Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
22. mája 2018 o 16:38
Čas čítania 0:00
Adam Novosad

Švajčiarska firma zničila hodinky za 500 miliónov eur, aby zabránila výpredaju za nižšiu cenu. Prémiové produkty sa v akcii nepredávajú

MÓDA HODINKY
Uložiť Uložené

Spoločnosť Richemont nemohla dovoliť výpredaj svojich produktov.

Luxusné hodinky sa nepredávajú v akciách a výpredajoch. Podobnou myšlienkou sa riadi aj švajčiarska firma Richemont, ktorá v posledných dvoch rokoch dobrovoľne zničila hodinky za skoro 500 miliónov eur, len aby si ich ľudia nemohli kúpiť o čosi lacnejšie.

Problém spočíval v tom, že maloobchodní predajcovia mali príliš veľké zásoby hodiniek, ktoré sa im nepodarilo predať, a tak existovali len dve možnosti, ako s nimi naložiť. Prvou z nich bolo výrazné zníženie cien, ktoré by mohlo prilákať nových zákazníkov. Zdanlivo logické riešenie však nefungovalo pre Richemont, pretože punc luxusu a prémiovosti značka nezískava tak, že svoje produkty začne v zúfalej situácii predávať pod cenu.


Richemont stojí za značkami ako Cartier, Montblanc, Piaget, IWC či Vacheron Constantin, a tak bolo rozhodnutie logické. Spoločnosť minulý rok odkúpila naspäť hodinky za 278 miliónov eur a tento rok za 203 miliónov eur, pričom všetky aj zničila. Nezničila ich však nadobro, pretože produkty boli recyklované a súčiastky použité v nových hodinkách.

Odporúčané
KVÍZ: Rolex, Breitling aj Casio. Dokážeš priradiť známe modely hodiniek k správnej značke? KVÍZ: Rolex, Breitling aj Casio. Dokážeš priradiť známe modely hodiniek k správnej značke? 17. novembra 2024 o 11:00

Pred rokom nakupovala firma naspäť hodinky z Ázie, zatiaľ čo v roku 2018 musela pomôcť obchodníkom z Európy. Napriek tomu stúpol zisk firmy o 5 percent, avšak analytici očakávali o čosi vyššie číslo, čo sa negatívne prejavilo na hodnote akcií. Odborníci tvrdia, že v krátkodobom horizonte si firma uškodila, ale dlhodobo urobila zrejme správnu vec.

Domov
Zdieľať
Diskusia