Lynne vtipným listom učiteľovi dôrazne pripomenula, že žije v 21. storočí a ženy robia aj niečo iné ako umývanie riadov.
Sexizmus je jeden z najväčších problémov dnešnej spoločnosti a niektorí ľudia sa voči nemu snažia bojovať tak, ako sa len dá. Príkladom je napríklad Lynne Polvino, matka šesťročnej dcéry z USA. Dieťa jej domov donieslo veľmi jednoduchú úlohu na precvičenie slovnej zásoby. Šesťročné dievčatko malo jednoducho v piatich prípadoch vybrať vždy jednu správnu možnosť z troch rôznych, aby veta dávala zmysel. Problém je, že celý kontext a obsah cvičenia je podľa jej názoru prudko sexistický a Lynne poriadne pobúril. Vraj tam jasne možno vidieť problematické úseky, ako napríklad očakávanie, že žena je vždy doma, keď sa dieťa vráti do školy a že podobne bežné je pre toto pohlavie aj napríklad umývanie riadov. Pohoršená Lynne preto učiteľovi poslala novú, jej vlastnú verziu cvičenia, kde zadanie upravila tak, aby sedelo jej predstavám. Ako to celé dopadlo si môžeš prečítať nižšie.
Toto je domáca úloha, ktorú moja dcéra včera doniesla domov, porovnaná s mojou verziou.
Späť do práce
Lisa nebola šťastná. Jej matka sa znovu vrátila do práce. Predtým, než sa Lisa narodila, jej matka pracovala vo veľkej firme. Včera však dcére oznámila, že sa do práce vracia. Ráno sa nieslo v príšernej nálade. Lisa musela prísť do školy načas, jej otec musel prísť do práce načas a po novom, aj mama sa musela ponáhľať, aby do práce prišla načas. Lisin otec pripravil raňajky. Neboli veľmi dobré a ešte aj poprosil Lisu, aby umyla riad. Ani to nebolo veľmi dobré. Lisa si svoj deň v škole neužila. Na ceste domov o všetkom rozmýšľala: "Ktovie, kedy sa mama vráti domov. Budem sama." No keď Lisa prišla domov, jej matka ju už čakala. "Odišla som z práce skôr, aby sme mohli byť po škole spolu," oznámila. Lise bolo hneď lepšie.
Upravená verzia:
Späť do práce
Lisa bola šťastná. Jej matka sa znovu vrátila do práce. Predtým, než sa Lisa narodila, jej matka pracovala vo veľkej firme. Keďže si jej zamestnávateľ vážil jej prínos, ponúkol jej rok platenej materskej dovolenky a flexibilnú pracovnú dobu, až kým sa nerozhodne naplno začať pracovať. Ráno bolo perfektné. Lisa musela prísť do školy načas, jej mama musela prísť do školy načas a otec ostal doma, na materskej, starajúc sa o Lisinho mladšieho brata a spolupodielajúc sa na chode domácnosti rovnako ako matka. Nikto sa nikam neponáhľal, keďže mal otec všetko pod kontrolou. Spravil aj raňajky a chutili vynikajúco. Nechal Lisu umyť riady, keďže by sa každý zdravý človek mal naučiť, ako po sebe upratať a pomôcť ostatným. Lise sa jej deň v škole páčil. Užila si hravý štýl výučby a malý počet žiakov v triede štátnej školy. Učitelia sú dobre platení a šťastní. Na ceste domov rozmýšľala: "Ktovie, či sa stanem inžinierkou rovnako ako moja mama, keď vyrastiem. Alebo možno učiteľkou či niečím iným, keďže môžem robiť čokoľvek!" Keď Lisa prišla domov, jej mama ju už očakávala. Strávila poobedie v jej zdarma obohacujúcom poškolskom programe platenom zo štátnych peňazí, kde sa mohla zdokonaliť v maľovaní či LEGO robotike. Lisa bola šťastná, že vyratala v spoločnosti bez pohlaví opradených predsudkami.