Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
16. júla 2016, 9:23
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Audi chystá radikálnu ofenzívu. S čím prelomovým príde a ako budú vyzerať nové modely A6, A7, A8 či Q8?

TECH AUDI Q8
Uložiť Uložené

Nasledujúce roky majú byť pre Audi prelomové a my už teraz vieme, čo to bude pre nemeckú prémiovú značku znamenať.

Ingolstadtská automobilka sa budúcí rok dostane do bodu, kedy dôjde v duchu zaužívaných cyklov k výmene viacerých dôležitých modelov v rámci svojho širokého portfólia. Keďže momentálne sa už na trhu usadila nová A4-ka, ktorú sme už dokonca stihli aj otestovať, a nedávno na svet prišla rovnako i úplne nová generácia A5-ky, je teda zrejmé, že narážam práve na zvyšné väčšie modely A6, A7 a A8, ktoré sú podstatou tohto článku. Práve túto trojku čaká v nasledujúcich mesiacoch generačná obmena, ktorá údajne medzi vozidlami značky Audi nemala ešte obdoby. Hlasy priamo z dieľne automobilky, lepšie povedané z úst šéf-dizajnéra Marca Lichteho totiž vravia o tom, že trojica luxusných vozidiel nielenže citeľne zhodí na váhe, príde i s radikálnymi dizajnovými zmenami, ktoré majú navyše citeľne od seba odlíšiť jednotlivé modely značky. Vyzerá to teda tak, že Audi zjavne hodlá ustúpiť od rozsiahlej unifikácie, ktorá sprevádzala túto značku asi do najväčšej miery medzi automobilkami posledných rokov.

Tomu má byť teda údajne koniec, čoho dôkazom budú zásadnejšie novinky nasledujúcich dvoch rokov. Nakoľko sa príchod novej A8-čky oddialil, a teda stále nie je medzi nami, spolu s ňou pôjde o nové generácie modelov A6, A7 a zďaleka nie posledným v najbližšom období bude i úplne nový model Q8. Čo táto štvorica najhlavnejších modelov vnesie do rodiny vozidiel Audi si teda priblížme na základe nových informácií prostredníctvom nasledujúcich sólo častí s veľmi realistickými vizualizáciami. Ich spoločným znakom bude koncept Prologue, ktorý nie nadarmo Audi tlačilo a predstavilo hneď v niekoľkých odlišných vyhotoveniach. Jeho najvernejšia sériová podoba sa možno niekedy o pár rokov prenesie do podoby novej A9, teda vlajkovej lode v karosérii kupé (konkurent triedy S Coupé), pravdou ale je, že práve Prologue je štúdia, ktorou táto nemecká automobilka naznačila svoje budúce estetické smerovanie a nižšie priblížené modely ponesú jej rukopis.

Audi chystá radikálnu ofenzívu. S čím prelomovým príde a ako budú vyzerať nové modely A6, A7, A8 či Q8?
Zdroj: www.netcarshow.com

Audi A6 / A6 Avant

Nie je asi prekvapujúce, že práve s novou A6-kou sa spájajú najväčšie očakávania, keďže práve nový zástupca vyššej strednej triedy bude z danej štvorice modelov Audi najviac zaujímavý v prípade počtu vyrobených, respektíve predaných kusov. Nie je sa samozrejme čomu čudovať, veď ide o dlhé roky veľmi populárny automobil, ktorý bude z tejto "inovátorskej" štvorky nepochybne cenovo i najlacnejší. Ako sa dozvedáme najnovšie, v Audi si sú vedomí toho, že ich posledné "ne-RS-ové" modely hrali aj napriek prepracovanému dizajnu zväčša na pomerne nudnú/strohú nôtu. Práve to sa chystá značka razantne zmeniť - budúca A6-ka bude údajne citeľne agresívnejšia, vyzývavejšia a dizajnovo zaujímavejšia. Zďaleka nemá ísť len o generačnú obmenu v štýle A4-ky, ktorú si laik ani nevšimne. Audi sa netají tým, že chce tento automobil dizajnom priblížiť k ikonickému vozidlu Quattro a zároveň mu zachovať status a vzhľad limuzíny, respektíve kombíka vyššej strednej triedy.

Nová generácia značne narastie, a to hlavne v oblasti rázvoru náprav, dĺžky a šírky. Predné svetlá by mali byť oveľa dynamickejšie, novým tvarom bude disponovať aj maska, zatiaľ čo nárazníky budú údajne vyčnievať takmer toľko, ako je tomu v prípade terajšej RS6-ky. Celkový exteriérový dizajn sa bude inšpirovať nedávnou štúdiou Prologue, čo potvrdí C-stĺpik, ktorý bude pod čosi menším sklonom. Á-šestka bude teda pripomínať sklonom strechy viac kupéčka. Zadné, ešte užšie svetlá by mali byť prepojené uzkou podsvietenou lištou, pričom na oboch koncoch vozidla sa o svietenie bude starať výhradne technológia LED. Halogénové svetlá sa z ponuky vytratia po vzore áštvorky úplne, a teda aj pre základné verzie. Interiér bude priestrannejší, no a je viac než jasné, že na palubnej doske nebudú chýbať vraj už v základe (plne) digitálne budíky, ktoré poznáme už teraz ako Virtual Cockpit. Spleť tlačidiel na palubovke nahradia nové dotykové plochy a displeje. Príchod novej A6-ky je naplánovaný na koniec roka 2017, ako je však zvykom, určite ju spoznáme prostredníctvom fotiek oveľa skôr.

Audi chystá radikálnu ofenzívu. S čím prelomovým príde a ako budú vyzerať nové modely A6, A7, A8 či Q8?
Zdroj: www.theophiluschin.com
Audi chystá radikálnu ofenzívu. S čím prelomovým príde a ako budú vyzerať nové modely A6, A7, A8 či Q8?
Zdroj: www.theophiluschin.com

Audi A7 Sportback

Ešte predým, ako spoznáme A6 a A6 Avant sa nám ukáže ich najštýlovejší derivát, čiže v poradí už druhá generácia A7-čky. Dizajnovo atraktívnejší variant by sme mali totiž oficiálne spoznať približne o rok, teda už koncom leta 2017. Jeho proporcie rovnako prejdú výraznejšími zmenami - bude dlhšie, širšie, nižšie a zároveň sa skrátia previsy. Charakteristicky ostro zrezaná strecha ostane zachovaná, ako však poznamenal Marco Lichte, novinka bude podstatne športovejšia. Sám uviedol, že snahou dizajnérskeho tímu bolo vniesť už do základných vyhotovení emócie z vrcholných RS verzií. Nové Audi A7 bude práve jedno z vozidiel, ktoré budú preto priostrene najradikálnejšie, aj keď je otázne, do akej veľkej miery budú tieto slova skutočne pravdivé, keďže kompetentní zo sveta automobilového priemyslu sa neraz snažia chystané novinky hypovať viac, ako sú toho hodné.

Odporúčané
Audi vylepšuje elektrickú sústavu modelu Q4 e-tron. Výsledkom je vyšší výkon, rýchlejšie nabíjanie aj väčší dojazd Audi vylepšuje elektrickú sústavu modelu Q4 e-tron. Výsledkom je vyšší výkon, rýchlejšie nabíjanie aj väčší dojazd 27. septembra 2023, 10:00

Čo však vieme povedať s istotou je fakt, že napríklad zadné svetlá budu prepojené horizontálnou líniou tvorenú LED-kami, či to, že pod kapotou sa objaví okrem nových benzínových a dieselových agregátov s elektromotormi aj 4-litrový turbodiesel, ktorý poznáme v SQ7. Ako v prípade modelu A6, tak i v prípade A7-čky vsadí však Audi v základoch na štvorvalcové jednotky, medzitým sa ale vyvíja/vylepšuje i nový 3-litrový šesťvalec. RS6 Avant i RS7 Sportback budú mať pod kapotou agregát 4.0 V8 s výkonom pravdepodobne 575 koní.

Audi chystá radikálnu ofenzívu. S čím prelomovým príde a ako budú vyzerať nové modely A6, A7, A8 či Q8?
Zdroj: rmcardesign.com
Audi chystá radikálnu ofenzívu. S čím prelomovým príde a ako budú vyzerať nové modely A6, A7, A8 či Q8?
Zdroj: rmcardesign.com

Audi A8

Najväčšia pozornosť sa pochopiteľne viaže s príchodom úplne novej vlajkovej lode, ktorú v Ingolstadte chystajú už naozaj dlho, ostatne, párkrát jej príchod už posunuli. Dôvodom má byť údajne prvé plne autonómne riadenie v sériovom automobile. Audi hovorí technológii Traffic Jam Assist, ktorá bude fungovať do rýchlosti 60 km/h ako plnohodnotný autopilot, vďaka ktorému vodič nebude musieť ani sledovať vozovku a aj napriek tomu sa bude vozidlo vedieť predierať mestskými komunikáciami (i v špičke) počas jazdy za vytýčeným cieľom. Audi pritom čoraz hlasnejšie hovorí o akejsi umelej inteligencii, ktorá bude vedieť predvídať, pamätať si často absolvované trasy a na základe toho dokáže plánovať nasledujúce jazdy. Pri tejto príležitosti vývojári technicky úzko spolupracujú s ľudmi z letectva, čo má vyústiť do toho, že vo vozidlách s týmto systémom bude nový sólo displej, ktorý bude slúžiť výhradne na komunikáciu autopilota s vodičom. Na tomto mieste budú znázorňované výzvy na prevzatie riadenia a podobne, nakoľko jednou z prelomových noviniek má byť technológia, ktorá v prípade núdze (napríklad strate vedomia vodiča, mikrospánku a pod.) dokáže vyhodnotiť situáciu a vozidlo bezpečne odstaviť bez toho, aby ohrozilo posádku či okolie.

Samozrejme, do akej miery budú tieto plány skutočnosťou je otázne, najmä ak zoberieme do úvahy striktné legislatívy. Treba pritom povedať, že Audi sa pri vývoji technológií tohto druhu ubralo svojou vlastnou cestou, keďže jej autopilot bude fungovať predovšetkým na báze akejsi databázy a zapamätaných údajov o ceste. To môže byť však do veľkej miery zradné a neraz ťažko využiteľné, najmä ak zoberieme do úvahy neustále sa meniaci stav ciest v mestách (práce na cestách, výluky atď.). Nechajme sa však prekvapiť. Nová A8-čka sa teoreticky ukáže svetu už tento rok (svetová premiéra pravdepodobne Ženeva 2017), čomu nasvedčujú aj finálne testy prototypov. Tie ukazujú, že dizajnovo sa vlajková loď bude niesť v duchu novej A4-ky, najväčším progresom prejde ale interiér. D5-koví osma bude postavená na novej modulárnej platforme MLB Evo, z čoho má vyťažiť najmä váha, keďže sa predpokladá masívny úbytok hmotnosti, ohlásený je ale aj príchod viacerých hybridných verzii.

Audi chystá radikálnu ofenzívu. S čím prelomovým príde a ako budú vyzerať nové modely A6, A7, A8 či Q8?
Zdroj: www.carscoops.com

Audi Q8

Posledným z v blízkej budúcnosti dôležitým prírastkom do portfólia bude úplne nový model, ktorý zároveň spoznáme najneskôr. Povedať však treba, že posledné mesiace prichádzajú správy, ktoré vnášajú istý chaos - pôvodne bol vo veci športový variant nazvaný ako Q6, najnovšie sa ale už hovorí, že to bude Q8. Posledné správy vravia, že nová Q8-čka príde v roku 2018 ako štýlovejšia a športovejšia Q7-čka, od ktorej bude novinka odovdená. Ako už tušíte, pôjde o úhlavnú konkurenciu zabehnutého BMW X6 či stále pomerne nového GLE Coupé od Mercedesu. Karoséria bude nižšia, zatiaľ čo v zadnej časti bude ostro zrezaná, čím dodá SUV-čku oveľa športovejší look. Audi ďalej naznačuje, že zmeny sa odohrajú i vpredu, kde bude dominovať vôbec najmohutnejšia maska s ešte výraznejšími lištami. Dizajn audiňáckych Single Frame masiek sa má pritom zmeniť vo všeobecnosti. Odstupom času budú len dva druhy - bežné modely budú mať 6-uholníkové a crossovery a SUV-čka až 8-uholníkové masky. Q8-čka bude zároveň vôbec najluxusnejším a technologicky naviac nabitým SUV od Audi, čomu bude zodpovedať aj vyššia cenovka v porovnaní so "štandardnou" Q7-čkou. Na záver ešte dodám spoločnú informáciu prakticky pre všetky vyššie spomenuté modely - Audi v spolupráci s Porsche vyvinulo viacero spoločných agregátov, vrátane trojlitrového šesťvalca či 4-litrovej V8-čky, ktorú poznáme z novej Panamery Turbo. Okrem toho, v prípade štyroch kruhov sa objaví aj nový plug-in hybrid.

Audi chystá radikálnu ofenzívu. S čím prelomovým príde a ako budú vyzerať nové modely A6, A7, A8 či Q8?
Zdroj: www.netcarshow.com
Audi chystá radikálnu ofenzívu. S čím prelomovým príde a ako budú vyzerať nové modely A6, A7, A8 či Q8?
Zdroj: www.netcarshow.com
Domov
Zdieľať
Diskusia