Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Štvrtok 1. 10. 2020 meniny má Arnold

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Tech - Autá
7
Martin Mičuda
2. september 2020, 14:54
Čas čítania: 4:36
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Privítaj kráľa! S-kový Mercedes-Benz s revolučnými vychytávkami posúva latku opäť vyššie a definuje nové štandardy

Úplne nová vlajková loď trojcípej hviezdy nastoľuje opäť technologicky prorok.

Martin Mičuda
2. september 2020, 14:54
Čas čítania: 4:36
Privítaj kráľa! S-kový Mercedes-Benz s revolučnými vychytávkami posúva latku opäť vyššie a definuje nové štandardy
Zdroj: daimler.com
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
7
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Dočkali sme sa! Vlajková loď značky Mercedes-Benz, ktorá dlhé desiatky rokov zároveň plní úlohu akéhosi automobilového proroka, prichádza vo svojej úplne novej podobe. Triedu S predstavuje nemecká prémiová automobilka po sérii ochutnávok a veľkolepej prezentácii vo svojej 7. generácii. Najočakávanejšia automobilová novinka roka 2020 naznačí budúce smerovanie automobilového priemyslu.  

Exteriér

Dizajn generácie s kódovým označením W223 vsádza na uhladenejšie a ešte elegantnejšie tvary, vďaka užším predným svetlám však vystupuje zároveň aj o čosi agresívnejšie. Naďalej bude na výber elegantný variant aj športový AMG line, no a samozrejme krátka (5 179 mm, + 54) aj dlhá verzia (5 289 mm, teda + 34 mm). Rozdiel v ich dĺžke prestavuje už "len" 11 centimetrov.

 

Čisté línie umocňujú zapustené kľučky, ktoré automobilka používa vôbec po prvýkrát. Aj vďaka nim, či kompletne zakrytému podvozku sa trieda S stáva jednou z najaerodynamickejších áut na svete – s koeficientom odporu vzduchu len cx = 0,22 ide zároveň o rekord v danej triede. 

 

S-kový Mercedes-Benz s plejádou revolučných vychytávok posúva latku opäť vyššie a definuje nové štandardy
Zdroj: media.daimler.com

Prvým veľkým highligtom sú svetlomety, ktoré sú najmä posledné roky doménou značky Mercedes-Benz. Nové S-ko dostane štandardne adaptívnu Multibeam-LED svetelnú techniku – svetelný modul s 84 LED diódami usporiadanými do troch línií. Za príplatok sa ale objavuje úplné nový revolučný svetelný systém – Digital Light. 

 

 

Túto techniku je možné rozoznať podľa modrastých detailov v podkladoch svetiel. Pointou však je, že každé svetlo tvorí modul s tromi mimoriadne výkonnými LED diódami, ktorých svetlo riadi 1,3 milióna mikrozrkadiel. Ich rozlíšenie je teda viac ako 2,6 miliónov pixlov dokopy pre obe predné svetlomety. Riadiaca jednotka s výkonným grafickým procesorom využíva pripojenie podobné HDMI na generovanie nepretržitého toku do zrkadiel.

 

Laicky povedané, funkcia adaptívneho svetla osvetľuje okolie s podstatne vyššou presnosťou, vie prediktívne osvetliť nebezpečenstvo pred vozidlom či dokonca doslova premietať symboly priamo na vozovku pred vozidlom:

  

  • symbol rýpadla – varovanie pred rozpoznanými cestnými prácami
  • výstražný symbol – upozornenie na zákaz vjazdu, značku STOP alebo semafor
  • symbol usmernenia – pomoc v úzkych pruhoch a iných obmedzeniach na ceste

 

Zásadnou zmenou prešli aj zadné svetlá, ktoré sú po desiatkach rokov opäť orientované horizontálne a zároveň delené vekom batožinového priestoru. Vďaka tomu je nakladací otvor medzigeneračne značne širší, kufor má objem 550 litrov (+ 20 l). Koncové svetlá tvorí OLED technológia, ktorá zaručuje výbornú svietivosť a pozoruhodné animácie.  

 

S-kový Mercedes-Benz s plejádou revolučných vychytávok posúva latku opäť vyššie a definuje nové štandardy
Zdroj: media.daimler.com

Interiér

Najväčšiu revolúciu na prvý pohľad predstavuje kokpit. Palubná doska opäť prešla zásadnou zmenou a pravdepodobne spôsobí rozruch. Dizajn pripomína prvky z architektúry interiérov a dizajnu jácht, čo potvrdzuje najmä prístrojová doska, ktorú zlúčili s veľkým telom predného ozdobného prvku do jednej časti.

 

 

Centrálny displej sa voľne vznáša, opiera sa o prístrojovú dosku a na pohľad tak navodzuje akýsi 3D efekt palubovky. Prechod z displeja na ozdobný prvok v podobe čierneho panelu je zvýraznený vznášajúcou sa lištou s horným ovládacím poľom. Základné funkcie, ako je napríklad ovládanie klimatizácie, budú vždy poruke v spodnej časti displeja. Pod ním je pás dotykových tlačidiel základných nastavení a centrálny touchpad.

 

Prekvapivé je umiestnenie výduchov ventilácie, ktoré sú na vrchu palubovky, nie sú však opticky vycentrované so stredovým displejom. Do oka padne aj veľká plocha ozdobného dekóru, ktorá nahradí doterajšie čalúnenie. Automobilka tvrdí, že sa týmto riešením inšpirovala na lodnej palube. V rohoch palubnej dosky sú umiestnené úzke, zvislé bočné dýzy.

 

S-kový Mercedes-Benz s plejádou revolučných vychytávok posúva latku opäť vyššie a definuje nové štandardy
Zdroj: media.daimler.com

Displeje už teda nie sú opticky prepojené. Digitálne budíky s 3D efektom majú 12,3", zatiaľ čo centrálny, vyše 15" panel tvorí aktívny OLED displej s taktilnou odozvou a uhlopriečkou 12,8". V novom S-ku je orientovaný na výšku a zasadený nižšie, aby bol lepšie po ruke posádke. Celý stredový panel, ktorý priamo prechádza do stredového tunela je síce pokrytý klavírnym lakom, mal by byť však menej náchylný na poškriabanie. 

 

Automobilka dala do nového S-ka 2. generáciu infotainmentu s názvom My MBUX. Ešte viac sa tak kladie dôraz na posádku – výrazne rozšírili možnosti personalizácie, vylepšili grafiku a animácie a zvýšili  výpočtový výkon o 50 %. – Šírka pásma pamäte je až takmer 42 MB/s.

 

 

Veľkú pozornosť si zaslúži revolučný head-up displej, ktorého zobrazovacia plocha údajne korešponduje s monitorom s uhlopriečkou až 77".  Projekčný displej navyše za príplatok dokonca ponúkne prvky rozšírenej reality – priamo pred vozidlo bude premietať napríklad navigačné pokyny, ktoré doposiaľ MBUX zobrazoval na stredovom displeji. Ďalšie vychytávky v skratke:

 

  • 4-zónová klimatizácia s ionizátorom a aktívnou aromatizáciou
  • vyhrievanie priestoru okolo hláv – novo-vyvinuté vankúšiky dodajú plošné teplo prostredníctvom integrovanej vyhrievacej tkaniny
  • masážna funkcia so 6 vzduchovými bublinami – sú hustejšie na povrchu, teda bližšie k cestujúcemu, vďaka čom je masáž silnejšia
  • náladové osvetlene podľa nálady či farebnej schémy – na každom 1,6 centimetri svietiaceho pásu sa nachádza jedna svetelná dióda, celkovo ich je 250
  • Burmester high-end 4D priestorový zvuk – audio systém s 30 reproduktormi, vrátane reproduktorov integrovaných do sedadiel
  • biometrická autentifikácia – systém dokáže na základe odtlačkov prstov či rozpoznania tváre a reči rozoznať vodiča a jeho pokyny
  • 12 ultrazvukových senzorov a 4 kamery s HD rozlíšením – trojrozmerný 360-stupňový náhľad a funkcia automatizovaného parkovania nielen medzi vozidlá, ale aj na miesta vymedzené čiarami
  • airbag pre čelný náraz pre oboch cestujúcich vzadu (celosvetové prvenstvo) a nový stredový airbag vpredu uprostred

 

Dôsledné redukovanie ovládacích prvkov podčiarkuje minimalisticky moderný vzhľad interiéru. Úplne novým riešením disponuje i panel dverí – okrem elegantnej kľučky pribudli dotykové plochy na nastavenie pamäťovej funkcie sedadiel či pre aktivovanie ich vyhrievania/ventilovania a masáži. Dizajn kokpitu a funkčnosť idú ruka v ruke s ich fyzickým tvarom,– vyznačujú sa špecifickým zošitím a perforáciou.

 

S-kový Mercedes-Benz s plejádou revolučných vychytávok posúva latku opäť vyššie a definuje nové štandardy
Zdroj: media.daimler.com

Technika

K dispozícii budú najprv výhradne šesťvalcové verzie, ktoré neskôr doplnia osemvalce. Ide o jednu benzínovú a naftovú jednotku, každá v dvoch výkonnostných verziách. V prípade benzínových alternatív to bude mild-hybridná technológia, teda elektrický štartér generátora a funkcia EQ Boost. Technické parametre sú nasledovné:

 

  • S 450 4Matic – 3.0 R6, 270 kW / 367 koní a 500 Nm + EQ Boost 22 k & 250 Nm
  • S 500 4Matic – 3.0 R6, 320 kW / 435 koní a 520 Nm + EQ Boost 22 k & 250 Nm
  • S 350d (4Matic) – 2.9 R6, 210 kW / 286 koní a 600 Nm 
  • S 400d 4Matic – 2.9 R6, 243 kW / 330 koní a 700 Nm

 

Vo všetkých verziách bude vylepšená 9-stupňová automatická prevodovka 9G-Tronic, rovnakú majú aj maximálnu rýchlosť – 250 km/h. Najslabší variant zrýchli na 100 km/h za 6,4 sekundy, naopak, S 500-ka to zvládne za 4,9 sekundy. Na nešportovú verziu a vyše 2-tonovú limuzínu je to veľmi dobrý údaj.

 

Na trh príde neskôr aj plug-in hybrid, ktorý má mať čisto elektrický dojazd 100 kilometrov. Ešte zaujímavejšie sú ale zákulisné správy o osemvalcových variantoch. Okrem civilnej verzie S 560 budú podľa našich informácií k dispozícii až dve AMG verzie so 4-litrovou V8-čkou a elektromotorom – S 63e a S 73e. Oficiálne parametre zatiaľ nepoznáme, mali by však mať výkon 700, respektíve až vyše 800 koní!

 

S-kový Mercedes-Benz s plejádou revolučných vychytávok posúva latku opäť vyššie a definuje nové štandardy
Zdroj: media.daimler.com

V novej generácii Mercedes-Benz zachádza ďalej aj s aktívnym elektromechanickým vzduchovým podvozkom založeným na 48-voltovej sústave s veľkým množstvom jazdných vlastností. Riadiace jednotky systému tisíckrát za sekundu analyzujú jazdnú situáciu a prispôsobia podvozok.
 

Systém aktívneho ovládania pohybu karosérie využíva päť viacjadrových procesorov s viac ako 20 snímačmi a stereo kamerou – reguluje sily pruženia a tlmenia individuálne na každom kolese, čím pôsobí proti nakláňaniu v pozdĺžnom, priečnom a vertikálnom smere. Funkciu Pre-Safe pri hroziacom bočnom náraze dokáže zdvihnúť karosériu v priebehu niekoľkých desatín sekundy. Náraz tak navedie na odolný spodný rám.

 

S-kový Mercedes-Benz s plejádou revolučných vychytávok posúva latku opäť vyššie a definuje nové štandardy
Zdroj: media.daimler.com

Trieda S ťahala za kratší koniec, pretože nemala riadenú zadnú nápravu. To sa teraz zmení, pretože Mercedes-Benz sa k tejto technológii opäť vracia. A to vo veľkom štýle, na výber budú totiž až 2 verzie:

 

  • 4,5-stupňový uhol natáčania – v súčasnosti akýsi štandard
  • 10-stupňové natáčanie – verzia Long dosiahne priemer otáčania menej ako 11 metrov, čo je až o 2 metre menej než doteraz

 

Ceny nám Mercedes-Benz zatiaľ nepriblížil, vieme ale to, že novinka by sa mala dostať do showroomov ešte tento rok.

 

Zobraziť galériu 21 galeria
Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Zdroj: daimler.comFoto: daimler.comNáhľadový obrázok: daimler.com Tagy: mercedes-benz, trieda S, W223
Ohodnoť článok
10
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Dostávaj upozornenia na aktuálne udalosti, ako je táto. Zapnúť upozornenia
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.