Po dlhých desiatkach rokov sa Ferrari vracia k šesťvalcu, čím odkazuje na slávny model Dino.
V spojitosti so značkou Ferrari sa už dlhé roky hovorí o akomsi znovuzrodení modelu Dino, teda o príchode modelu s V6 pod kapotou. Taliansky výrobca napokon slávne meno neoprášil, v uplynulých hodinách však oficiálne predstavil nový model so šesťvalcom umiestneným uprostred. Aby toho nebolo málo, v zmysle aktuálnych trendov konvenčný agregát dopĺňa hybridná technológia.
Novinka nesie názov 296 GTB, ani v tomto prípade pritom nejde o náhodné čísla a písmená, i keď sa to tak môže zase raz na pohľad javiť. Číslo 296 kombinuje údaj o 2,9-litrovom objeme pohonnej jednotky a jej 6-valcovej konfigurácii. GTB následne opäť odkazuje na označenie Gran Turismo Berlinetta. Skutočnosť je však taká, že Ferrari tak trochu zavádza, pretože V6 má objem presne 2 992 cm³, ide teda o 3-litrový motor.
Jeho výkon je na úrovni až 488 kW/663 koní. Tým sa to však nekončí, pretože vo veci je plug-inový hybrid. Jeho podstatou je dodatočný zadný elektromotor, ktorý servíruje ďalších 122 kW/167 koní. Celkový výkon sústavy je teda na úrovni až 610 kW/830 koní a 740 Nm. Sila putuje cez 8-stupňovú automatickú prevodovku DCT výhradne na zadné kolesá. Nové 296 GTB tak dokáže akcelerovať z 0 na 100 km/h len za 2,9 sekundy, na 200 km/h sa dostane za 7,3 sekundy. Maximálna rýchlosť je vyše 330 km/h.
Ferrari uvádza, že akumulátor s kapacitou 7,45 kWh dokáže za ideálnych podmienok zaručiť čisto elektrickú jazdu na vzdialenosť 25 kilometrov. Aj napriek hybridnej technológii sa automobilke podarilo relatívne dobre naložiť s extra hmotnosťou, novinka totiž váži 1 470 kilogramov. Tým sa to však nekončí, pretože už teraz Ferrari informuje o príplatkovom pakete, ktorý vďaka ďalším karbónovým komponentom dokáže stlačiť váhu ešte o pár kilogramov nižšie.
Na pohľad vystupuje 296 GTB veľmi čistým dojmom, príliš nevystrkuje rožky dizajnovými kreáciami a zároveň nadväzuje na estetické smerovanie väčšieho modelu SF90 Stradale. Svedčí o tom aj koncepcia palubnej dosky v interiéri či rozloženie jednotlivých ovládacích prvkov. Samozrejme, ako sa už stalo zvykom, vonkajšie tvary podliehajú aerodynamike, nechýbajú pritom ani aktívne prvky, ktoré usmerňujú obtekanie vzduchu v jednotlivých rýchlostiach. Cenové relácie nám zatiaľ Ferrari nepodhodilo.