Nedeľný komentár: Matovičove hore biznis, dole párty, Kollárov white lives matter a dezinfo vlna slovenských raperov
Kým sa chovanie premiéra približuje k cirkusu, Kollárove zas k Ficovi a Kotlebovi.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
Nedeľný komentár: Matovičove hore biznis, dole párty, Kollárov white lives matter a dezinfo vlna slovenských raperov
Kým sa chovanie premiéra približuje k cirkusu, Kollárove zas k Ficovi a Kotlebovi.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
Igorove Matovičove smiešne topánky a opakované útoky na prezidentku: To, že premiér Matovič potrebuje hovorcu, sme vedeli dlho. Rovnako je každému jasné, že jeho snaha reprezentovať obyčajných ľudí je taká silná, že ho občas prinúti odfotiť si chlieb s cibuľou alebo melón o polnoci.
Jeho najnovšou záľubou je podľa jeho vlastných slov „nasierať“ ľudí v teniskách slovenskej výroby za pár eur. Pravdou zostáva, že premiér nepôsobil reprezentatívne ani v tých polobotkách, ktoré si zbalil do parlamentu. A nikoho „nesral,“ len bol na smiech.
Bieloruský veľvyslanec, ktorý sa ako jediný postavil Lukašenkovi, je však skutočný hrdina až po tom, čo zvládol nevybuchnúť smiechom, keď za ním líder Slovenska prišiel oblečený štýlom „hore biznis, dole párty.“
Zostáva nám len dúfať, že si v budúcnosti premiér neobľúbi napríklad šiltovky, klobúky, zlaté retiazky, tyrkysové obleky alebo červený šašovský nos.
Aj napriek tomu by sme mali brať veľmi vážne Matovičove útoky na pani prezidentku, ktorú už stihol obviniť zo stúpajúcich počtov nakazených. Nepriamo naznačil, že práve jej veto „špiclovacieho“ zákona znemožnilo kompetentným dohľadávať kontakty medzi ľuďmi. Namiesto toho mohla jeho vláda počas prázdnin napríklad zamakať na tom, aby Zuzana Čaputová nepovažovala zákon za protiústavný.
Čerešničkou na torte bolo premiérove vyhlásenie, že to, že sú čísla také vysoké, už nie je jeho problém, ale problém pandemickej komisie. Ale aj napriek tomu by niektoré veci robil inak. A keď to bude považovať za potrebné, tak zasiahne.
Tento článok dočítaš bezplatne, no s predplatným REFRESHER+ získaš prístup ku viac ako 3678 zamknutým článkom a dostaneš ďalšie benefity.
VIAC O PREDPLATNOM
Slovenskí raperi zdieľajú na Instagrame konšpiračné médiá: Ešte nebezpečnejší ako premiér sú v posledných dňoch slovenskí raperi na Instagrame. Vyzvali svojich sledovateľov, aby im posielali tendenčné články, v ktorých sa píše o koronavíruse ako o chrípke. V sobotu sa šíril napríklad článok portálu CZ24.news. Ide o dezinformačný web, ktorý nemá dohľadateľného majiteľa ani redakciu, pod články sa nepodpisujú autori a texty podvedome pretláčajú ruskú propagandu. Meno portálu je na všetkých zoznamoch konšpiračných stránok a všetkým snáď bude stačiť napísať "cz24 news" do vyhľadávača a pozrieť si prvých 10 výsledkov, aby si urobili vlastný názor.
Jasné, chápeme, že ich pandémia pripravila o prácu a tým menej šikovným bude ešte minimálne do konca roka unikať veľká časť platu, nemôžu si plniť plány, musia rušiť turné a podobne. Súhlasíme, že minimálne časť peňazí pre všetkých, ktorí sa zúčastňujú na tvorbe kultúrnych podujatí, by mal štát kompenzovať, ale je hanba, keď stotisícové profily využívajú na zdieľanie svojich názorov hoaxy.
Sociálne siete vo svete už obsah dlhodobo blokujú, poznáme prípady, keď vymazali príspevky aj ľuďom ako Madonna alebo Donald Trump, pri ktorých Twitter aj Instagram zakročili veľmi rázne. Ani americké celebrity však nezdieľajú konšpirácie a nepravdy v takej intenzite, ako Slováci. Kto vie, možno ak budú pokračovať dostatočne dlho, o svoje profily na čas alebo natrvalo prídu.
Kollárov white lives matter: Počas uplynulého týždňa sme sa naučili, že tím Borisa Kollára stále nezvláda prípravu vizuálnych pomôcok. Pri obhajobe diplomovky aj komentovaní tragickej udalosti v Belgicku sa zmohol len na papier A4 s jednoduchým textom. A tentokrát aj s preklepom. Boris Kollár na tlačovej konferencii zľahčoval rasový motív pri vražde Georgea Floyda v Spojených štátoch. Teda. Podľa Borisa je to „Goerge“ Floyd.
Na tlačovej konferencii vykrikoval, že aj na životoch bielych ľudí záleží a opäť nám pripomenul kauzu futbalových ultras Slovana, ktorých poznáme ako tých agresívnych fanúšikov športu, ktorí viac ako pri góloch kričia pri svojich nacionalistických pokrikoch.
Predseda Národnej rady Boris Kollár, ktorý pred eurovoľbami pozval na Slovensko antisystémové a nacionalistické strany potvrdil svoju orientáciu a opäť pripomenul, že by si o niečo lepšie mohol rozumieť vo vláde s Ficom a Kotlebom.
Nikto nikdy nepovedal, že na živote Slováka Jozefa Chovanca, ktorý skolaboval bezprostredne po tom, čo mu policajti 16 minút kľačali na hrudi, nezáleží. Nikto ani nepochybuje o tom, že prípadu treba venovať extrémnu pozornosť a čo najskôr odsúdiť vinníkov ohavného činu.
Boris Kollár však zľahčoval smrť Afroameričana, ktorého naviac prepojil s drogovou trestnou činnosťou, aby mohol povedať, že aj na životoch bielych záleží. Oveľa radšej by sme sledovali, ako na tlačovej konferencii poukazuje na dôležitosť bezodkladného vyšetrenia prípadu z februára 2018 bez porovnávania s kýmkoľvek iným.
Prečo je heslo White Lives Matter rasistické sme zhrnuli v tomto texte.

Kauza About You: V prvom rade, nemôžeme sa čudovať slovenským influencerom, že počas koronavírusovej pandémie berú každý biznis, ktorý príde, hoci aj ten, ktorý za pár sekúnd zničí mesiace a roky budovania imidžu a hodnôt. Ak reklamu riadne a viditeľne označia ako platenú, je to len o ich svedomí. Ak to neurobia, tak je to síce stále len o ich svedomí, ale už aj o klamstve. S touto disciplínou majú mnohí do dnešného dňa problém, neuvedomujú si však, že práve označenie reklamy by mohlo mnohých odbremeniť.
O kauze sme napísali vysvetľujúci článok, kde sme dali možnosť vyjadriť sa všetkým zainteresovaným stranám, po jeho publikovaní sa niektorým nepáčilo, ako ich pôsobenie v kontexte kauzy vyznelo. Mome prekážalo, že sa ako hlavná tvár kampane retailera objavila na titulnej fotke aj keď sa odmietla vyjadriť, Natálii Pažickej, že sme spor označili za vojnu influencerov, lebo ona nemá pocit, že by bojovala. To sme netvrdili ani my, len sme poukázali na to, že kauzu satirickým videom komentovala. A v konečnom dôsledku sa jej podarilo zaznamenať slušný úspech aj pre seba samu.
Pripomíname, že je bežný žurnalistický postup – dať niekomu priestor na vyjadrenie a následne publikovanie článku s informáciou, že sa vyjadriť nestihli alebo odmietli.
Skutočným porazeným v tomto malom spore je však samotná spoločnosť About You, ktorá v snahe zvýšiť predaje zapredala svoj už tak ochromený imidž.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.