Sťažnosti pochopiteľne prichádzajú najmä z Holandska.
Spoločnosť Lego čelí podľa portálu The Verge kritike za to, že údajne propaguje auto-centrickú spoločnosť a vo svojich výrobkoch a skladačkách vôbec nemyslí na cyklistov.
Takéto sťažnosti pochopiteľne prichádzajú najmä z Holandska, ktoré je doslova posiate bicyklami. Regionálny radca Marcel Steeman sa touto témou zaoberá už pár mesiacov.
„Sú cyklisti z Lega, ale čudoval som sa, kde sa majú bicyklovať. Ak ste Holanďan, ste zvyknutý mať cyklistické pruhy,“ povedal webu DutchNews. Jeho nápad podporuje aj profesor mestského plánovania Marco te Brömmelstroet z Univerzity v Amsterdame, ktorý ešte vlani zverejnil Steemanov nápad, ako by základ pre budovanie budov z legendárnych kociek malo vyzerať.
I wish that Lego City would no longer be so car-centric.
— Cycling Professor (@fietsprofessor) December 23, 2019
How about upgrading it to the 21st Century?
Step 1: adding bike lanes.
More ideas?
cc: @PlasticPlanners @Lego_group
(original by @msteeman)#MobilityWishlist2020s pic.twitter.com/bwVtIsHJLS
Twitterový účet Cycling Professor dokonca tvrdí, že Lego, pričom ide paradoxne o Dánsku spoločnosť, kde sa na zelené formy individuálnej dopravy pozerajú podobne ako v Holandsku, rokmi zmenšuje svoje chodníky a zväčšuje predávané autíčka.
The roads of LEGO City have become increasingly hostile for pedestrians in the last 30 years! What a statement by @Lego_group!
— Cycling Professor (@fietsprofessor) February 21, 2020
(By Hidde van der Bijl)
In response to our call for action https://t.co/2K7VrmKvr6 pic.twitter.com/XfNnEGzLYN
Regionálny radca ale nezostáva iba pri nadávaní na internete, svoj návrh vraj odoslal aj priamo Legu prostredníctvom špeciálneho formulára.
Vypočutia sa však zrejme nedočká. Lego totiž svoje výrobky dizajnuje tak, aby boli univerzálne predávateľné vo všetkých krajinách sveta. Holandský cyklochodník by tak možno nepochopili deti a rodičia v USA alebo Austrálii, kde sú trochu iné pravidlá cestnej premávky.