Meme fenomén výrazne pomohol predajom Krtkovej torty.
Fenomén Krtkovej torty tak skoro nezomrie. Uvedomili sme si to, keď sme boli cez víkend nakúpiť potraviny v jednom z bratislavských reťazcov a zazreli sme rodinku, ktorej najmladší člen trval na tom, že potrebuje Krtkovu tortu.
Avšak, v regáli bola vypredaná, nezostala tam ani jedna škatuľa, a tak sme si hneď spomenuli na meme, ktoré ovládalo československý internet posledné týždne.
Na Instagrame sme potom zahliadli inú fotku, kde bol zachytený vypredaný regál s Krtkovou tortou, a tak sme sa rozhodli osloviť naše reťazce s otázkou, či sa stretávajú so zvýšeným dopytom alebo problémami s naskladnením krtkových koláčov.
Oslovili sme Kaufland, Tesco, Billu a Terno, či by nám vedeli situáciu ozrejmiť a dozvedeli sme sa, že internetový meme fenomén naozaj zasiahol predaje výrobku charakterizovaného slovným spojením „Mňam dopíči“.
V Bille nám potvrdili, že evidujú zvýšený záujem o kúpu Krtkovej torty od Dr. Oetkera. „Tento neočakávaný záujem spôsobil vypredanie produktu na niektorých predajniach po celom Slovensku, hlavne však v Bratislave,“ dozvedeli sme sa. Keď predaji porovnávali s minulým rokom, predaje narástli až dvojnásobne, pričom torty priebežne neustále objednávajú a onedlho budú na pultoch predajní v plnej sile.
Z Terna a prevádzok Kraj sme sa dozvedeli rovnako zaujímavé správy. Na sklade momentálne nemajú Krtkovu tortu v 50 predajniach, ale priebežne sa doskladňuje a Dr. Oetker ju bežne distribuuje. „V marci sme zaznamenali výrazný nárast predaja +160 % a za mesiac apríl sme za prvý týždeň predali viac ako je bežný mesačný priemer.“
Silný týždne predajnosti zažil aj Kaufland, kde bola Krtkova torta od 2. apríla dokonca v akciovej cene za 2,39 €. Zástupcovia reťazca nás však informovali, že zásoby produktu Krtkova torta sú na predajniach a v centrálnom sklade k dispozícii. „Žiaľ, výpadok mohol vzniknúť skôr z nedoplnenia tovaru na regáli,“ zakončili.