Druhú generáciu Audi A7 Sportback uvidíme už budúci rok.
O tom, že Audi sa chystá v nasledujúcich mesiacoch statočne zamiešať karty v jednotlivých segmentoch, sme vás informovali už neraz. Prvým významným želiezkom v ohni je nepochybne nová generácia vlajkovej lode, ktorú nám automobilka predčasom predstavila a v súčasnosti sa dostáva do showroomov i u nás. Okrem A8-čky ale možno už čoskoro očakávať hlavne príchod nových generácií modelov A6 a A7 Sportback, ktoré sú jednými zo základných pilierov značky. Nečudo, že sa teda na ne sústredí nemalá pozornosť. Zatiaľ stále presne nevedno, kedy v roku 2018 sa noviniek dočkáme, hovorí sa však, že ako prvý by mal prísť imidžový Sportback. Ostatne, naznačujú to aj špionážne fotky, na ktorých sa á-sedmička vo veľkom testuje.
Podľa nich je zrejmé, že žiadnu dizajnovú revolúciu čakať nemôžno, skôr dôjdu na rad modernejšie a prísnejšie tvary jednotlivých detailov, krivky 5-dverovej karosérie ako takej ostanú v zásade nezmenené. Vieme však, že po vzore novej A8-čky budú zadné svetla efektne prepojené. Pokiaľ ide o najväčší Sportback, čoraz viac sa skloňuje najmä vrcholný variant RS7, teda najvýkonnejšia a najdrahšia verzia. To, ako bude vyzerať, môžeme už teraz vidieť vďaka grafikovi Peisert Design, ktorý veľmi kvalitne a trefne načrtol reálnu podobu. Navyše, na priloženom, vskutku zaujímavom videu, si môžete pozrieť, ako tak kvalitný render vznikal.
Podstatou však je, že pod jej kapotou nájdeme úplne novú 4-litrovú V8-čku twin-turbo, teda agregát, ktorým sa hrdí nový Continental GT či Panamera Turbo. Zabúdať pritom ale netreba na skutočnosť, že tento osemvalec vyfasuje aj nová S8-čka, s otázkou výkonu treba byť preto trochu zdržanlivý. S najväčšou pravdepodobnosťou sa teda stane niečo obdobné ako v prípade novej RS5-ky, kde medzigeneračne došlo k úplnej výmene pohonnej jednotky, výkon ostal nezmenený. V prípade RS7-čky by to znamenalo 560 koní, lenže... Na povrch prenikla správa o tom, že časom sa dostaví aj výkonnejšia verzia (e-tron) s elektromotorom (obdoba Panamery Turbo S E-Hybrid), čo by znamenalo vo finále až necelých 700 koní! Máme sa teda na čo tešiť.