Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Streda 2. 12. 2020 meniny má Bibiána

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
2
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Zaujímavosti
2
Daniel Mikolášik
23. júl 2019, 19:28
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Reklamu u influencerov dokáže rozoznať len 1 dieťa z 10. Drvivá väčšina im bezhlavo verí

Youtuberi a influenceri by mali jasne označovať príspevky, v ktorých sa nachádza sponzorovaný obsah.

Daniel Mikolášik
23. júl 2019, 19:28

Podľa nového prieskumu Fakulty sociálnych vied Univerzity Karlovy v Prahe dokáže skrytú reklamu influencerov na Instagrame rozoznať iba jedno jediné dieťa z desiatich. Mnohí youtuberi pritom vo videách rozbaľujú a ukazujú rôzne hry, oblečenie, hračky, jedlo či kozmetiku. To isté aj influenceri vo svojich príspevkoch na Instagrame či v rámci IG stories.

 

V drvivej väčšine pritom ide len o spolupráce s firmami a množstvo osôb vystupujúcich na internete, ktoré si takýmto štýlom zarábajú, sa navyše niekedy neunúvajú daný príspevok ani len označiť ako reklamu či spoluprácu. Mladí a prevažne deti si potom absolútne neuvedomujú, že ide o sponzorovaný obsah a po danom produkte túžia ešte viac, keďže ho prezentuje ich vzor.

 

„Je to nový spôsob, ktorým firmy propagujú svoje produkty. Ide o veľmi účinnú reklamu. Ľudia influencerov sledujú z vlastného záujmu, vážia si ich názory. Preto je pre nich prirodzenejšie uveriť tomu, že vec, ktorú ich vzory ukazujú, je skutočne dobrá a nedokážu sa bez nej zaobísť,“ hovorí marketingový riaditeľ poskytovateľa internetu netbox Lukáš Pazourek.

 

 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Lucy (@lucypug),

 

Podľa výskumu spracovaného agentúrou Ipsos sleduje až 58 percent skúmaných detí medzi vekovou hranicou 9-15 rokov youtuberov a blogerov často. Iba každé desiate dieťa však dokázalo rozoznať, ktorý príspevok jeho obľúbeného influencera bol sponzorovaný.

 

„Keď sa mali deti zamyslieť nad účelom obrázku a vybrať si jednu zo štyroch možností, polovica uviedla, že hlavným cieľom príspevku je ukázať influencera, ktorý sa má dobre. Iba 31 % detí zaškrtlo možnosť, že ide o reklamu,“ opisujú v tlačovej správe autori prieskumu, do ktorého sa zapojilo 330 detí.

 

Všetko, čo youtuberi hovoria a robia, majú deti tendenciu považovať za pravdu, ku svojim vzorom totiž vzhliadajú a ani nepomyslia na to, že by ich mohli klamať. Podľa spoluautora knihy Dítě v síti Jana Müllera platí jednoduché pravidlo – čím viac času deti strávia za počítačom, tým väčší profit z nich veľké svetové firmy majú.

 

Fakulta sociálnych vied Univerzity Karlovy a Združenie pre internetový rozvoj apelujú na influencerov, aby každý platený príspevok jasne označovali a zjednodušili tak predovšetkým deťom orientáciu v online svete.

 

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Zdroj: tsNáhľadový obrázok: Ilustračná foto: Instagram/@lucypug Tagy: reklama, deti, instagram, influenceri
Ohodnoť článok
4
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
News
NAHOR
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.