Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
15. decembra 2016 o 15:14
Čas čítania 0:00
Samuel Majdek

Deti v krízových oblastiach bez škôl neprežijú, vypĺňa im všetky základné potreby

REFRESHER
Uložiť Uložené

Deti v krízových oblastiach zachraňujú školy – okrem výučby im poskytujú útočisko, stravu, hygienické potreby aj zdravotnú starostlivosť.

UNICEFEurópska únia spoločne pomáhajú aj deťom v Nepále. Krajinu zasiahlo 25. apríla 2015 ničivé zemetrasenie, ktoré pripravilo o život o život viac ako 8 800 ľudí, vrátane mnohých detí, a ďalšie prišli o školy, ktoré nevydržali otrasy. UNICEF a EÚ otvorili prvé provizórne učebne už po 27 dňoch po prírodnej katastrofe. „Vďaka tomu môžu mnohé deti opäť chodiť do školy a viesť normálny život. Bez škôl by mohla celá jedna generácia zostať bez vzdelania. Zároveň im škola vypĺňa všetky základné potreby – stravu, hygienu, zdravotnú starostlivosť. Aj preto sa deťom v Nepále pri zmienke o škole vybavujú pozitívne emócie,“ vysvetľuje projektová manažérka UNICEF Slovensko Erika Szabóová.

Vďaka škole sa deti dostali naspäť do normálneho režimu. Amoshova rodina prišla v roku 2015 o domov. „Mama mi povedala, že nemôžem stále myslieť len na minulosť a smútiť za tým, čo sme stratili,“ hovorí Amosh, pre ktorého škola znamená veľa. „Predtým som sa tu bál. Nemal som kamarátov a bál som sa, či sa mi v škole bude dariť. Ale veľa som sa učil, našiel som si kamarátov a teraz som tu veľmi šťastný,˝ dodáva.

Pomocou sociálnych sieti vyzýva mladých Slovákov, aby pomocou emojis vyjadrili svoj vzťah k škole, aj ambasádor Jaro Bekr. „Mal som sa vyjadriť pomocou emotikonov a emojis. Spravil som dva riadky. Prvý riadok je to, ako som sa cítil ráno, keď som mal vstávať, pred každou písomkou, pred každým diktátom. Bola to pre mňa smrť, to som nenávidel.  Druhý riadok je to, ako som sa cítil väčšinu času, so svojimi kamošmi na hodinách, ktoré som mal veľmi, veľmi rád.˝ 

Domov
Zdieľať
Diskusia