Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Sobota 14. 12. 2019 meniny má Branislava, Bronislava

hľadaj na refresheri

Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Tech - Autá
7
Martin Mičuda
18. jún 2019, 9:00

Hyundai rúca predsudky. Vyskúšali sme ospevované N-ko v štýlovom kabáte a ostali sme v úžase

Vyskúšali sme štýlovejší derivát nového N-ka.

Martin Mičuda
18. jún 2019, 9:00
Hyundai rúca predsudky. Vyskúšali sme ospevované N-ko v štýlovom kabáte a ostali sme v úžase
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
7
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Hyundai i30 N. O tomto počine si už dozaista niečo počul, keďže pred pár rokmi rozvíril vody triedy hot-hatch ako azda nik pred ním. Hype okolo novej športovej odnože značky Hyundai je tak veľký, aký sa totiž v posledných rokoch nepodarilo vyvolať žiadnemu inému novému autu, ktoré prišlo bez akejkoľvek histórie ako blesk z jasného neba.

 

To, že N-ko zamieša karty, sa začalo ukazovať už v čase, keď pri predstavení na frankfurtskom autosalóne v roku 2017 zatienilo aj vtedajšiu premiéru nového Méganu RS. Nasledovali prvé jazdy, ktoré očarili novinársku obec, no a krátko nato prišiel opodstatnený celoeurópsky úspech v počte predaných kusov. 

 

Inak tomu nie je ani na Slovensku. Pri vstupe na slovenský trh malo domáce zastúpenie Hyundai veľmi ambiciózny plán – v rámci segmentu hot-hatchov si ukrojiť 25 %-ný podiel. Veci sa majú tak, že v roku 2018 bolo na Slovensku predaných až 59 kusov i30 N, čím sa s takmer 50 % podielom na trhu stal jednoznačne najpredávanejším hot-hatchom u nás. Teraz prišiel na trh imidžový Fastback N a my sme zisťovali, či je tiež taký skvelý.

 

 

Podstatou druhej karosárskej verzie je samozrejme zadná časť, ktorá to hrá menej na chuligánsku a viac na štýlovú nôtu. Strešný spojler, trojuholníkové brzdové svetlo a 395-litrový kufor hatchbacku vystriedala nádherná odtrhová hrana, trojuholníková hmlovka na spodku nárazníka a napokon 450-litrový kufor.

 

Vpredu to už dobre poznáme. Opäť nechýba výrazný športový nárazník s reálnymi otvormi na prívod vzduchu či tradičnou červenou linkou. Svetelnú techniku zastrešujú full-LED-ky zasadené do čierneho pozadia. Ich funkcionalita je veľmi dobrá, taký Golf má však adaptívnu technológiu ešte o čosi prepracovanejšiu.

 

Hyundai rúca predsudky. Vyskúšali sme ospevované N-ko v štýlovom kabáte a zamilovali sa

 

Samozrejme, N-ko si väčšina spája najmä so špecifickým modrastým lakom Performance Blue, ktorým bol vybavený aj testovaný exemplár, do ponuky sa však s príchodom vyhotovenia Fastback N dostáva aj zaujímavý sivý lak Shadow Grey. Pochváliť musíme aj nádherné 19” dvojfarebné disky s naozaj prepracovaným dizajnom.

 

Nepochybne, liftbackové riešenie karosérie zároveň zaručuje aj praktickejší a väčší nakladací otvor. Pod športovým nárazníkom s horizontálnou líniou odrazového svetla nechýba rozmerná dvojica koncoviek výfuku, ktorá predstavuje perfektné divadlo. Mohli by sme napísať, že čerešničkou na torte sú efektné LED-kové koncové svetlá, pravdou ale je, že je to práve spomínaný zvuk, ktorý je po vzore hatchbacku naozaj úchvatný.

 

Hyundai rúca predsudky. Vyskúšali sme ospevované N-ko v štýlovom kabáte a zamilovali sa

 

Detailne predstavenie interiéru súčasnej generácie i30-ky už nemá veľmi význam, nakoľko v kokpite sa posledné roky prakticky nič nemení. Práve naopak, už budúci rok môžeme očakávať facelift, ktorý prinesie menšie či väčšie korekcie. 

 

Zmeny medzi i30 N a i30 Fastback N však predsa evidujeme. Fastback N nedisponuje modrastými detailami, keďže tie vystriedala červená farba – orámovanie krajných výduchov klímy, prešívanie volantu, riadiacej páky a následne aj sedačiek. Tradičné voliče jazdných režimov pre zmenu ostali čierne. Škoda len, že viac farieb či nejaký dekór neevidujeme aj v strednej časti palubovky, ktorá vyznieva miestami fádne. Verme teda, že nedávno  predstavené doplnky N Option sa časom pretavia i do sériovej výroby.

 

Osobne by sme prijali aj nižší posed, keďže ten je relatívne vysoký. Rovnako musíme spomenúť, že výhľad smerom dozadu nie je skrz zrezanú strechu bohviečo a zároveň, vzadu je na hlavu o čosi menej miesta ako v hatchbacku. Podstatná je ale perfektná páka 6-stupňového manuálu a vynikajúci volant s ideálnou tuhosťou riadenia a hrúbkou venca.

 

Hyundai rúca predsudky. Vyskúšali sme ospevované N-ko v štýlovom kabáte a zamilovali sa

 

Tým je nepochybne jazda, keďže tou opantáva N-ko naďalej. To, že o pohon výhradne predných kolies sa stará benzínový dvojliter s výkonom 202 kW/275 koní a 353 Nm, už určite vieš. Že nechýba krátkodobý overboost, ktorý dodá až 378 Nm a pomáha vo vyšších stupňoch ti asi neuniklo tiež.  Rovnako naďalej platí, že verzia Performance má krútiaci moment dostupný v širšom spektre otáčok, keďže v tomto prípade vrcholí až v 4700 ot./min. Tu sa v porovnaní s hatchbackom nič nemení. 

 

Fastback N je však o 12 kilogramov ťažší nad zadnou nápravou, vďaka tomu je ale zabezpečené lepšie rozloženie hmotnosti – 60:40. Ďalej bol upravený predný stabilizátor, pružiny sú decentne mäkšie, a teda v komfortných režimoch je štýlovejšia i30-ka jemne pohodlnejšia a komfortnejšia. Ba čo viac, zadok Fastbacku je v porovnaní s hatchbackom miestami hravejší a najmä na brzde si ho vie vodič pekné rozhodiť, takže nie je veľký problém ísť dverami napred.

 

Pravdou je, že pri bežnej jazde v meste, je podvozok pomerne dosť surový, svoje ovocie to však prinesie v čase, keď príde na lámanie chleba. N-ko je presne ten typ auta, kde platí, že podvozok je rýchlejší ako motor. Nuž, to je jeden z dôkazov toho, že pod jeho vývoj sa podpísal sám Albert Biermann, niekdajší šéf divízie BMW M.

 

Hyundai rúca predsudky. Vyskúšali sme ospevované N-ko v štýlovom kabáte a zamilovali sa

 

Veľkú pochvalu musíme smerovať do manuálnej prevodovky, ktorá ma parádnu kulisu – krátke dráhy, stály prevod, plus veľkým prínosom je i technológia medziplynov. Svoju úlohu si pritom perfektne plní samosvorný diferenciál LSD – jeho svornosť sa dostaví až v momente, keď to naozaj potrebuješ a účinok je pozoruhodný. Neraz doslova cez volant cítiš, ako ťa tlačí dovnútra zákruty. Neskutočné! 

 

Žiaľ, N-ko sme mali ešte na zimných gumách, čo vo výsledku znamenalo, že pneumatiky nedržali až tak výborne (občas zbytočne skoro zasahuje systém ABS) ako pneumatiky Pirelli P-Zero HN, ktoré boli upečené špeciálne pre tento model. Ich použitie na leto preto vyslovene prikazujeme. 

 

Na N-ku sa nám páči to, že nepotrebuješ ísť príliš rýchlo na to, aby ťa to auto chytilo za srdce a zažil si nejaký zážitok za volantom. Ostatne, ani Fastback N nie je prioritne o výkone či rýchlosti. Ak chceš teda diaľničnú stíhačku, s ktorou budeš vyblikávať na diaľnici autá pred tebou, kúp si radšej Cupru so štvorkolkou a automatom. Tým zďaleka netvrdíme, že N-ko je pomalé, to rozhodne nie, no je oveľa technickejšie, šoférskejšie a ultimatívnejšie. Inak, na stovku dokáže akcelerovať rovnako ako hatchback, teda za približne 6 sekúnd

 

 

Nemôžeme si pomôcť, ale z N-ka cítiť veľkú poctivosť a mechanickosť. Samozrejme, je prepchaté elektronikou, no vodič ju až tak necíti. Aj to ESP zbytočne nezasahuje, keď netreba a ozve sa o slovo až v hraničnej situácii. To je jeden z neklamných faktov, že aj i30 Fastback N bol vo veľkom ladený na okruhu. 

 

Ak by sme to mali zhrnúť, veci sa majú nasledovne. Áno, v interiéri je pár lacných plastov a kritizovať by sme mohli pár zbytočností, no testovaný Fastback N stojí v plnej výbave, chýbala len panoráma, 31-tisíc €, čo je vo vodách športových počinov nižšej strednej triedy pozoruhodný údaj. Najmä ak povieme, že po kúpe N-ka nemáš absolútne žiadnu potrebu riešiť nejaké lepšie aftermarketové veci.

 

Žiadny lepší podvozok, žiadne lepšie brzdy, žiadne lepšie gumy, žiadne väčšie krídlo, žiadne lepšie výfuky... Všetko to N-ko vo verzii Performance má už v sérii a všetko spolu hrá a funguje na jednotku. S hviezdičkou!

 

Zobraziť galériu 5 galeria
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINAFoto: REFRESHER / MARTINZMARTINA Tagy: Hyundai, i30 N, i30 Fastback N
Ohodnoť článok
9
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Najčítanejšie
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.