Koncept štýlového SUV od Audi ukazuje technologické vychytávky.
To, že už aj Audi pochopilo, že veľké SUV s karosériou kupé je tou správnou cestou pokiaľ sa chcú i v Ingolstadtskom marketingové oddelení radovať, je zrejmé nejaký ten piatok. Samozrejme, narážam na úhlavného konkurenta BMW X6 a Mercedesu GLE Coupé, ktorý by sa mal objaviť už budúci rok v sériovej podobe ako model Q6. To, ako bude vyzerať už nie je tiež veľkým tajomstvo, keďže úplne novému modelu v portfóliu Audi predchádza koncepčný voz nazvaný e-tron quattro concept. Tí pozornejší z vás už iste vedia, že táto štúdia nie je v tomto momente až takou novinkou, keďže automobilka so štyrmi kruhmi, po novom v mamutej maske, ju svetu ukázala už minulý rok, a to na autosalóne vo Frankfurte, o čom sme vás patrične informovali. Medzičasom, ako je to pre Audi posledné roky zvykom, však došlo k viacerým vylepšenia a technologickým inováciám, ktoré sa i naďalej formou koncepčného vozidla predstavujú na práve prebiehajúcom veľtrhu elektroniky v Las Vegas.
Na tohtoročnom CES tak spoznávame vylepšný e-tron quattro concept, ktorý sa však po dizajnovej stránke prakticky nezmenil, všetká pozornosť sa preto sústredí na použité technológie. Hneď v úvode treba pritom povedať, že väčšina z nich si svoje miesto v dohľadnej dobe nájde už aj v nedávno predstavených novinkách značky, teda nielen budúcoročnej Q6-ke, ale aj v nových modeloch A4 a Q7, no a nepochybne i v dlho plánovanej A8-čke novej generácie. A o čo pôjde? Asi nikoho neprekvapí, že gro tvoria systémy umožňujúce autonómne riadenie, ktoré Audi prezentuje ako Piloted Driving. Aj v Ingolstadte sa totiž snažia, aby v dohľadne dobe prišiel na trh plnohodnotný autopilot. Jeho riešenie naznačuje práve tento koncept SUV-čka, ktorý počíta s dátami pochádzajúcich z množstva senzorov. Tie monitorujú okolie vozidla a následne všetky informácie posielajú do ústredného centra, kde je vytváraný digitálny obraz situácie nielen pred vozidlom. Na základe neho sa bude môcť auto pohybovať po vozovke úplne bez zásahu vodiča, a to aj v meste. Inými slovami, autopilot od Audi má tak pracovať na báze akejsi databázy máp.
Zaujímavosťou pritom je, že Audi chce, najmä v USA, vozidlá vybavené týmto systémom "napojiť" na miestnu sieť mestských semaforov, čo má viesť k predovšetkým k tomu, aby mal vodič v predstihu predstavu o tom, kde bude čakať, respektíve, či sa mu oplatí dopredu uháňať. Určite neprekvapí možnosť ovládať vozidlo cez smartfón, teda odomykať/zamykať dvere, sledovať stav akumulátorov na diaľku (pri elektrických verziách) či vopred si "vykúriť" interiér. V dohľadnej dobe do novej A4-ky, okrem iného, plánuje Audi integrovať SIM-kartu s roamingom či internetom. Do budúcna je v pláne integrovať do infotainmentu Street View, respektíve Google Earth. Ich obsah bude premietaný na špičkových dotykových displejoch s trojrozmerným prostredím. Práve to automobilka približuje na veľtrhu.
Do pozornosti treba uviesť aj úplne nové Matrix OLED a Matrix laser svetlomety, teda "organické" ledky, ktorým budú dopomáhať špeciálne laserové jednotky. Vo výsledku má isť tak o prvé spojenie oboch technológií súčasne na svete. Pokiaľ ide o pohon konceptu, opäť sa stretávame s tromi elektromotormi, ktoré predznamenávajú sériový pohon verzie Q6 e-tron, ktorá by mala doraziť v roku 2018. Prvý z nich roztáča prednú nápravu, zatiaľ čo zvyšné dva v zmysle názvu quattro tú zadnú. Kombinovaný výkon predstavuje hodnotu 320 kW / 435 koní, pričom v rámci krátkodobého "overboostu" sa dokáže zvýšiť na úroveň 503 koní a 800 N.m. Akcelerácia z nuly na sto kilometrov v hodine trvá tejto audinke 4,6 sekundy, zatiaľ čo maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 210 km/h. Podľa slov automobilky činí dojazd na jedno nabitie až 500 kilometrov. Rýchlo-nabíjacie stanice s výkonom 150 kW dokážu akumulátory nabiť za 30 minút do stavu, s akým dokáže koncept prejsť 400 kilometrov, pričom úplne plné nabitie zaberie len 50 minút. Neostáva nám teda nič iné, ako čakať, v akej podobe sa jednotlivé vychytávky prenesú do produkčnej verzie (nielen) Q6-ky, ktorej hlavný tvar karosérie by mal byť do veľkej miery zhodný práve s týmto konceptom.