Aj Porsche ide očividne s dobou.
I keď stánok Porsche na 88. ročníku autosalónu v Ženeve kradne pohľady hlavne faceliftovaným modelom 911 GT3 RS, tradične športovo založená značka poukazuje aj na blízku budúcnosť. Ako už nejaký ten rok vieme, ani Porsche sa nebráni elektromobilom, čoho dôkazom je koncept Mission E, ktorý by sa už čoskoro mal pretaviť do sériovej podoby.
V Palexpe si však svoju premiéru odkrútil aj variant Mission E Cross Turismo, o ktorom kompetentní vravia ako o vozidle segmentu CUV, teda Cross Utility Vehicle.
Vskutku netypické spojenie vsádza na techniku prvotného konceptu z roku 2015, tentokrát sme však svedkami štýlového kombi na zdvihnutej platforme. Dizajnový jazyk Porsche ostáva zachovaný, predná časť však ponúka o čosi prísnejší podtón, za čo môžu najmä užšie svetlomety. 4-miestny interiér jasne naznačuje, akým smerom sa poberie dizajn a technológie značky, navyše, na prezentácii konceptu neraz odznelo, že vozidlo je v tejto podobe schopné sa začleniť do premávky a rovnako ho časom čaká sériová výroba.
Tá bude o to zaujímavejšia, ak napíšeme, že o pohon sa aj v produkčnej podobe majú starať tiež dva elektromotory s celkovým výkonom cez 440 kW / 600 koní. Mission E Cross Turismo tak dokáže akcelerovať z pokoja na 100 km/h za menej ako 3,5 sekundy, rovnako fascinujúci je aj údaj o zrýchlení na dvestovku - pod 12 sekúnd.
Maximálna rýchlosť má byť viac než 250 km/h. Spomenúť by sa pritom patrilo, že koncept je vybavený lithium-ionovými batériami, ktoré je možné nabíjať extrémne rýchlo - dobitie na plnú kapacitu má trvať len približne 15 minút. Následný dojazd je vyše 400 kilometrov.