Avizované premenovanie doterajšieho modelu C 450 AMG Sport nadobúda platnosť s príchodom karosárskej verzie kupé.
Mercedes-Benz sa síce novým označovaním modelov snaží docieliť lepšiu prehľadnosť vo svojom čoraz širšom portfóliu, v istých smeroch sa však nemôžeme ubrániť skôr opáčnemu efektu. Zmeny v modelovej štruktúre a hierarchii značky s trojcípou hviezdou v znaku ovplyvnili predovšetkým modely začínajúce písmenami GL, teda nové GLC, GLE, GLS, medzi ktoré sa skutočne vniesla patričná príbuznosť s veľkostnou kategóriou a poriadok, konkrétne vrcholné "ne-AMG-čkové" verzie s označením 450 AMG Sport však vyvolali trochu zmätok, najmä v prípade triedy C. Jej úloha je pritom jasná - vznik akéhosi medzníka medzi klasickými vyhotoveniami a vrcholnou verziou AMG, čiže aby som bol presný, medzi modelmi C 400 a C 63. Priamý konkurent vozidiel ako Audi S4 či BMW 340i sa však skoro do roka a do dňa dočká premenovania.
O tom, že verzia C 450 AMG Sport dostane plnohodnotný, "áemgéčkový" názov Mercedes-AMG sa hovorilo už približne pred mesiacom, no a autosalón v Ženeve za niekoľko dní nakoniec tieto špekulácie predsa len potvrdí. K zmene názvoslovia pritom nedôjde len tak, nakoľko kompetentní zo Stuttgartu a Affalterbachu tieto zmeny odprezentujú na úplnej novinke, a to pri príležitosti predstavenia verzie C 450 AMG Sport Coupé Mercedes-AMG C 43 Coupé. Karosársky variant kupé totiž v rámci tejto športovej série chýbal, a tak práve on bude tým odrazovým mostíkom, od ktorého sa bude datovať nové označenie doterajších 450-iek. A o čo teda ide?
Podstatou 43-ky bude perfektný preplňovaný trojlitrový šesťvalec s výkonom 270 kW / 367 koní a krútiacim momentom 520 N.m. Štandardne sú poháňané všetky štyri kolesá, čiže aj toto "baby" AMG bude mať výhradne 4Matic, čo je jedna z domén oproti nekompromisnej 63-ke s V8-čkou, ktorá je k dispozícii pre zmenu len so zadným pohonom. Sila je prenášaná cez špičkový, po novom až deväťstupňový automat 9G-Tronic, i vďaka čomu kupéčko dokáže akcelerovať na stovku len za 4,7 sekundy, čo je mimochodom o 0,2 s menej, než 367-koňový sedan, resp. kombi. Samozrejme, maximálna rýchlosť je aj tentokrát obmedzená na tradičných 250 km/h. Navonok verziu C 43 Coupé spoznáme podľa AMG paketu, ktorý je pre 43-ky štandardom. Jedným z hlavných poznávacích znakov je ale maska s diamantovým efektom a difúzor, kde sa od klasického športového balíka nachádzajú dve rozdelené koncovky výfukov vydávajúce uchu lahodiaci zvuk! Nechýba viacero plakiet či do čierna lakované spätné zrkadlá a decentná odrazová lišta na veku batožinového kufra. Nového nastavenia sa nepochybne dočkal i podvozok a brzdy, ktoré dovolia podstatne športovejšiu jazdu. Vo vnútri do oči bijú športové sedačky, červené prešívanie, karbónové alebo pravé drevené dekóry, no a v neposlednom rade volant so splošteným spodkom a aplikáciou Alcantary.