Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
22. mája 2020, 13:32
Čas čítania 4:10
Matej Krajčovič

10-tisíc dolárov za niečo, čoho sa zrejme nedožiješ? Hra Star Citizen je každému už len na smiech

TECH
Uložiť Uložené

Túto hru si možno nikdy nezahráš, aj keď je vo vývoji už od roku 2011.

Pamätáš si ešte na časy, keď si sa tešil na nejakú novú hru, po vydaní si ju utekal kúpiť a v priebehu pár dní ju potom s radosťou celú prešiel? Bolo to možné, pretože bola dokončená

Dnes už to nie je samozrejmosť. Niektoré hry klasický príbeh pre jedného hráča dostupný aj bez internetu vôbec nemajú. Živí ich on-line, kde počas dlhých mesiacov môže pribúdať nový obsah a hráč tak získava nové hodiny a hodiny zábavy. 

V hernom priemysle ale nájdeme aj príklady z opačného spektra. Hráči niekedy platia za hry, ktoré ešte nie sú hotové, alebo dokonca vôbec neexistujú. Potom už len čakajú a čítajú o odkladoch alebo zdržaniach. Najextrémnejší je určite prípad bojového simulátora Star Citizen. Ten je vo vývoji už od roku 2012 a od ľudí vyzbieral cez 250 miliónov dolárov. Dodnes vlastne neexistuje. 

V tomto článku si prečítaš:
  • Prečo je dnes úplne bežné, že za hry musíš platiť, ešte kým sú vôbec dokončené
  • Čo mala priniesť hra Star Citizen
  • Koľko peňazí sa jej autorom podarilo vyzbierať a ako dlho už mešká
  • Prečo je možné, že sú vývojári buď neschopní, alebo rovno podvodníci
  • Ako na toto sklamanie reaguje internet a ľudia v komentároch

Kúp si a mesiace čakaj

Dôvod odklonu mnohých vývojárskych štúdií od klasického predaja „hotových“ hier je pochopiteľný. V roku 2020, kedy je nevyhnutné priniesť špičkovú grafiku a prepracovaný multiplayer bežiaci na vlastných serveroch, sa výroba hier poriadne predražila

Páliť peniaze pri výrobe hry a potom čakať, že sa niekedy (snáď) vrátia, je nereálne, desaťtisíce eur menšie a menej známe štúdiá skrátka nemajú kde brať. Nie sú Gameloft, Codemasters ani EA, ktorých meno je zárukou miliónových predajov. 

Financie je nutné získať ešte pred vydaním hry, alebo aspoň počas jej vývoja. Práve preto dnes vychádzajú nedokončené hry, tzv. early access verzie, ktoré si kúpiš a poskytneš tým vývojárom prostriedky na ich dokončenie.  

Vyskúšaj predplatné
za 2,99
a čítaj všetko bez obmedzení
Pridaj sa k predplatiteľom
alebo Odomkni článok cez SMS
Pošli SMS na 8877 s textom CLANOK 84508 a dočítaj tento článok.
Cena SMS za otvorenie článku je 3,50 € s DPH. Ako to funguje?
Dočítaj článok do konca za SMS v hodnote 3,50€. Ako to funguje?
POSLAŤ SMS
Čítaj články bez obmedzení celý mesiac - predplatné len za 1,50€ navyše v porovnaní s jedným článkom. Ako to funguje?
POSLAŤ SMS
Čítaj bez obmedzení celý mesiac. Stačí poslať SMS (za 5€). Ako to funguje?
POSLAŤ SMS

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Ktoré najznámejšie hry boli vydané ako early access, teda v nedokončenom stave
  • Prečo musíš hrať niečo, čo nie je hotové
  • Prečo hra Star Citizent zrejme nikdy hotová nebude
  • Koľko peňazí jej autori od ľudí už vyzbierali
  • Ako na autorov nadávajú hráči, ktorí už minuli tisíce dolárov a nič nedostali
Domov
Zdieľať
Diskusia