Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
7. januára 2021 o 21:12
Čas čítania 1:53
Martin Mičuda

Elektrický Mercedes dostane 141-centimetrovú hyperobrazovku zloženú z 3 displejov

Elektrický Mercedes dostane 141-centimetrovú hyperobrazovku zloženú z 3 displejov
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://media.daimler.com/marsMediaSite/en/instance/ko/EQS-with-unique-MBUX-Hyperscreen-the-big-in-car-cinema.xhtml?oid=48584064&ls=L2VuL2luc3RhbmNlL2tvLnhodG1sP29pZD00ODM2MjU4JnJlbElkPTYwODI5JmZyb21PaWQ9NDgzNjI1OCZib3JkZXJzPXRydWUmcmVzdWx0SW5mb1R5cGVJZD00MDYyNiZ2aWV3VHlwZT10aHVtYnMmZnJvbUluZm9UeXBlSWQ9NDEwMTI!&rs=0" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">daimler.com</a>
TECH MERCEDES-BENZ
Uložiť Uložené

Pripravovaný elektromobil s trojcípou hviezdou v znaku dostane unikátnu palubnú dosku.

Pokiaľ ide o infotainment na palube, neraz sme sa i my na vlastnej koži stihli presvedčiť, že automobilka Mercedes-Benz je lídrom v tejto oblasti. Reč je o rozhraní MBUX (Mercedes-Benz User Experience), ktorý debutoval v roku 2018 v novej triede A. Odvtedy sa revolučný systém dostal do väčšiny súčasných modelov, vrátane novej triedy S, kde minulý rok debutovala 2. generácia s názvom My MBUX.

Tá posunula zážitok na palube opäť na novú úroveň, najnovšie sa ale dozvedáme, že zďaleka nejde o posledné slovo. Do hry totiž vstupuje pripravovaný a napäto očakávaný model EQS, ktorý má zastúpiť elektrickú triedu S a ponúknuť dojazd vyše 700 km. Na vlajkovú loď radu EQ si síce ešte niekoľko mesiacov počkáme, Mercedes-Benz nám ale už teraz ukázal, ako bude vyzerať jej prístrojový panel, respektíve, lepšie povedané, celá palubná doska. Tú bude totiž tvoriť obrovský klenutý MBUX Hyperscreen.

MBUX Hybperscreen,
Zdroj: https://media.daimler.com/marsMediaSite/en/instance/ko/EQS-with-unique-MBUX-Hyperscreen-the-big-in-car-cinema.xhtml?oid=48584064&ls=L2VuL2luc3RhbmNlL2tvLnhodG1sP29pZD00ODM2MjU4JnJlbElkPTYwODI5JmZyb21PaWQ9NDgzNjI1OCZib3JkZXJzPXRydWUmcmVzdWx0SW5mb1R5cGVJZD00MDYyNiZ2aWV3VHlwZT10aHVtYnMmZnJvbUluZm9UeXBlSWQ9NDEwMTI!&rs=0

V skutočnosti ide o spleť 3 rozmerných displejov a krajných výduchov klimatizácie v tvare turbíny, ktoré sú zaliate do jedného zahnutého skleneného panelu s celkovou šírkou viac ako 141 centimetrov! Plocha, ktorú cestujúci môžu precítiť, tak predstavuje 2 432,11 cm². Krycie sklo sa v procese tvarovania trojrozmerne ohýba pri teplotách približne 650 °C. Tento proces umožňuje neskreslený pohľad na displej v celej šírke vozidla nezávisle od uhla pohľadu.

Iste ti napadlo, že takéto riešenie bude náchylné na poškriabanie. Mercedes-Benz uvádza, že ohnuté sklo pozostáva z kremičitanu hlinitého, ktorý je mimoriadne odolný proti poškriabaniu. Okrem toho, dve vrstvy krycieho skla znižujú odrazy a zjednodušujú čistenie. K bezpečnostným opatreniam patria predurčené body zlomu vedľa bočných ventilačných dýz, ako aj päť držiakov, ktoré vďaka svojej voštinovej štruktúre pri náraze cielene povolia.

Odporúčané
Najvýkonnejší štvorvalec na svete nám vyrazil dych. Mercedes-AMG CLA 45 S je doslova kompaktný superšport Najvýkonnejší štvorvalec na svete nám vyrazil dych. Mercedes-AMG CLA 45 S je doslova kompaktný superšport 1. novembra 2020 o 16:40

Pod plochami dotykového displeja uprostred a pred spolujazdcom sa nachádza celkovo 12 aktuátorov, ktoré zabezpečujú taktilné potvrdenie – ak sa prst dotkne určitých miest, vyvolá sa citeľná vibrácia krycieho skla. Jas obrazoviek je prispôsobovaný okoliu vďaka parametrom svetelného snímača a multifunkčnej kamery. Pod povrchom klenutej hyperobrazovky sa nachádza 8 jadier CPU, 24 GB RAM, pričom prenosová rýchlosť pamäte RAM je 46,4 GB za sekundu. 

Samotné grafické rozhranie stavia na tom, čo nám pred pár mesiacmi automobilka ukázala v novej triede S. Potvrdzujú to aj oficiálne fotografie a video, kde vidieť rozloženie jednotlivých ovládacích prvkov. Model EQS však dostane infotainment, ktorý bude viac prispôsobený na potreby vozidla s elektrickou sústavou, preto ponúkne nové zobrazovacie režimy pred vodičom.

OLED displej uprostred poslúži ako hlavný panel multimediálneho prostredia s tzv. nulovou vrstvou – ak sa chce používateľ dostať k najdôležitejším údajom či aplikáciám, nemusí vchádzať do menu a prechádzať úrovňami ponuky. Na základe interného výskumu totiž technici zohľadnili, po akých položkách majitelia vozidiel siahajú najčastejšie a tie vyviedli priamo na úvodnú obrazovku. Práve jednoduché a veľmi intuitívne ovládanie má byť tou najsilnejšou stránkou nového systému.

Odporúčané
V Bratislave sa objavila prvá 3D reklama na Slovensku. Zažiarila na nej ikonická silueta auta Mercedes-Benz Triedy G V Bratislave sa objavila prvá 3D reklama na Slovensku. Zažiarila na nej ikonická silueta auta Mercedes-Benz Triedy G 12. októbra 2024 o 10:00

Zobrazovaciu oblasť druhého OLED displeja priamo pred spolujazdcom bude možné individuálne prispôsobiť až siedmimi profilmi. Vylepšeniami prešla i umelá inteligencia, ktorá zohľadňuje zvyky a preferencie vodiča či hlasové ovládanie s opäť širšou ponukou úkonov. 

MBUX Hybperscreen,MBUX Hybperscreen,MBUX Hybperscreen,MBUX Hybperscreen,
Zobraziť galériu
(6)
Domov
Zdieľať
Diskusia