Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
30. septembra 2017 o 16:51
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Porsche zabalilo technológiu hyperšportu 918 Spyder do karosérie kombi. Výsledok je famózny

TECH PORSCHE
Uložiť Uložené

Nová Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo je pekelne výkonný a rýchly kombík.

Šepkalo sa o ňom dlhšie, teraz je realitou. Krátko v závese za autosalónom vo Frankfurte nám Porsche servíruje novinku, ktorá šokuje svojimi schopnosťami. Vo veci je očakávaný variant štýlového kombi Panamera Sport Turismo, teda najostrejšia verzia Turbo S E-Hybrid. V zmysle názvu je jasné, že Nemci v prípade vrcholného modelu siahli po hybridnej technológií, ktorá sa v konečnom dôsledku vo veľkom približuje tej, akou sa hrdí hyperšport 918 Spyder. Pod onými plechmi tak nájdeme známy 4-litrový motor V8 twin-turbo a elektromotor. Výsledok? Famózny! Na obe nápravy smeruje až 500 kW / 680 koní (z toho približne 136 elektrických koní) a to za prítomnosti krútiaceho momentu na úrovni až 850 N.m. Niet divu, že hybridné ústrojenstvo spolupracuje s automatickou prevodovkou PDK, no a štandardom je aj adaptívny systém pohonu všetkých štyroch kolies.

Rýchlostné parametre hovoria napokon samé za seba. Porsche s dlhočizným označením Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo akceleruje na stovku za 3,4 sekundy, zatiaľ čo rýchlosť 200 km/h dosiahne už za 8,5 sekundy. Porsche však pripomína, že vďaka elektromotoru je možné plne akcelerovať od prakticky nulových otáčok, čo značí, že za použitia systému Launch Control bude akcelerácia na 100 km/h trvať len približne 3,2 sekundy. Pružné zrýchlenie z 80-120 km/h má pritom trvať len okolo 2,3 sekundy. Čerešničkou na torte je napokon maximálna rýchlosť, ktorá je na úrovni 310 km/h! Pozoruhodné sú údaje najmä ak napíšeme, že kvôli nemalým rozmerom a hybridnej technológií váži tento variant až 2,9 tony! To je na jednu stranu až nepochopiteľne veľa (také Audi SQ7 s V8-čkou a 48 V sieťou váži cca 2,4 tony), o to viac sú však vyššie spomenuté rýchlostné parametre fascinujúcejšie. 

Porsche zabalilo technológiu hyperšportu 918 Spyder do karosérie kombi. Výsledok je famózny
Zdroj: press.porsche.com

Kombinovaná spotreba ma predstavovať 3 l/100 km a 17,6 kWh elektriny, čo samozrejme platí v prípade plne nabitých akumulátorov a ideálnych podmienkach. Energia sa ukladá do lithium-ionových batérií s kapacitou 14,1 kWh, pričom ich plne dobitie vzhľadom od zdroja energie trvá 2 až 6 hodín. Na čisto elektrický pohon vie pritom Turbo S E-Hybrid absolvovať približne 50 kilometrov, a to pri maximálnej rýchlosti 140 km/h. So skutočnosťou, že pekelne rýchly a výkonný kombík vie uháňať dychberúcimi rýchlosťami ide ruka v ruke aj perfektná aerodynamika.

Odporúčané
Vyskúšala som si elektromobil Porsche Taycan: Na nemeckej diaľnici som išla neobmedzenou rýchlosťou, nabíjanie trvalo 18 minút Vyskúšala som si elektromobil Porsche Taycan: Na nemeckej diaľnici som išla neobmedzenou rýchlosťou, nabíjanie trvalo 18 minút 29. októbra 2024 o 12:30

V zadnej časti tak nechýba revolučný výsuvný spojler, ktorý vie v závislosti od trojice nastavení generovať dodatočných 50 kilogramov prítlaku. Navyše, pri otvorenej panoramatickej streche eliminuje turbulencie a vstup hluku či vetra do kabíny. Ďalší dôkaz toho, že i vskutku malé detaily robia veľké veci. 

Porsche zabalilo technológiu hyperšportu 918 Spyder do karosérie kombi. Výsledok je famózny
Zdroj: press.porsche.com

Interiér naďalej zaujme najmä stredovým dotykovým displejom s uhlopriečkou až 12,3". Okolo nového voliča prevodovky nájdeme oveľa menej tlačidiel a ovládacích prvkov, ktoré sú navyše zabalené do hodnotnejšieho a luxusnejšieho vyhotovenia. Pred vodičom tróni 3-ramenný multifunkčný volant s voličom jazdných režimov Sport Response, či prístrojový panel. Ten sa rovnako drží tradícii a tak zahŕňa päticu budíkov, po novom je však analógový len ten uprostred. Po bokoch centrálneho otáčkomera sa totiž nachádza dvojica 7" palcových obrazoviek. Keďže ide o praktickejší variant, spomenúť rozhodne treba veľkosť kufra - 425 až 1 295 litrov

Na záver cena tejto lahôdky - na nemeckom trhu Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo začína na čiastke od 188 592 €. Podotknúť ale treba, že za túto cenu dostane exemplár už na 21" diskoch, súčasťou sú už i karbón-keramické brzdy, vektorovanie krútiaceho momentu, zadný diferenciál, vzduchový podvozok a spomínaných 680 koní. V každom prípade, slušná nálož!

Domov
Zdieľať
Diskusia