Ambiciózny cieľ chce dosiahnuť do roku 2030.
Firma Unilever, ktorá pod zahŕňa množstvo svetových značiek, tiež naskočila na trend ekologickejšej výroby a zaviazala sa, že do roku 2030 zredukuje svoju uhlíkovú stopu až o 20 %. Chce to dosiahnuť tým, že sa zbaví petrochemikálií vo svojich čistiacich produktoch, oznámili v oficiálnej tlačovej správe. Tie sa predávajú aj na Slovensku, najznámejšími značkami sú Cif, Dove a Domestos.
Snaha o zníženie emisií ich bude stáť miliardu eur
Firma v tlačovej správe uvádza, že až 46 % celkovej uhlíkovej stopy vytvárajú ich pracie a čistiace prostriedky. Toto číslo by chceli do roku 2030 znížiť až o 20 %. Petrochemikálie z fosílnych palív chcú preto nahradiť rastlinnými alternatívami, alebo ingredienciami z morských rias, čím znížia celkový dopad ich produktov na životné prostredie.