Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Sobota 16. 1. 2021 meniny má Kristína

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Tech - Autá
0
Martin Mičuda
30. september 2017, 16:51

Porsche zabalilo technológiu hyperšportu 918 Spyder do karosérie kombi. Výsledok je famózny

Nová Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo je pekelne výkonný a rýchly kombík.

Martin Mičuda
30. september 2017, 16:51
Zdielať
Uložiť Uložené
Zdielať Zdielať článok
Porsche zabalilo technológiu hyperšportu 918 Spyder do karosérie kombi. Výsledok je famózny
Zdroj: autoevolution.com

Šepkalo sa o ňom dlhšie, teraz je realitou. Krátko v závese za autosalónom vo Frankfurte nám Porsche servíruje novinku, ktorá šokuje svojimi schopnosťami. Vo veci je očakávaný variant štýlového kombi Panamera Sport Turismo, teda najostrejšia verzia Turbo S E-Hybrid. V zmysle názvu je jasné, že Nemci v prípade vrcholného modelu siahli po hybridnej technológií, ktorá sa v konečnom dôsledku vo veľkom približuje tej, akou sa hrdí hyperšport 918 Spyder. Pod onými plechmi tak nájdeme známy 4-litrový motor V8 twin-turbo a elektromotor. Výsledok? Famózny! Na obe nápravy smeruje až 500 kW / 680 koní (z toho približne 136 elektrických koní) a to za prítomnosti krútiaceho momentu na úrovni až 850 N.m. Niet divu, že hybridné ústrojenstvo spolupracuje s automatickou prevodovkou PDK, no a štandardom je aj adaptívny systém pohonu všetkých štyroch kolies.

 

Rýchlostné parametre hovoria napokon samé za seba. Porsche s dlhočizným označením Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo akceleruje na stovku za 3,4 sekundy, zatiaľ čo rýchlosť 200 km/h dosiahne už za 8,5 sekundy. Porsche však pripomína, že vďaka elektromotoru je možné plne akcelerovať od prakticky nulových otáčok, čo značí, že za použitia systému Launch Control bude akcelerácia na 100 km/h trvať len približne 3,2 sekundy. Pružné zrýchlenie z 80-120 km/h má pritom trvať len okolo 2,3 sekundy. Čerešničkou na torte je napokon maximálna rýchlosť, ktorá je na úrovni 310 km/h! Pozoruhodné sú údaje najmä ak napíšeme, že kvôli nemalým rozmerom a hybridnej technológií váži tento variant až 2,9 tony! To je na jednu stranu až nepochopiteľne veľa (také Audi SQ7 s V8-čkou a 48 V sieťou váži cca 2,4 tony), o to viac sú však vyššie spomenuté rýchlostné parametre fascinujúcejšie. 

 

Porsche zabalilo technológiu hyperšportu 918 Spyder do karosérie kombi. Výsledok je famózny
Zdroj: press.porsche.com

 

Kombinovaná spotreba ma predstavovať 3 l/100 km a 17,6 kWh elektriny, čo samozrejme platí v prípade plne nabitých akumulátorov a ideálnych podmienkach. Energia sa ukladá do lithium-ionových batérií s kapacitou 14,1 kWh, pričom ich plne dobitie vzhľadom od zdroja energie trvá 2 až 6 hodín. Na čisto elektrický pohon vie pritom Turbo S E-Hybrid absolvovať približne 50 kilometrov, a to pri maximálnej rýchlosti 140 km/h. So skutočnosťou, že pekelne rýchly a výkonný kombík vie uháňať dychberúcimi rýchlosťami ide ruka v ruke aj perfektná aerodynamika.

 

V zadnej časti tak nechýba revolučný výsuvný spojler, ktorý vie v závislosti od trojice nastavení generovať dodatočných 50 kilogramov prítlaku. Navyše, pri otvorenej panoramatickej streche eliminuje turbulencie a vstup hluku či vetra do kabíny. Ďalší dôkaz toho, že i vskutku malé detaily robia veľké veci. 

 

Porsche zabalilo technológiu hyperšportu 918 Spyder do karosérie kombi. Výsledok je famózny
Zdroj: press.porsche.com

 

Interiér naďalej zaujme najmä stredovým dotykovým displejom s uhlopriečkou až 12,3". Okolo nového voliča prevodovky nájdeme oveľa menej tlačidiel a ovládacích prvkov, ktoré sú navyše zabalené do hodnotnejšieho a luxusnejšieho vyhotovenia. Pred vodičom tróni 3-ramenný multifunkčný volant s voličom jazdných režimov Sport Response, či prístrojový panel. Ten sa rovnako drží tradícii a tak zahŕňa päticu budíkov, po novom je však analógový len ten uprostred. Po bokoch centrálneho otáčkomera sa totiž nachádza dvojica 7" palcových obrazoviek. Keďže ide o praktickejší variant, spomenúť rozhodne treba veľkosť kufra - 425 až 1 295 litrov

 

Na záver cena tejto lahôdky - na nemeckom trhu Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo začína na čiastke od 188 592 €. Podotknúť ale treba, že za túto cenu dostane exemplár už na 21" diskoch, súčasťou sú už i karbón-keramické brzdy, vektorovanie krútiaceho momentu, zadný diferenciál, vzduchový podvozok a spomínaných 680 koní. V každom prípade, slušná nálož!

 

Zobraziť galériu 10
Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Ohodnoť článok
15
Zdielať
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.