Slováci hodnotili viac ako 120 značiek, toto sú ich najobľúbenejšie.
Spoločnosť KPMG Nunwood zverejnila výsledky prieskumu obľúbenosti značiek u Slovákov za rok 2018. Takmer tritisíc respondentov hodnotilo viac ako 120 značiek, KPMG zverejnilo 50 najobľúbenejších. Dostali sa do desiatky najobľúbenejších aj tvoji favoriti?
Rebríček obľúbenosti zostavili podľa skúseností zákazníkov
Výsledkom výpovedí 2800 respondentov je rebríček päťdesiatich najobľúbenejších značiek na Slovensku z hľadiska skúseností zákazníkov. Značky hodnotili v desiatich sektoroch: Finančné služby, Reťazce s potravinami, Maloobchod, Rýchle občerstvenie, Zábava a voľný čas, Cestovanie a hotely, Logistika, Energetika, Telekomunikácie, Verejný sektor.
V prieskume sledovali 6 základných pilierov, podľa ktorých vedeli vyhodnotiť výslednú skúsenosť a emócie. „Podstata šiestich pilierov spočíva v psychológii a motivácii,“ píšu na svojej webstránke a dodávajú, že ich systém je možné využiť na zmeranie zákazníckej, ale aj zamestnaneckej skúsenosti. Namiesto toho, aby respondenti odpovedali na otázky, čo majú radi, museli tiež zdôvodniť svoje odpovede. Vďaka tomu sa dá zistiť, čo majú ľudia na konkrétnych značkách radi a čo by radšej zmenili.
Ako sa značky môžu zlepšovať a stať sa obľúbenými? Na toto poskytuje odpoveď KPMG: „Slovenskí zákazníci sa chcú cítiť dobre. Bez ohľadu na sektor hľadajú ľudskosť, pamätajú si základné hodnoty – abstraktné, nemateriálne, emocionálne. Potrebujú vnímať, že značka sa zaujíma práve o nich a môžu jej veriť.“ Podľa KPMG je dôležité, aby firmy vnímali každého zákazníka ako originál a budovali si s ním kvalitný vzťah, ktorý je založený na integrite. Spoločnosť zároveň prízvukuje, že spokojný zákazník bude robiť firme dobrú reklamu a je ochotný za služby zaplatiť viac.
Ako vyzerajú výsledky prieskumu
Slovenské firmy sa nenechali zahanbiť. Kombináciou dobrých produktov a trefného marketingu sa prebili až na vrchol rebríčka. Na prvých dvoch priečkach sú „naše“ kníhkupectvá: Martinus a Panta rhei. Nenechaj sa však zmiasť, top desiatka odhaľuje, že okrem kníh Slováci obľubujú aj filmy. Na ôsmom mieste je streamovacia spoločnosť Netflix a desiatku lovebrandov uzatvára sieť kín Cinemax.
Zdá sa, že sa radi staráme aj o naše telo, vyhľadávame kvalitnú kozmetiku za dostupné ceny. Aj preto sa na treťom mieste umiestnila francúzska kozmetická značka Yves Rocher, známa svojou voňavou prírodnou kozmetikou a odmeňovacím systémom pre pravidelných zákazníkov. Na siedmom mieste je zase sieť drogérii dm drogerie markt, ktorá ponúka široký sortiment od slovenskej a českej kozmetiky až po tú svetovú. Takisto majú zákaznícku kartu, ktorá za vyzbierané body ponúka benefity a povzbudzuje ľudí k pravidelným nákupom.
Knihy, filmy a kozmetika teda jednoznačne ovládli tento rebríček. Zvyšné miesta obsadili RegioJet, IKEA a tiež dva potravinové reťazce: Lidl a Kaufland. Do top 50-ky sa ako jediný operátor dostal O2, dominovali aj e-shopy a banky. Pozri si celý rebríček tu:
Našiel si v zozname aj svoju obľúbenú značku?