Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
30. januára 2020, 9:47
Čas čítania 1:45
Matej Krajčovič

Britský web otestoval dojazd 6 elektromobilov. Najďalej zašla Tesla, najviac prekvapila Kia

TECH AUDI ELEKTROMOBILY KIA TESLA (VÝROBCA AUTOMOBILOV)
Uložiť Uložené

Všetky autá na baterky prešli výrazne menej, než sľubujú ich výrobcovia.

Elektromobily a ich dojazd je večnou témou priaznivcov aj odporcov áut na baterky. Tabuľky a norma WLTP by mali ponúkať možnosť rozumného porovnávania, no to, koľko kilometrov na jedno nabite spravíš, bude závisieť aj od spôsobu jazdy, počasia a toho, či používaš klimatizáciu alebo kúrenie. 

Portál Carwow sa rozhodol zobrať Teslu Model 3, Audi e-tron, Jaguar I-Pace, Nissan Leaf, Kiu e-Niro aj Mercedes EQC a vyskúšať, ktorý z nich zájde najďalej.

Odporúčané
26 elektromobilov, ktoré si na Slovensku môžeš objednať už dnes. Niektoré stoja menej než 20-tisíc eur 26 elektromobilov, ktoré si na Slovensku môžeš objednať už dnes. Niektoré stoja menej než 20-tisíc eur 5. októbra 2019, 11:13

Je nutné pripomenúť, že ide o divoké porovnanie áut s rôznymi rozmermi, výkonom aj kapacitou batérií. Za vzájomných konkurentov ale môžeme považovať napríklad prémiové SUV-čka e-tron, I-Pace a EQC, takže nejaký význam predsa len má. 

Redaktori všetky autá dobili na 100 % a následne ich nechali cez noc parkovať vonku. Je zaujímavé, že kapacita o pár percent klesla aj bez toho, aby sa vôbec niekam pohli. Všetky však mali viac než 95 % energie. 

Vodiči nastavili najekonomickejšie režimy jazdy, pripojili svoje mobilné telefóny a klimatizáciu nastavili na 20 °C. Z Londýna sa vydali na sever Veľkej Británie.  


Automobil Výrobcom udávaný dojazd Reálny dojazd
Nissan Leaf 384 km 334 km
Jaguar I-Pace 470 km 358 km
Mercedes EQC 416 km 312 km
Audi e-tron 410 km 331 km
Kia e-Niro 453 km 410 km
Tesla Model 3 560 km 434 km

Redaktorov tiež zaujímalo, ako sa autá zachovajú v prípade, že energia dosiahne kritické hodnoty. Mercedes EQC, ktorý prekvapivo odpadol ako prvý, nakoniec vodičovi výrazne obmedzil využiteľný výkon. Nissan Leaf naopak fungoval bez zmeny. 

Kia e-Niro sa k obmedzeniu výkonu odhodlala tiež, no až približne v posledných 5 % batérie. Dôležitým poznatkom je tiež to, že úplne vybité sa správajú rôzne. Nissan Leaf, Kiu e-Niro, Jaguar I-Pace a Audi E-tron napríklad bolo možné potlačiť alebo odtiahnuť, aby sa dostali k vytúženým nabíjacím staniciam, no Mercedes EQC všetko zablokoval a auto zostalo visieť 30 metrov pred nabíjačkou. 

Podobne ako v prípade mobilov však platí, že 0 % energie na displeji určite neznamená 0 % priamo v batérii. Systémy by mali batériové články vždy chrániť a ponechať v prevádzke aspoň výstražné svetlá. Po nabití (hoci aj zo záložných generátorov na odťahovke) je teda autá možné opäť oživiť a ďalej používať.

Britský web otestoval dojazd 6 elektromobilov, Najďalej zašla Tesla, najviac prekvapila Kia
Zdroj: Teslamotors.com

Víťazom tohto testu sa stala Tesla Model 3, čo nebolo žiadnym prekvapením. Nemá síce najväčšie batérie, no už podľa technických špecifikácií ponúka najväčší dojazd. Je tiež pochopiteľné, že malý sedan bude účinnejší než veľké SUV-čka. 

Moderátor si síce ponadával na nefungujúce Bluetooth spojenie s mobilom a absenciu systémom Apple CarPlay aj Android Auto, no ocenil pohodlie, výkon a zrýchlenie. 

Všetky automobily prešli v reálnych podmienkach menej, než odhadoval výrobca. Často aj o vyše sto kilometrov. Ani Tesla sa k svojim papierovým hodnotám vôbec nepriblížila. Mnohí diskutujúci pod videom tak za najlepší elektromobil označili Kiu e-Niro. Je najlacnejšia (na Slovensku od 36 490 eur), má druhý najväčší dojazd a je pomerne blízko k sľubovaným hodnotám. 

Britský web otestoval dojazd 6 elektromobilov, Najďalej zašla Tesla, najviac prekvapila Kia
Zdroj: Kia.com
Domov
Zdieľať
Diskusia