
Módny priemysel prispel na boj proti koronavírusu desiatkami miliónov eur, ale tiež výrobou ochranných rúšok či dezinfekcie
Zdravie a ľudské životy sú to najdôležitejšie, čo si dobre uvedomujú aj najväčší hráči na módnom trhu.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.

Neviditeľný nepriateľ v podobe koronavírusu v plnej sile zaútočil na svet len pred niekoľkými týždňami, avšak už teraz vieme, že bude mať obrovský vplyv na ekonomiku väčšiny krajín.
Poklesy tržieb a ziskov pocíti takmer každý, a to vrátane veľkých hráčov na módnom trhu. V priebehu posledných dní a týždňov viacero konzorcií, značiek či samotných dizajnérov preukazuje veľkú dávku solidarity a odhodlanie pomáhať všetkým, ktorí to budú potrebovať. Bez ohľadu na to aby vedeli, akým spôsobom sa daná situácia vyvinie a do akej miery to ovplyvní ich ďalšie fungovanie.
V nasledujúcich riadkoch si tak priblížime jednotlivé riešenia a návrhy pomoci od mien ako Ralph Lauren, Donatella Versace, ale tiež spoločností LVMH, Nike alebo Gucci.


Ralph Lauren
Ikonický americký výrobca sa rozhodol na vzniknutú situáciu reagovať medzi prvými a prostredníctvom svojej nadácie prispel na boj proti zákernému vírusu sumou 10 miliónov dolárov. Okrem toho prisľúbil výrobu 250-tisíc kusov ochranných masiek na tvár a 25-tisíc izolačných plášťov určených pre zdravotníckych zamestnancov.
Svoju veľkosť potvrdil Ralph Lauren aj príspevkom v neznámej výške na fond CFDA/Vogue Fashion, ktorý má pomôcť menším značkám a návrhárom postihnutým hospodárskym poklesom.
Moncler
Sumou 10 miliónov eur sa rozhodol pomôcť taktiež výrobca luxusnej športovej módy so sídlom v Miláne, ktorú sme bližšie rozobrali v osobitnom článku. Celá čiastka pritom poputuje na výstavbu nového nemocničného projektu v najviac postihnutom regióne na severe Talianska - Lombardie.
Dôvod daru najlepšie vystihujú slová generálneho riaditeľa spoločnosti, Rema Ruffiniho: „Miláno je mesto, ktoré nám všetkým poskytlo mimoriadny život. Nemôžeme a nechceme sa ho vzdať. Je povinnosťou každého vrátiť mestu to, čo nám doteraz dávalo. Radcovi Giulovi Gallerovi som povedal, že mám vôľu pracovať na tomto projekte od prvého momentu. Teraz, keď existujú pochybnosti o uskutočniteľnosti, sme pripravení ho podporiť.“
Tento článok dočítaš bezplatne, no s predplatným REFRESHER+ získaš prístup ku viac ako 1638 zamknutým článkom a dostaneš ďalšie benefity.
VIAC O PREDPLATNOM
Gucci
Taliansky módny dom si vďaka angažovaniu Alessandra Micheleho do pozície kreatívneho riaditeľa získal naspäť stratenú reputáciu a v priebehu posledných rokov dosahoval rekordné čísla predajov. Aj vďaka tomu si firma patriaca pod konzorcium Kering mohla dovoliť poskytnúť svoje výrobné sily na dodanie 1,1 milióna ochranných rúšok a 55-tisíc lekárskych kombinéz pre domáci zdravotnícky personál.
Prostredníctvom Ministerstva civilnej ochrany v spolupráci s platformou For Funding navyše prispel sumou 1 milión eur na posilnenie služieb a nákup lôžok pre jednotky intenzívnej starostlivosti.
Kering
Materská spoločnosť vyššie uvedeného výrobcu, ale tiež značiek ako Saint Laurent, Bottega Veneta, Balenciaga alebo Brioni sa ešte v úvode marca rozhodla podporiť boj proti koronavírusu na území Talianska sumou 2 milióny eur.
Ešte predtým poslala 1 milión dolárov na účet Červeného kríža v čínskej provincii Chu-pej, kde sa nachádza miesto prvého výskytu vírusu, mesto Wu-chan.
New Balance
Tradičný výrobca športovej obuvi a oblečenia so sídlom v Bostone sa minulý týždeň rozhodol venovať všetku svoju pozornosť na výrobu ochranných masiek na tvár pre všetkých zamestnancov nemocníc v Spojených štátoch.
V úzkej kooperácii s vládou plánuje týždenne vyrábať až 100-tisíc kusov. Malo by ísť o veľmi výraznú pomoc so zabezpečením PPE (personal protective equipment), ktorého je akútny nedostatok najmä na území New Yorku.

Nike
Do boja proti neviditeľnému nepriateľovi sa pustilo aj vedenie športového giganta so sídlom v Oregone. V rámci viacerých fáz pomoci už Nike prispelo sumou pohybujúcou sa na úrovni 17 miliónov dolárov, pričom posledný dar vo výške 1,6 milióna putoval na okamžité potreby, akými sú napríklad zabezpečenie potravín a lekárska starostlivosť.
LVMH
Jeden z najbohatších ľudí na svete, Bernard Arnault preukázal obrovské srdce, keď v polovici marca nariadil vo všetkých svojich továrňach na výrobu parfumov a dekoratívnej kozmetiky začať s produkciou dezinfekcie na ruky pre francúzske nemocnice. Dobrovoľne sa tak vzdal miliónov eur z predaja produktov značiek ako Dior, Givenchy, FENTY, Acqua di Parma alebo Louis Vuitton.
Ešte v januári, keď koronavírus naplno postihol územie mesta Wu-chan, venoval koncern 2,2 milióna dolárov tamojšiemu Červenému krížu.
MAC
Rovnakou sumou ako Ralph Lauren, teda 10 miliónov dolárov prispelo aj vedenie spoločnosti MAC Cosmetics. Urobili tak prostredníctvom svojej kampane s názvom „Viva Glam“, ktorej tvárou je kontroverzná Miley Cyrus.
Uvedená čiastka bude prerozdelená medzi 250 rôznych organizácií naprieč celým svetom, ktoré zabezpečujú pomoc v boji proti koronavírusu.
Prada
To, že ľudia vo vedení popredných hráčov na trhu s luxusnou módou majú srdce na správnom mieste dokazujú aj Patrizio Bertelli a Miuccia Prada stojací na čele rodinného podniku Prada. Spoločne s predsedom predstavenstva Carlom Mazzim sa rozhodli z vlastných financií zasponzorovať vytvorenie 6 nových jednotiek intenzívnej starostlivosti v priestoroch 3 nemocníc na území Milána.
Okrem toho sa taktiež rozhodli, že ich továreň v Perugii zabezpečí výrobu 110-tisíc ochranných rúšok a 80-tisíc kusov lekárskych odevov, ktoré budú už 6. apríla distribuované do viacerých nemocničných zariadení v regióne Toskánsko.
LBM Pařížská
Teší nás, že v dnešnom článku môžeme spomenúť aj zástupcu z domáceho prostredia, a to konkrétne predajcu Luxury Brand Management. Zastúpenie LBM na ulici Pařížská 17 sa v spolupráci s českým návrhárom Lukášom Macháčkom rozhodlo bojovať s vírusovým ochorením COVID-19.
Do predaja totiž vypúšťa ochranné rúška, ktorých je na trhu stále nedostatok a následne celú získanú sumu odovzdáva do rúk vedenia Fakultnej nemocnice v Motole. Význam uvedenej spolupráce potvrdila tiež hovorkyňa fakultnej nemocnice Motol, Pavlína Danková, ktorá ponúkla vyjadrenie pre tuzemské zastúpenie magazínu Vogue: „ Motol je jedna zo 14 nemocníc, ktorá bude ošetrovať pacientov s ochorením Covid-19, a vzhľadom k tomu, že sme najväčšia a najvyťaženejšia nemocnica v Česku, je táto podpora viac než vítaná.“

V danom duchu by sme mohli pokračovať ešte veľmi dlho, keďže pomocnú ruku sa rozhodli podať mnohí ďalší výrobcovia. Za všetkých tak môžeme spomenúť ešte Donatellu Versace, ktorá venovala z vlastných zdrojov 200-tisíc eur, Giorgia Armaniho (1,25 milióna eur), Hermes (700-tisíc dolárov), Jimmy Choo (500-tisíc dolárov), H&M (500-tisíc dolárov) či Geox (1 milión eur).
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.