Prieskumná agentúra Go4insight počas leta zisťovala, ako dovolenkujú Slováci.
Aj keď je už dnes trendom vyhľadávať teplo počas zimných mesiacov a obzvlášť tesne po novom roku, kedy sa toho vo veľa pracovných oblastiach deje o niečo menej, Slováci patria stále k tým tradičným cestovateľom. Leto pre nás znamená čas výletov do zahraničia a rovnako to vidí aj prieskumná agentúra Go4insight, ktorá sa rozhodla zistiť čosi viac o návykoch Slovákov v tejto oblasti.
Toto leto absolvovalo dovolenku 46 % populácie vo veku 15-79 rokov. Podľa jedného zo zástupcov spoločnosti je dovolenkou aspoň týždeň strávený mimo domova za účelom oddychu alebo rekreácie. Bez ohľadu na typ ubytovania alebo či za ubytovanie platili alebo nie.
Viac ako 70 % z týchto ľudí zarába nad 900 eur mesačne a viac ako 63% má vysokoškolské vzdelanie. Čo sa týka počtu, drvivá väčšina Slovákov absolvuje len jednu dovolenku (74 %), no nájdu sa aj takí, ktorí si doprajú dve (22 %) a viac (4 %). Zároveň je dôležité podotknúť, že najobľúbenejšou destináciou je Chorvátsko s 35-percentným zastúpením, čo však asi nikoho neprekvapí.
Zaujímavé však je, že približne rovnaké percento absolvovalo dovolenku v rámci našej krajiny, primárne na strednom Slovensku. Po ňom nasleduje Taliansko, Česká republika a Grécko.
Prieskum zisťoval dôvody, prečo Slováci na dovolenky nechodia. Podľa očakávaní viac ako polovica opýtaných uviedla finančné dôvody, ktorým sekundovali tie zdravotné. Okrem starších ľudí a tých s podpriemerným príjmom chodí na dovolenky aj málo obyvateľov z obcí pod 1000 obyvateľov, čo môžeme pravdepodobne pripisovať konzervatívnosti národa.
V pôvodnom reporte na hnonline.sk nájdeš o niečo viac čísel týkajúcich sa platobných návykov či demografických štatistík, no nás o niečo viac zaujalo ešte jedno číslo. Nikdy v živote nebolo na dovolenke pri mori až 35 % Slovákov, pričom aj medzi ľuďmi s najvyšším čistým príjmom nad 1000 EUR existuje približne 15 % takých, ktorí nikdy k moru necestovali.
Myslíš si, že sme sme v tejto oblasti ešte stále bojazliví a radšej šetríme peniaze na horšie časy? Pokojne sa vyjadri v diskusii nižšie.
Len pre doplnenie, išlo o kvantitatívny reprezentatívny prieskum na slovenskej populácii vo veku 15-79 rokov, pričom ho robila agentúra Go4insight na vzorke 1000 respondentov počas júla a augusta tohto roku.