Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Piatok 24. 9. 2021 meniny má Ľuboš, Ľubor

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Dnes populárne články
Snažia sa ťa muži pri zatýkaní zbaliť? (Odpovedá policajtka) Snažia sa ťa muži pri zatýkaní zbaliť? (Odpovedá policajtka)
Cibulkovú vykradli vinou kamaráta, tvrdí jej otec. Na hlavy zlodejov vypísal obrovskú odmenu Cibulkovú vykradli vinou kamaráta, tvrdí jej otec. Na hlavy…
David Dobrik uviazol na Slovensku. Prečo má problém s návratom do USA? David Dobrik uviazol na Slovensku. Prečo má problém s návratom…
Známa youtuberka šla kempovať so snúbencom, ale on sa domov vrátil bez nej. Mlčal, zatiaľ čo jej mŕtve telo našli v národnom parku Známa youtuberka šla kempovať so snúbencom, ale on sa domov…
Nové rozdelenie: od pondelka bude 5 okresov v bordovej farbe. Zelená zostáva už len Dunajská Streda Nové rozdelenie: od pondelka bude 5 okresov v bordovej farbe.…
Máme ďalšie čierne okresy, hlásia Dáta bez pátosu. Slováci podvádzajú, oslavy presúvajú do lepších okresov, tvrdia analytici Máme ďalšie čierne okresy, hlásia Dáta bez pátosu. Slováci…
Zaujímavosti

Reklamu u influencerov dokáže rozoznať len 1 dieťa z 10. Drvivá väčšina im bezhlavo verí

Youtuberi a influenceri by mali jasne označovať príspevky, v ktorých sa nachádza sponzorovaný obsah.

Daniel Mikolášik
23. júl 2019, 19:28 Čas čítania: 0:00
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Zaujímavosti
2
Daniel Mikolášik
23. júl 2019, 19:28

Reklamu u influencerov dokáže rozoznať len 1 dieťa z 10. Drvivá väčšina im bezhlavo verí

Youtuberi a influenceri by mali jasne označovať príspevky, v ktorých sa nachádza sponzorovaný obsah.

Daniel Mikolášik
23. júl 2019, 19:28
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok

Podľa nového prieskumu Fakulty sociálnych vied Univerzity Karlovy v Prahe dokáže skrytú reklamu influencerov na Instagrame rozoznať iba jedno jediné dieťa z desiatich. Mnohí youtuberi pritom vo videách rozbaľujú a ukazujú rôzne hry, oblečenie, hračky, jedlo či kozmetiku. To isté aj influenceri vo svojich príspevkoch na Instagrame či v rámci IG stories.

 

V drvivej väčšine pritom ide len o spolupráce s firmami a množstvo osôb vystupujúcich na internete, ktoré si takýmto štýlom zarábajú, sa navyše niekedy neunúvajú daný príspevok ani len označiť ako reklamu či spoluprácu. Mladí a prevažne deti si potom absolútne neuvedomujú, že ide o sponzorovaný obsah a po danom produkte túžia ešte viac, keďže ho prezentuje ich vzor.

 

„Je to nový spôsob, ktorým firmy propagujú svoje produkty. Ide o veľmi účinnú reklamu. Ľudia influencerov sledujú z vlastného záujmu, vážia si ich názory. Preto je pre nich prirodzenejšie uveriť tomu, že vec, ktorú ich vzory ukazujú, je skutočne dobrá a nedokážu sa bez nej zaobísť,“ hovorí marketingový riaditeľ poskytovateľa internetu netbox Lukáš Pazourek.

 

 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Lucy (@lucypug),

 

Podľa výskumu spracovaného agentúrou Ipsos sleduje až 58 percent skúmaných detí medzi vekovou hranicou 9-15 rokov youtuberov a blogerov často. Iba každé desiate dieťa však dokázalo rozoznať, ktorý príspevok jeho obľúbeného influencera bol sponzorovaný.

 

„Keď sa mali deti zamyslieť nad účelom obrázku a vybrať si jednu zo štyroch možností, polovica uviedla, že hlavným cieľom príspevku je ukázať influencera, ktorý sa má dobre. Iba 31 % detí zaškrtlo možnosť, že ide o reklamu,“ opisujú v tlačovej správe autori prieskumu, do ktorého sa zapojilo 330 detí.

 

Všetko, čo youtuberi hovoria a robia, majú deti tendenciu považovať za pravdu, ku svojim vzorom totiž vzhliadajú a ani nepomyslia na to, že by ich mohli klamať. Podľa spoluautora knihy Dítě v síti Jana Müllera platí jednoduché pravidlo – čím viac času deti strávia za počítačom, tým väčší profit z nich veľké svetové firmy majú.

 

Fakulta sociálnych vied Univerzity Karlovy a Združenie pre internetový rozvoj apelujú na influencerov, aby každý platený príspevok jasne označovali a zjednodušili tak predovšetkým deťom orientáciu v online svete.

 

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Zdroj: tsNáhľadový obrázok: Ilustračná foto: Instagram/@lucypug
NAHOR
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie články
Teraz
24 hod
7 dní
30 dní
Viac z témy zaujímavosti
Viac článkov
Sponzorované články
Viac článkov
Ďalšie news viac news
Mohlo by ťa zaujímať
Prejsť na úvodnú stránku
Dnes populárne články
Snažia sa ťa muži pri zatýkaní zbaliť? (Odpovedá policajtka) Snažia sa ťa muži pri zatýkaní zbaliť? (Odpovedá policajtka)
Cibulkovú vykradli vinou kamaráta, tvrdí jej otec. Na hlavy zlodejov vypísal obrovskú odmenu Cibulkovú vykradli vinou kamaráta, tvrdí jej otec. Na hlavy zlodejov…
David Dobrik uviazol na Slovensku. Prečo má problém s návratom do USA? David Dobrik uviazol na Slovensku. Prečo má problém s návratom do USA?
Známa youtuberka šla kempovať so snúbencom, ale on sa domov vrátil bez nej. Mlčal, zatiaľ čo jej mŕtve telo našli v národnom parku Známa youtuberka šla kempovať so snúbencom, ale on sa domov vrátil…
Nové rozdelenie: od pondelka bude 5 okresov v bordovej farbe. Zelená zostáva už len Dunajská Streda Nové rozdelenie: od pondelka bude 5 okresov v bordovej farbe. Zelená…
Máme ďalšie čierne okresy, hlásia Dáta bez pátosu. Slováci podvádzajú, oslavy presúvajú do lepších okresov, tvrdia analytici Máme ďalšie čierne okresy, hlásia Dáta bez pátosu. Slováci…
Domov
Zdieľať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.
Zatvoriť