Pre automobilky aj auto-nadšencov koronavírus zatvoril brány. Netreba však zúfať.
Tohtoročný autosalón v Ženeve organizátori zrušili ešte koncom februára. Švajčiarska vláda totiž už vtedy rozhodla, že z preventívnych dôvodov zatvorí všetky verejné a súkromné akcie, na ktorý je na jednom mieste viac ako 1 000 ľudí.
S aktuálnym počtom 32-tisíc nakazených ľudí je Švajčiarsko na jedenástom mieste v rebríčku najviac zasiahnutých krajín sveta. Automobilky po celom svete postupne pozatvárali svoje výroby. Kedy sa teda dočkáme ďalšieho reálneho autosalónu, je teraz skutočne vo hviezdach.
Niektoré značky ale využili túto nemilú situáciu vo svoj prospech a rozhodli sa popracovať na svojom marketingu. Napríklad nemecký Volkswagen si vytvoril vlastnú virtuálnu prehliadku nových modelov, kde sa budeš cítiť takmer rovnako ako na autosalóne, aj keď budeš sedieť doma na gauči. Absolvovať ju môžeš na tejto stránke.
Samozrejme, úplne rovnaký zážitok to nie je, stránka by mala viac popracovať na prezentácii samotných modelov, ale je to aspoň malé potešenie v týchto, pre automobilový priemysel ozaj ťažkých časoch.
Nemecké automobilky ako Mercedes-Benz, Volkswagen či BMW chcú už čoskoro znova spustiť výrobu od polovice alebo od konca apríla. Naopak japonské značky Nissan, Mazda a Mitsubishi posielajú na nútenú dovolenku až 20-tisíc svojich zamestnancov. Situácia nie je najpriaznivejšia ani na Slovensku. Automobilový priemysel je pri tom pilierom slovenskej ekonomiky, pracuje v ňom najviac ľudí.
Žilinská Kia spustila obmedzenú výrobu tento týždeň, Volkswagen predlžuje odstávku trojice slovenských závodov do 19. apríla. Svojim zamestnancom ale začal platiť za hodiny, ktoré si ešte len odrobia. Nitriansky Jaguar Land Rover neobnoví výrobu skôr ako po veľkonočných sviatkoch. Absolútna väčšina ich zamestnancov je doma a je možné, že každému zostane po kríze najviac 18 dní dovolenky.