ľuďmi. Hlavnou postavou je stále Ted Lasso v podaní famózneho Sudeikisa, ale seriál stojí na pleciach viacerých ďalších postáv rovnomerným spôsobom.

Čo pozerať na Netflixe a v kinách? Toto je 10 najočakávanejších filmov do konca roka Čo pozerať na Netflixe a v kinách? Toto je 10 najočakávanejších filmov do konca roka 8. októbra 2021, 12:30

Je tak úplne jedno, či sledujeme príbehy futbalistov, Rebeccy, Keeley, Roya, Higginsa, trénera Bearda či niekoho úplne iného. Každý segment je zábavný, miestami emotívny a väčšinou ti na tvári dokáže vyvolať nevinný úsmev. Často sme sa aj schuti zasmiali. Šlo pritom o scény a vtipy, ktoré by pravdepodobne v inom počine nepadli na úrodnú pôdu.

Rozprávka, v ktorej sa dejú smutné veci, no stále ťa rozosmieva

Svet Teda Lassa je však jedna veľká rozprávka, či už sa bavíme o fungovaní futbalového klubu, trénovaní, alebo futbale ako takom a podobne. Tvorcovia si príbeh a pravidlá upravili podľa seba, no vôbec to neprekáža. Práve vďaka tomuto unikátnemu prístupu je atmosféra seriálu taká úžasná. Je preto prirodzené, že sa nezamýšľame nad logickým previazaním niektorých scén a udalostí. Toto nie je seriál, kde to treba riešiť.

Ted Lasso
Zdroj: Apple TV+

Už to však nie je len „feel good“ trip na futbalovom pozadí. 2. séria sa hlbšie ponorila do postáv a ich problémov. Vďaka tomu sa Keeley mohla charakterovo posunúť, zistili sme, akým problémom čelí Tedd vo svojej hlave a vo svojom srdci, a zaujímavé boli aj všetky epizódy s Royom Kentom, ktorý spoznával samého seba a aj to, ako bude vyzerať jeho budúcnosť.

Roy Kent na hrad!

Roy sa v priebehu 2. série stal hviezdou celého seriálu a my sme zbožňovali každú jeho sekundu a každý dialóg. Bol nesmierne vtipný a oživil každú scénu (niežeby to ostatní herci a ich postavy potrebovali). Ak za svoj výkon v prvej sérii získal Emmy, nevieme si predstaviť, čo by sa muselo udiať, aby víťazstvo nezopakoval aj po 2. sérii. V prípade Keeley a Roya nás vyrušila akurát ich posledná scéna, keďže vôbec netušíme, kam tvorcovia ich vzťah smerujú.

Ted Lasso
Zdroj: Apple TV+

Užili sme si aj náhľad do Tedovej osobnosti, čo dovolilo seriálu trochu pritvrdiť z dramatického hľadiska. Na tejto vlne sa zviezol aj Nate. Ak sa ti veľmi nezdal jeho prerod z plachého a hanblivého chlapca na namysleného cynika, ktorý si myslí, že sa svet točí okolo neho, nebol si v tom sám.

Be curious, not judgemental

Finále nám však ukázalo, že to malo dôvod. Nata totiž nečakal klišéovitý návrat medzi „dobré“ postavy. Sledovali sme jeho prerod v záporáka a ten často býva plný neodôvodnených činov a argumentov postavených na hlavu. Páči sa nám, že Natov vzťah s Tedom stroskotal aj preto, že bol judgmental, instead of curious (čiže nebol zvedavý, ale súdil ostatných).

Nate sa nezaujímal, aký je v skutočnosti jeho vzťah s Tedom, čo Ted urobil s jeho fotkou a ako to funguje v trénerských tímoch. Myslel si, že jeho pravda je ultimátnou pravdou a že na všetko prišiel, a vôbec sa mu to nepáčilo. Jeho prerod v záporáka bol akoby vytrhnutý z monológu, ktorý Ted použil pri opisovaní ľudí zo svojej minulosti. Ľudí, ktorí ho podceňovali.

Ted Lasso je najväčším sklamaním roka 2023. Tretia séria pokazila celý seriál, tvorcovia nemali šajnu, čo robiť s postavami Ted Lasso je najväčším sklamaním roka 2023. Tretia séria pokazila celý seriál, tvorcovia nemali šajnu, čo robiť s postavami 1. júna 2023, 21:00

Namiesto toho, aby bol teda Nate zvedavý (curious), začal ľudí okolo seba odsudzovať bez toho, aby o nich vedel všetko potrebné (judgmental). Tvorcovia skvelým spôsobom uzatvorili kruh a odôvodnili, prečo je prerod Nata v záporáka v ich svete autentický.

Ted Lasso
Zdroj: Apple TV+

Ak budeš Nata po 2. sérii nenávidieť, je jasné, že jeho herecký predstaviteľ Nick Mohammed odviedol skvelú prácu. A to sa v podstate dá povedať o každom hercovi v seriáli. Všetci pôsobia nesmierne prirodzene a autenticky. Cítiť, že svoje postavy milujú a seriál pre nich veľa znamená, takže sa nesmierne snažia, vďaka čomu z nich vyžaruje ľudskosť ako z máloktorých vymyslených postáv v telke.

Chybičky krásy

2. séria podľa nás funguje lepšie, ak si ju pozrieš celú naraz. Zo začiatku ti správanie Nata nebude dávať veľký zmysel, ale nakoniec sa ukáže, že je to preto, že sa mení na zloducha. Nie je to snaha tvorcov o skomplikovanie jeho charakteru pre potreby vytvorenia drámy. Hovoríme o kompletnej otočke charakteru postavy, človeka, ktorý okúsil, ako chutí svet tých druhých, ktorí sa mu celý život vysmievali a podceňovali ho. Aj my sme však pri 2. sérii pocítili menšie výkyvy kvality.

Prvé tri epizódy pôsobili trochu nekonzistentne. Tvorcovia prezradili, že sa mali odvysielať naraz, čo dáva väčší zmysel a fungovali by lepšie, no vedenie Apple TV+ to zmenilo. Trochu nám prekážala aj bonusová epizóda o trénerovi Beardovi s pár mindfu*kovými prvkami v štýle Fight Clubu. Na rozdiel od Nata sme sa totiž v Beardovom vzťahu s Jane a celkovo v jeho charaktere nedostali dostatočne hlboko.

Ted Lasso
Zdroj: Apple TV+

Toxický vzťah s Jane má v príbehu rozhodne miesto, ale nie sme práve nadšení z toho, že máme čakať ďalší rok na to, kým sa to niekam posunie. Druhá bonusová epizóda bola dobrá, no v kontexte 2. série pôsobila divne. Našťastie to nie je prípad prvej bonusovej, vianočnej epizódy, počas ktorej sme mali úsmev na tvári od začiatku až do konca. Nič nám nedokáže spraviť takú pohodovú a úžasnú náladu ako seriál Ted Lasso.

Komentár: Seriál Ted Lasso nasilu pretláča LGBTI+ vzťah na úkor príbehu a kvality scenára Komentár: Seriál Ted Lasso nasilu pretláča LGBTI+ vzťah na úkor príbehu a kvality scenára 14. apríla 2023, 14:00

A to platí pre celú 2. sériu ako takú. Máme dojem, že z celkového hľadiska je o čosi slabšia ako prvá, no to nie je dôležité, ak sa stále pohybujeme vo vysokých hodnoteniach. 2. sérii totiž udeľujeme osem a pol bodu z desiatich a dávame veľký palec hore. Niektoré epizódy boli jednoducho dokonalé, čo sa v takom množstve v seriálovom svete podarí len máloktorému počinu.

0/10