Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Vyskúšaj predplatné Refresher+ už od 1 € 🥳
22. mája 2018 o 16:38
Čas čítania 0:00
Adam Novosad

Švajčiarska firma zničila hodinky za 500 miliónov eur, aby zabránila výpredaju za nižšiu cenu. Prémiové produkty sa v akcii nepredávajú

MÓDA HODINKY
Uložiť Uložené

Spoločnosť Richemont nemohla dovoliť výpredaj svojich produktov.

Luxusné hodinky sa nepredávajú v akciách a výpredajoch. Podobnou myšlienkou sa riadi aj švajčiarska firma Richemont, ktorá v posledných dvoch rokoch dobrovoľne zničila hodinky za skoro 500 miliónov eur, len aby si ich ľudia nemohli kúpiť o čosi lacnejšie.

Problém spočíval v tom, že maloobchodní predajcovia mali príliš veľké zásoby hodiniek, ktoré sa im nepodarilo predať, a tak existovali len dve možnosti, ako s nimi naložiť. Prvou z nich bolo výrazné zníženie cien, ktoré by mohlo prilákať nových zákazníkov. Zdanlivo logické riešenie však nefungovalo pre Richemont, pretože punc luxusu a prémiovosti značka nezískava tak, že svoje produkty začne v zúfalej situácii predávať pod cenu.


Richemont stojí za značkami ako Cartier, Montblanc, Piaget, IWC či Vacheron Constantin, a tak bolo rozhodnutie logické. Spoločnosť minulý rok odkúpila naspäť hodinky za 278 miliónov eur a tento rok za 203 miliónov eur, pričom všetky aj zničila. Nezničila ich však nadobro, pretože produkty boli recyklované a súčiastky použité v nových hodinkách.

Odporúčané
Atraktívne modely Rolex, Patek Philippe alebo Cartier. Pozri si TOP 10 nových hodiniek zo ženevskej výstavy Atraktívne modely Rolex, Patek Philippe alebo Cartier. Pozri si TOP 10 nových hodiniek zo ženevskej výstavy 24. apríla 2025 o 13:00

Pred rokom nakupovala firma naspäť hodinky z Ázie, zatiaľ čo v roku 2018 musela pomôcť obchodníkom z Európy. Napriek tomu stúpol zisk firmy o 5 percent, avšak analytici očakávali o čosi vyššie číslo, čo sa negatívne prejavilo na hodnote akcií. Odborníci tvrdia, že v krátkodobom horizonte si firma uškodila, ale dlhodobo urobila zrejme správnu vec.

Domov
Zdieľať
Diskusia