Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
15. augusta 2018 o 19:56
Čas čítania 0:00
Daniel Mikolášik

Mladí ľudia si kupujú oblečenie len kvôli fotke na Instagram a potom ho vracajú

MÓDA INSTAGRAM
Uložiť Uložené

Poflexiť a vrátiť.

Väčšina ľudí a najmä mileniáli trpia akýmsi vychvaľovacím syndrómom, ktorý ich núti za každú cenu a v každej situácii pôsobiť v spoločnosti čo najlepším dojmom a ukazovať sa len v tom najlepšom svetle. Mnohým z nich nebráni k dosiahnutiu vysoko pozitívneho renomé dokonca klamať a podvádzať svojich priateľov.

V dnešnej dobe plnej sociálnych sietí sa tento efekt ešte viac prehlbuje a naberá väčšie opodstatnenie, ako tomu bolo kedysi.

Mladí chcú skrátka na Instagrame ukazovať, že ich nič netrápi, žijú si v blahobyte a finančnom nadbytku, i keď to poväčšine nemusí byť úplná pravda. Na fotkách rôznych užívateľov tak môžeš častokrát vidieť drahé autá, nádherné apartmány či drahé značky a zaujímavé módne kúsky. Zamyslel si sa však niekedy aj nad tým, že to všetko vlastne dotyčnému ani nemusí patriť?

Nová štúdia britskej spoločnosti Barclaycard totiž prišla so zaujímavými poznatkami z oblasti ľudského správania sa na sociálnych sieťach. Údajne až jeden z desiatich zákazníkov v Spojenom kráľovstve nakupuje oblečenie na e-shopoch s úmyslom obliecť si ho výlučne len pre potreby zhotovenia fotografie na sociálnu sieť a potom ho vrátiť.

Vďaka dieram v obchodných podmienkach mnohých internetových, no rovnako aj kamenných obchodov, ktoré benevolentne ponúkajú možnosť zakúpiť si oblečenie, vyskúšať si ho doma a pri nespokojnosti s tovarom ho v nepoškodenom stave vrátiť naspäť, sa mnohí mladí či rovnako ľudia v strednom veku rozhodli služby zneužívať.

Na Instagrame tak často môžeš nájsť fotografie s rôznymi hashtagmi ako #OOTD (Outfit of the day), ktoré z 9 % obsahujú tzv. jednorazové módne kúsky.

Výskumný tím tiež zistil, že muži sú skôr ochotní nakúpiť a následne vrátiť oblečenie, pretože sú údajne viac sociálne sebavedomí než ženy. Až 12 % z nich pripúšťa, že niektoré zakúpené kúsky vrátili do obchodu po tom, čo sa s nimi pochválili na sociálnej sieti.

Odporúčané
Jeho životné múdrosti pozná celé Slovensko. Matúš je motivátor, od ktorého žiadajú pomoc firmy aj športové kluby (Rozhovor) Jeho životné múdrosti pozná celé Slovensko. Matúš je motivátor, od ktorého žiadajú pomoc firmy aj športové kluby (Rozhovor) 6. marca 2025 o 7:30

Dokonca, jeden z desiatich mužov potvrdil, že sa necíti dobre, keď ho priatelia na Instagrame vidia dvakrát v rovnakom oblečení. Na porovnanie s nežným pohlavím sa našlo len 7 percent žien, ktoré vyjadrili rovnaký pocit. Taktiež mnohí muži a ženy zapojené do prieskumu spoločnosti pripustili, že používajú známy trik s neporušením štítka na oblečení, aby ho mohli dodatočne vrátiť v nepoužitom stave.

Domov
Zdieľať
Diskusia