Trojdňový workshop sa zaoberal budovaním identity módnej značky a dizajnérom tak ponúkol rôzne tipy z oblasti fashion biznisu.
Tvoriť pod vlastnou módnou značkou tak, aby správne fungovala nie je zďaleka také jednoduché, ako sa na prvý pohľad zdá. Ako vlastne vzniká módna značka a ako sa buduje jej identita? Ako sa dostáva do povedomia širokej verejnosti? Predstavením kolekcie na módnej prehliadke to zďaleka nekončí. Práve naopak, je to len začiatok!
Aj tieto otázky adresoval Fashion Designer´s Workshop v Bratislave svojim účastníkom. O jeho realizáciu sa postaralo módne podujatie Fashion LIVE!. Pozvaní hostia z rôznych kútov Európy sa stretli, aby sa podelili o svoje bohaté skúsenosti z oblasti módy. Mladí aj etablovaní dizajnéri tak mali, okrem iného, jedinečnú možnosť predstaviť svoju značku a konzultovať jej víziu priamo s profesionálmi.
Celý program odštartoval svojou inšpiratívnou prezentáciou Branko Popovič z Chorvátska, zakladateľ medzinárodného módneho projektu Fashion Clash v Holandsku. Na workshope sa venoval okrem estetickej podstaty módnej značky aj tomu, ako by mal dizajnér komunikovať so svojou značkou s médiami. Móda predsa nie je len povrchná vec, ktorú každý deň nosíme. Je to hlavne prostriedok, podľa ktorého vyjadrujeme svoju vlastnú identitu.
Na danú tému nadviazala druhý deň aj Monika Kaplan-Gerc z Poľska, konzultantka v oblasti fashion marketingu. „Móda nedokáže existovať bez biznisu,“ potvrdila Monika a upozornila na jeho dôležitú úlohu v ceste za úspechom. Odhalila proces tvorenia kolekcie, ale aj to, aký je správny marketingový postup oslovenia cieľovej skupiny zákazníkov. Je predsa dôležité plniť naše potreby a previesť ich do odevných dizajnov, ktoré potom hrdo nosíme.
O kvalitný záver celého dizajnérskeho workshopu sa postaral posledný hosť. Bol ním Carlo Wijnands z Holandska. Tri roky pozície kreatívneho riaditeľa pre Amsterdam Fashion Week ho postavili do úlohy významného trendsettera v tom, čo, ako a kedy sa nosí. „Žijeme v dobe, v ktorej chcú ľudia kupovať niečo, čo má identitu, túžia prostredníctvom módy rozprávať príbeh,“ vysvetlil Carlo. Nakoniec ešte odkázal, že podstata osobnosti je dôležitá. „Vaše dizajny sú celé o vás a reprezentujú vás a vašu osobnosť.“
Naši talentovaní návrhári sa pred hosťami nenechali zahanbiť a svoje značky prezentovali so sebavedomím. Prezradili aj vlastné sny a plány do budúcnosti. Nás teší nielen záujem, ktorý prejavuje mladá generácia návrhárov o vývoj módy na Slovensku, ale aj zahraniční lektori, ktorí prichádzajú a ponúkajú nové príležitosti.
Pripravila Mischel Warenits a Fashion LIVE!