Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Streda 25. 5. 2022 meniny má Urban, Vivien

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Tech - Autá

Brzdím a ukazujem rukou už aj pri rodine a kolegoch z práce, hovorí inštruktor autoškoly (Rozhovor)

Na cestách má najazdeného už pol milióna kilometrov. Záujem o autá vraj klesá, počet záujemcov o vodičák nie.

Matej Krajčovič
18. február 2020, 11:36 Čas čítania: 12:12
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Tech - Autá
0
Matej Krajčovič
18. február 2020, 11:36
Čas čítania: 12:12

Brzdím a ukazujem rukou už aj pri rodine a kolegoch z práce, hovorí inštruktor autoškoly (Rozhovor)

Na cestách má najazdeného už pol milióna kilometrov. Záujem o autá vraj klesá, počet záujemcov o vodičák nie.

Matej Krajčovič
18. február 2020, 11:36
Čas čítania: 12:12
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Odoberať newsletter REFRESHERu
10 najlepších člankov Refresheru, raz za týždeň. Ak ťa emaily prestanú baviť, tak ich kedykoľvek zrušíš. Zadaním emailu súhlasíš s podmienkami portálu.

Miloš Madro pracuje ako inštruktor v autoškole už štyri a pol roka. Aktuálne pracuje pre jednu bratislavskú a hovorí, že študentov nechce nudiť len suchým čítaním paragrafov zo zákona. 

 

Púšťa im aj videá nehôd priamo z ciest. Refresheru porozprával, aká je jeho práca, čo si myslí o slovenských vodičoch a ako sa u nás jazdí v porovnaní s ostatnými krajinami. 

 

V tomto článku si prečítaš:
  • Prečo si vybral práve prácu inštruktora
  • Aká je podľa neho kvalita vzdelávania vodičov na Slovensku
  • Čo chýba vo výučbe vodičov u nás
  • Či sa nebojí, že vďaka autonómnym autám príde o prácu

 

Inštruktor autoškoly: „Ostatní vodiči k nám musia byť ohľaduplní, na križovatkách však trúbia, hneď ako naskočí zelená“ (Rozhovor)
Zdroj: Matej Krajčovič / REFRESHER

 

Ako dlho už robíte inštruktora? Prečo ste si vybrali túto prácu? 

Štyri a pol roka, teraz v septembri alebo októbri to bude päť. Bavili ma autá, som z autoškoláckej rodiny. Už keď som sa narodil v jednej robil otec a potom si založil vlastnú. 

 

Vždy sme mali pred domom aspoň štyri autá a v garáži motorky. Vtedy to bolo trochu iné, takže som mu v aute sedával na kolenách a skúšal jazdiť po našom sídlisku. Potom už od 8-9 rokov normálne na sedadle, takže šoférovanie pre mňa bolo ľahké a prirodzené, nikdy som sa nezamýšľal, že je to pre niekoho inak. 

 

Išiel som študovať právo, a popri tom mi otec navrhol, či si nechcem spraviť inštruktorský preukaz ako brigádu. Je to flexibilné, je to práca s ľuďmi, ja som taký komunikatívny a popri škole mi to veľmi vyhovovalo. 

 

Pracovali ste pre rôzne autoškoly? 

Pôvodne pre jednu inú bratislavskú, ešte keď sa v 90. rokoch po revolúcii autoškoly transformovali na súkromné. Nechcem všetky hádzať do jedného vreca, ale niektoré zaspali dobu a začalo mi prekážať veľa vecí.

 

Keďže fungovali na systéme odporúčania, žiadny Facebook ani iný marketing, vedeli, že im tam prídu žiaci. Všetci išli tam, kde bol dedo, jeho syn a nakoniec vnuk. Do veľkých autoškôl, ktoré už poznali.

 

Bol to taký stereotyp, všetko v zabehnutých koľajách a práca alebo komunikácia s ľuďmi bola na veľmi chabej úrovni. Videl som, že klienti neboli spokojní. Staré priestory a autá, ktoré mali aj 15 rokov. Nechceli do nich investovať. Je nemysliteľné, aby inštruktor musel čakať aj na nové stierače, dobrý výhľad je hlavný bezpečnostný element. 

 

Aby nebol dostatok prevádzkových kvapalín, vody do ostrekovačov, alebo sa čakalo na základné servisné úkony? Ešte dnes poznám autoškoly, kde si inštruktor musí z vlastného vrecka zaplatiť vysávač na pumpe alebo wapku, lebo mu to vedenie nechce preplatiť. 

 

Zlepšilo sa to? Stále sa hovorí, že kvalita autoškôl je rôzna a niekde sa kvôli šetreniu okresáva aj počet odjazdených hodín a kilometrov. 

Snažíme sa, aby žiaci dostali nejakú pridanú hodnotu. Ministerstvo predpisuje osnovy a presný počet hodín na trenažéri aj v aute. Keď dá niekto menej, tak s prepáčením „odrbáva“. Máme 4K projektor, jedno stretnutie trvá 2 hodiny a 15 minút, tak by sa tu mali cítiť v pohode, s nápojmi zadarmo a klimatizovanými priestormi.

 

Nechcem len stereotypne čítať zákon, alebo iba pustiť video a odísť z triedy, nech si to žiaci pozrú. Výklad dopĺňam reálnymi záznamami  z autokamier. 

 

Ak riešime predbiehanie, hneď za teóriou pustím 5 až 10 videí, ako sa má prechádzať a ako nie. Čo sú najčastejšie chyby a nehody.

 

Púšťate si tie youtubové kompilácie z autokamier, ktoré pravidelne pribúdajú na internete?

Presne tak, mám ich nasťahovaných veľmi veľa, fakt reálnych situácií. Aby ich žiaci analyzovali, povedali mi, čo sa stalo, kto urobil chybu a kto by bol vinný. Aby trochu rozmýšľali a po pol hodine mi tu nespali pri čítaní paragrafov. 

 

 

Stala sa vám počas jazdenia so študentami nejaká nehoda?

Článok pre predplatiteľov REFRESHER+81% článku dočítajú len členovia REFRESHER+ klubu. Pridaj sa k nám a čítaj bez obmedzení.81% článku dočítajú len členovia REFRESHER+ komunity. Pridaj sa k nám a čítaj bez obmedzení.
PRIDAJ SA K PREDPLATITEĽOMUŽ MÁM PREDPLATNÉ: PRIHLÁSIŤ SA
alebo Odomkni článok cez SMS
Pošli SMS na 8877 s textom CLANOK 80625 a dočítaj tento článok.
Cena SMS za otvorenie článku je 3,50 € s DPH. Ako to funguje?
POSLAŤ SMS

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Aké nehody zažil inštruktor so svojimi žiakmi
  • Kto by bol na vinný, pokiaľ spôsobíš nehodu počas kurzu v autoškole
  • Ako na autoškolu reagujú ostatní vodiči na cestách
  • Prečo bude získanie vodičského preukazu onedlho ťažšie

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Náhľadový obrázok: Matej Krajčovič - REFRESHER
NAHOR
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie články
Teraz
24 hod
7 dní
30 dní
Viac z témy tech
Viac článkov
Sponzorované články
Viac článkov
Ďalšie news viac news
Mohlo by ťa zaujímať
Prejsť na úvodnú stránku
Domov
Zdieľať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.