Niekoľko vedeckých štúdií si na atraktivitu poriadne posvietilo.
Je veľmi ťažké definovať atraktivitu ako samotnú a nie je možné ani vytvoriť presný návod na to, ako túto zručnosť či prívlastok ovládnuť. Aký je rozdiel medzi priemerným a nesmierne atraktívnym človekom? Portál Business Insider sa na túto časť ľudského zmýšľania poriadne pozrel a po prechádzkach na niektorých internetových fórach vznikol pomerne spoľahlivý zoznam vecí, ktoré tvoj level atraktivity môžu o niečo navýšiť.
Obklopuj sa priateľmi
Počul si už niekedy tvrdenie, že niektoré hudobné skupiny sú veľmi príťažlivé, no ich členovia sú nič moc? Štúdia z roku 2014 od vedcov z University of California tvrdí, že ľudia takmer vždy pôsobia atraktívnejšie, ak sú v skupine ľudí, medzi ktorými sa cítia dobre. Je za tým veľmi zaujímavý fenomén. Mozog totiž skupinu ľudí, ktorých až tak dobre nepoznáme, môže začať brať ako jeden celok, a to, ako na nás môžu vonkajškom pôsobiť, sa nám môže začať prelínať. Menej atraktívnejšie tváre tak budú vyzerať viac ako tie ostatné.
Preskoč nudný rozhovor
Jasné, spýtať sa, ako sa niekto má, keď sa stretnete, je prejav slušnosti, no ak budeš váš rozhovor viesť takýmto tempom aj nasledujúcu hodinu, nikam sa nedostaneš. Výskum z roku 1997 od psychológa Arthura Arona pozostával z dvoch popárovaných skupín ľudí. Každej dvojici postavenej z opačných pohlaví dal 45 minút na rozhovor, ktorý mali viesť podľa otázok z predpripravených kartičiek. Jedna polovica ľudí mala na kartičkách bezvýznamné otázky, tá druhá hlbšie a produktívnejšie. Dvojice s intenzívnejšími otázkami na konci experimentu zneli omnoho viac spojení, než druhá polovica subjektov. Dokonca, jedna dvojica sa do seba rovno zamilovala. Mimochodom, nechaj ľuďom dostatočne veľa priestoru hovoriť o sebe. Ľuďom je to príjemné, tvrdí výskum z Harvardu.
Buď alfasamcom skupiny
Ľudí viac zaujíma ten, kto je na samom vrchole, než ten, kto sa ťahá pri konci, to je logické. Výskum z roku 2014 tvrdí, že ľudia v skupinách považujú za atraktívnejších ich lídrov, vodcov a šéfov, než ostatných v ich skupine či úplne nezainteresovaných ľudí. Napríklad - vedúci spoločnosti môže pre zamestnancov prísť atraktívnejší, než pre ľudí, ktorí vo firme nepracujú. Zároveň si však získa viac pozornosti, ako iný kolega.
Pôsob otvorene
Alebo inými slovami, keď sedíš, nemaj nohy úplne pritlačené pri sebe, neprekrižuj si ruky na hrudi a podobne. Pózy, ktoré pre druhú stranu pôsobia otvorenejšie a prívetivo vytvárajú dojem, že si získali tvoju dôveru. A to je pre druhú stranu, pochopiteľne, príjemný pocit. Navyše, dobrou stratégiou je nestáť ako doska, no uvoľniť sa. Podľa vedcov tak evokuješ pocit príjemného prostredia a dobrej atmosféry.
Usmievaj sa
Vo viacerých experimentoch sa švajčiarski vedci dopracovali k výsledku, že úsmev zatraktívňuje tváre. Aj keď je usmievanie sa nasilu vážne nepríjemné, predsa len to môže byť hodné námahy. Vedci si pozvali ľudí, ktorých poprosili, aby si prezerali série obrázkov. Na nich sa ľudia rôznym spôsobom usmievali a výsledkom bolo, že čím intenzívnejší a silnejší bol úsmev, tým viac ľudia považovalo osobu na obrázku za atraktívnejšiu. Na výraze tváre záleží celkovo, no úsmev je číslo jeden, na ktoré by si sa mal zamerať.
Choď na to sofistikovane
Rozsiahla čínska štúdia publikovaná v roku 2014 mala za výsledok hneď niekoľko faktov. Ľuďom príde atraktívnejšie, ak poćas stretnutia s nimi odhalíš viacero stránok svojej osobnosti. Sú radi, keď napríklad dokážeš niečo oceniť, preto napríklad môžeš skúsiť pochváliť outfit svojho známeho. Samozrejme sa treba venovať aj svojmu partnerovi. Ďalším zaujímavým zistením je, že ak niekoho požiadaš o službičku, v jeho očiach môžeš pokojne stúpnuť. Opäť totiž prejavuješ známku dôvery, ktorú daný človek môže oceniť. Samozrejme, skôr by malo ísť o prosbu na vyhľadanie zajtrajšieho počasia, než žiadosť o pomoc pri zajtrajšom pílení dreva.