Spoločnosť Richemont nemohla dovoliť výpredaj svojich produktov.
Luxusné hodinky sa nepredávajú v akciách a výpredajoch. Podobnou myšlienkou sa riadi aj švajčiarska firma Richemont, ktorá v posledných dvoch rokoch dobrovoľne zničila hodinky za skoro 500 miliónov eur, len aby si ich ľudia nemohli kúpiť o čosi lacnejšie.
Problém spočíval v tom, že maloobchodní predajcovia mali príliš veľké zásoby hodiniek, ktoré sa im nepodarilo predať, a tak existovali len dve možnosti, ako s nimi naložiť. Prvou z nich bolo výrazné zníženie cien, ktoré by mohlo prilákať nových zákazníkov. Zdanlivo logické riešenie však nefungovalo pre Richemont, pretože punc luxusu a prémiovosti značka nezískava tak, že svoje produkty začne v zúfalej situácii predávať pod cenu.
Richemont destroys nearly €500m of watches in two years amid buyback policy https://t.co/RZ8MuiKzR0 pic.twitter.com/5EAasZjfFG
— Startup Truths (@mystartuptruths) 18. května 2018
Richemont stojí za značkami ako Cartier, Montblanc, Piaget, IWC či Vacheron Constantin, a tak bolo rozhodnutie logické. Spoločnosť minulý rok odkúpila naspäť hodinky za 278 miliónov eur a tento rok za 203 miliónov eur, pričom všetky aj zničila. Nezničila ich však nadobro, pretože produkty boli recyklované a súčiastky použité v nových hodinkách.
Pred rokom nakupovala firma naspäť hodinky z Ázie, zatiaľ čo v roku 2018 musela pomôcť obchodníkom z Európy. Napriek tomu stúpol zisk firmy o 5 percent, avšak analytici očakávali o čosi vyššie číslo, čo sa negatívne prejavilo na hodnote akcií. Odborníci tvrdia, že v krátkodobom horizonte si firma uškodila, ale dlhodobo urobila zrejme správnu vec.