Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Sobota 16. 1. 2021 meniny má Kristína

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Tech - Autá
1
Martin Mičuda
7. január 2021, 21:12
Čas čítania: 1:53

Elektrický Mercedes dostane 141-centimetrovú hyperobrazovku zloženú z 3 displejov

Pripravovaný elektromobil s trojcípou hviezdou v znaku dostane unikátnu palubnú dosku.

Martin Mičuda
7. január 2021, 21:12
Čas čítania: 1:53
Zdielať
Uložiť Uložené
Zdielať Zdielať článok
Elektrický Mercedes dostane 141-centimetrovú hyperobrazovku zloženú z 3 displejov
Zdroj: daimler.com

Pokiaľ ide o infotainment na palube, neraz sme sa i my na vlastnej koži stihli presvedčiť, že automobilka Mercedes-Benz je lídrom v tejto oblasti. Reč je o rozhraní MBUX (Mercedes-Benz User Experience), ktorý debutoval v roku 2018 v novej triede A. Odvtedy sa revolučný systém dostal do väčšiny súčasných modelov, vrátane novej triedy S, kde minulý rok debutovala 2. generácia s názvom My MBUX.

 

Tá posunula zážitok na palube opäť na novú úroveň, najnovšie sa ale dozvedáme, že zďaleka nejde o posledné slovo. Do hry totiž vstupuje pripravovaný a napäto očakávaný model EQS, ktorý má zastúpiť elektrickú triedu S a ponúknuť dojazd vyše 700 km. Na vlajkovú loď radu EQ si síce ešte niekoľko mesiacov počkáme, Mercedes-Benz nám ale už teraz ukázal, ako bude vyzerať jej prístrojový panel, respektíve, lepšie povedané, celá palubná doska. Tú bude totiž tvoriť obrovský klenutý MBUX Hyperscreen.

 

Zdroj: https://media.daimler.com/marsMediaSite/en/instance/ko/EQS-with-unique-MBUX-Hyperscreen-the-big-in-car-cinema.xhtml?oid=48584064&ls=L2VuL2luc3RhbmNlL2tvLnhodG1sP29pZD00ODM2MjU4JnJlbElkPTYwODI5JmZyb21PaWQ9NDgzNjI1OCZib3JkZXJzPXRydWUmcmVzdWx0SW5mb1R5cGVJZD00MDYyNiZ2aWV3VHlwZT10aHVtYnMmZnJvbUluZm9UeXBlSWQ9NDEwMTI!&rs=0

 

V skutočnosti ide o spleť 3 rozmerných displejov a krajných výduchov klimatizácie v tvare turbíny, ktoré sú zaliate do jedného zahnutého skleneného panelu s celkovou šírkou viac ako 141 centimetrov! Plocha, ktorú cestujúci môžu precítiť, tak predstavuje 2 432,11 cm². Krycie sklo sa v procese tvarovania trojrozmerne ohýba pri teplotách približne 650 °C. Tento proces umožňuje neskreslený pohľad na displej v celej šírke vozidla nezávisle od uhla pohľadu.

 

Iste ti napadlo, že takéto riešenie bude náchylné na poškriabanie. Mercedes-Benz uvádza, že ohnuté sklo pozostáva z kremičitanu hlinitého, ktorý je mimoriadne odolný proti poškriabaniu. Okrem toho, dve vrstvy krycieho skla znižujú odrazy a zjednodušujú čistenie. K bezpečnostným opatreniam patria predurčené body zlomu vedľa bočných ventilačných dýz, ako aj päť držiakov, ktoré vďaka svojej voštinovej štruktúre pri náraze cielene povolia.

 

 

Pod plochami dotykového displeja uprostred a pred spolujazdcom sa nachádza celkovo 12 aktuátorov, ktoré zabezpečujú taktilné potvrdenie – ak sa prst dotkne určitých miest, vyvolá sa citeľná vibrácia krycieho skla. Jas obrazoviek je prispôsobovaný okoliu vďaka parametrom svetelného snímača a multifunkčnej kamery. Pod povrchom klenutej hyperobrazovky sa nachádza 8 jadier CPU, 24 GB RAM, pričom prenosová rýchlosť pamäte RAM je 46,4 GB za sekundu. 

 

 

Samotné grafické rozhranie stavia na tom, čo nám pred pár mesiacmi automobilka ukázala v novej triede S. Potvrdzujú to aj oficiálne fotografie a video, kde vidieť rozloženie jednotlivých ovládacích prvkov. Model EQS však dostane infotainment, ktorý bude viac prispôsobený na potreby vozidla s elektrickou sústavou, preto ponúkne nové zobrazovacie režimy pred vodičom.

 

OLED displej uprostred poslúži ako hlavný panel multimediálneho prostredia s tzv. nulovou vrstvou – ak sa chce používateľ dostať k najdôležitejším údajom či aplikáciám, nemusí vchádzať do menu a prechádzať úrovňami ponuky. Na základe interného výskumu totiž technici zohľadnili, po akých položkách majitelia vozidiel siahajú najčastejšie a tie vyviedli priamo na úvodnú obrazovku. Práve jednoduché a veľmi intuitívne ovládanie má byť tou najsilnejšou stránkou nového systému.

 

Zobrazovaciu oblasť druhého OLED displeja priamo pred spolujazdcom bude možné individuálne prispôsobiť až siedmimi profilmi. Vylepšeniami prešla i umelá inteligencia, ktorá zohľadňuje zvyky a preferencie vodiča či hlasové ovládanie s opäť širšou ponukou úkonov. 

 

Zobraziť galériu 6
Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Zdroj: daimler.comFoto: daimler.comNáhľadový obrázok: daimler.com Tagy: mercedes-benz, EQS, MBUX Hyperscreen
Ohodnoť článok
5
Zdielať
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Dostávaj upozornenia na aktuálne udalosti, ako je táto. Zapnúť upozornenia
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.