K E 200, E 220d, E 350d a neskôr dostupným verziám E 220d, E 400 či E 350e sa zaradí prvé rýdzo športovo ladené vyhotovenie.
Novučičká trieda E, ktorá si svoju svetovú premiéru odkrútila ešte len v úvode tohto roka na autosalóne v Detroite nenechala na seba dlho čakať, a doslova už po pár mesiacoch prichádza na scénu aj jej prvá ostrá, teda vysokovýkonná verzia. Nie, nasledujúce riadky nebudú venované brutálnej E 63-ke, na tú si budeme musieť ešte nejaký ten mesiac počkať, i keď jej testovanie už vrcholí, v duchu nedávnych zmien vyťahuje spojenie Mercedes-AMG svojho ďalšieho člena do rodiny, a to model E 43 4Matic. Po vzore menšej C 43-ky je jeho doménou predovšetkým štandardný pohon všetkých kolies (tentokrát s pomerom 31:69 v prospech zadnej nápravy), no a ani tu tomu nebude inak, a pod prednou kapotou tróni dvakrát preplňovaná 3-litrová V6-ka. Rozdielnosť v porovnaní s menším bráškom tu pritom minimálne jedna je, a to vo výkone. Dočinenie totiž nemáme so stádom 367 plnokrvníkov, nakoľko výkon v tomto prípade poskočil až na hodnotu 295 kW / 401 koní, pričom krútiaci moment počíta s maximálnou hodnotou 520 N.m v rozsahu 2 500 až 5 000 ot./min. O prenos sily sa opäť stará nová 9-stupňová automatická prevodovka 9G-Tronic.
Ak si to rozmeníme na drobné, sedan vyššej strednej triedy s trojcípou hviezdou na kapote a štítkom E 43 atakuje hranicu 100 km/h už za 4,6 sekundy, zatiaľ čo maximálna rýchlosť je limitovaná na tradičných 250 km/h. Pekné údaje, nemyslíte? Aj toto "polo-AMG", alebo ak chcete medzistupeň medzi 333-koňovou verziou E 400 a budúcou E 63-kou rozoznáme vďaka diamantovej maske, ktorá vystriedala tú klasickú, štandardnému optickému AMG paketu, charakteristickým "43-kovým" 5-lúčovým 19" diskom či delenej dvojice koncoviek výfukov. Ani v interiéri nie je núdza na množstvo športových detailov, vrátane červeného prešívania palubovky ale i športového, zospodu splošteného volantu. Už v základe je 43-ka vybavená adaptívnym športovým podvozkom AMG Airmatic, volič jazdných režimov počíta so stupňami Eco, Comfort, Sport, Sport Plus a Individual, no a nechýba ani tlačidlo "M", za ktorým sa skrýva možnosť manuálneho radenia páčkami pod volantom. Samozrejme, vo výbave si pochopiteľne miesto našla aj dvojica rozmerných plne digitálnych displejov, športovo strihnuté sedačky, no a v neposlednom rade jedinečná zvuková kulisa, ktorá sa postará o hrmot za vozidlom. Novinka sa prvýkrát ukáže na blížiacom sa autosalóne v New Yorku, krátko po tom by mal prísť náhľad do cenníka a následne, približne v septembri bude spustený samotný predaj.