Reklama je taká dobrá, že už mieri aj do New Yorku.
Už mnoho fajčiarov sa pokúšalo skoncovať so svojím zlozvykom, nie vždy to však dopadne úspešne. Viacerým nepomáhajú ani nepríjemné obrázky na krabičkách či pribúdanie nefajčiarskych priestorov. Možno by ich „nakopla“ tá správna reklama, no povedzme si pravdu, v našich končinách sa asi o naozaj vplyvnej kampani hovoriť nedá. Zato Írom sa podarilo natočiť naozaj chytľavú a kreatívnu reklamu. Je taká dobrá, že mieri už aj do New Yorku.
V reklamnom spote, ktorý je, mimochodom, súčasťou štátnej kampane HSE, teda Úradu pre zdravotnú starostlivosť, vystupuje niekoľko ľudí. Spája ich jedna vec - rozhodli sa seknúť s fajčením. A keďže tým niečo urobili pre svoje zdravie, spievajú si slávnu pieseň od Glorie Gaynor I Will Survive, teda Prežijem. Niektorí prestali fajčiť v danom momente, iní už dávnejšie, no všetci sú radi, že sa hlúpeho zlozvyku vzdali.
Kreatívna kampaň zaujala aj Američanov, reklamu by preto chceli použiť i v New Yorku. „Sme nadšení a neuveriteľne hrdí na to, že kampaň takto cestuje. Dúfame, že pomôže urobiť niečo dobré,“ vyhlásila vedúca kampaní a programov HSE Fidelma Browne.
Zaujímavosťou je, že Írom sa naozaj podarilo znížiť percento fajčiarov, od roku 2007 z 29 na 22 percent. V krajine navyše prevažuje počet tých, ktoré prestali fajčiť v porovnaní s fajčiarmi.