Až polovica opýtaných žiakov knihy nečíta vôbec: nečítali ich pred pandémiou ani počas dištančného vzdelávania.
Čítanie mladých už tak veľmi nebaví. Naznačujú to výsledky dotazníkového prieskumu Národného ústavu certifikovaných meraní vzdelávania (NÚCEM), ktorý vyplnilo skoro 12-tisíc žiakov. Počas dištančného vzdelávania viac ako polovica neprečítala žiadnu knihu.
Väčšine žiakov sa návyky nezmenili. Menej než pätina čítala častejšie než predtým, ďalšia pätina porovnateľne často ako pred prechodom na online vyučovanie. Až polovica všetkých opýtaných žiakov (50,4 %) však odpovedala, že knihy nečítajú vôbec: nečítali ich pred pandémiou ani počas dištančného vzdelávania. Najčastejšie to boli žiaci zo základných škôl (52,1 % z nich).