Frankfurtský autosalón prináša ďalšiu ambicióznu novinku s elektromotorom pod kapotou.
S elektromobilmi sa posledné roky trhá vreca podstatne rýchlejšie ako kedykoľvek predým, čomu sa nemôžeme vlastne ani čudovať. Najväčší hype v tejto kategórii vozidiel má jednoznačne americká Tesla, ktorá v problematike elektromobily napadne ako prvá azda každému. I keď smer, ktorým sa táto novučičká automobilka uberá nie je väčšine ľudstva stále po chuti, najmä pravým petrolheadom, nehovoriac o finančných problémoch, v akých sa Tesla prakticky od začiatku pôsobenia topí, odstupom času začína "nasledovať" (elektromobily tu boli dávno predtým, ako prišla Tesla) skoro každá druha automobilka. Posledné roky je v tomto úsilí na popredných priečkach najmä nemecké Audi, ktoré chrlí jeden elektrický koncept za druhým, a už aj v sériovej podobe nejaké tie čisto elektrické vozidlá nájdeme (verzie e-tron). Pri príležitosti autosalónu vo Frankfurte spoznávame ďalší, konkrétne e-tron quattro concept.
Ten má predznamenávať budúcu podobu Audi Q6, ktoré by malo prísť v roku 2018, a krátko na to aj ako elektrická verzia Q6 e-tron, teda jeden z úhlavných konkurentov chystanej Tesly Model X. Koncept je poháňaný trojicou elektromotorov, jeden roztáča prednú nápravu, zatiaľ čo zvyšné dva v zmysle názvu quattro tú zadnú. Kombinovaný výkon predstavuje hodnotu 320 kW / 435 koní, aj toto SUV-čko však disponuje funkciou overboost, v rámci ktorej sa výkon krátkodobo dokáže zvýšiť na úroveň 503 koní a 800 N.m. Akcelerácie z nuly na sto kilometrov v hodine trvá tejto audinke 4,6 sekundy, zatiaľ čo maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 210 km/h. Samotné, lithium-ionové batérie s kapacitou 95 kWh sú aj v tomto prípade uložené v podlahe a vozidlu zaručujú nízke ťažisko, skoro ideálne rozloženie váhy (52:48) a podľa automobilky dojazd na jedno nabitie až 500 kilometrov. Rýchlo-nabíjacie stanice s výkonom 150 kW dokážu akumulátory nabiť za 30 minút do stavu, s akým dokáže koncept prejsť 400 kilometrov, pričom úplne plné nabitie zaberie len 50 minúť.
Pokiaľ ide o dizajn ako taký, keďže sa bavíme o vozidle v rovine konceptu, všetko čo vidíme, musíme brať viac-menej s rezervou. Aj napriek tomu sa od terajších modelov až tak nelíši, všade tak nájdeme stále početnejšie hrany a povestnú, rozmernú masku single frame, ktorá skôr či neskôr už asi prerastie celú prednú časť. Predné i zadné úzke a navzájom prepojené svetlomety pozostávajú výhradne z LED-diód, navyše predný dvojicu tvoria dokonca stále populárnejšie Matrix-LED jednotky. Agresívne vystupujúce SUV-čko stojí na 22" diskoch a funkcionalitu vonkajších spätných zrkadiel nahradzujú kamery. Interiér sa nesie v čisto futuristickom duchu, čo potvrdzuje plne virtuálny prístrojový štít, množstvo dotykových plôch rozmerných displejov a prakticky úplná absencia konvenčných ovládačov. Vnútrajšok je výhradne štvormiestny a batožinový priestor ponúka posádke objem o veľkosti 615 litrov. Zo zaujímavosti treba spomenúť, že koeficient odporu vzduchu má hodnotu len 0,25, čo je na veľkostné rozmery vozidla naozaj výborný údaj. V akej vzhľadovej ponuke sa e-tron quattro prenesie do sériovej podoby zistíme už koncom budúceho roku, kedy by sa mala Q6-ka prvýkrát ukázať. O tom, že to s elektromobilitou Audi myslí vážne hovorí aj skutočnosťi, že značka z Ingolstadtu chce ponúkať elektrický pohon v blízkej budúcnosti vo všetkých modeloch.