V Bratislave už čoskoro otvorí svoje brány nový koncept predajne potravín s názvom Yeme. V čom sa bude ukrývať jeho jedinečnosť?
Takmer všetky veľké potravinové reťazce sa v dnešnej dobe predbiehajú pri používaní slov kvalita či čerstvosť. Karty v tejto súvislosti však môže zamiešať nový koncept s názvom Yeme, ktorý otvorí svoje brány začiatkom marca v bratislavskom Ružinove. Pôjde o originálny slovenský koncept predajne plný kvalitných potravín, ktorý nie je súčasťou žiadneho zahraničného reťazca. Podľa informácií Yeme bude všetok chlieb, pečivo, šunky, párky či klobásky vznikať z toho najkvalitnejšieho, a to doslova pod kontrolou a dohľadom spotrebiteľa priamo v predajni. Yeme sa bude orientovať na náročného zákazníka, ktorý určí, čo bude na pultoch predajne. My sme chceli vedieť viac, a tak sme vyspovedali Petra Varmužu, jedného zo štyroch zakladateľov potravín Yeme.
Začiatkom marca sa v Bratislave otvorí vaša nová predajňa potravín Yeme. V čom bude odlišná od konkurencie?
Áno, je to predajňa potravín, kde môžete nakúpiť pre celú rodinu. Potom je už dúfame všetko inak, ako to poznáme v bežných obchodoch. Veľký dôraz sme kládli na výber dodávateľov a budovanie vzťahov s nimi či korporátny dizajn.
Čo vás motivovalo založiť koncept Yeme?
Snaha zúročiť naše dlhoročné poznanie a skúsenosti. Z našich predchádzajúcich zamestnaní sme si nabalili predstavu o tom, ako by to vyzeralo, keby sme to skúsili sami. Spája nás vášeň pre dobré jedlo.
Ako ste prišli k názvu Yeme?
Názov sme hľadali dlho. Vytvorili sme si škálu kritérií, z ktorých sme neuhli. Venovali sme príprave celého konceptu veľa času. Dopriali sme si ten luxus, aby z nás vypadlo to, čomu budeme všetci veriť. Mali sme veľa verzií. Nakoniec sa celý prípravný tím rozhodol pre YEME. Autorom názvu a komunikačného konceptu je Martin Bajaník, ktorý stál aj za konceptami Shtoor a Foxford.

Nájde u vás spotrebiteľ všetky bežné položky ako v iných hypermarketoch?
Všetky overené, o ktoré má záujem. Časť našej ponuky bude rovnaká ako v bežnom obchode. Na pultoch a v regáloch je viac ako 7000 položiek.
Toto zaujíma asi každého. Priplatíme si v Yeme za kvalitu alebo sa budete cenovo snažiť vyrovnať konkurencii?
Ceny sú citlivá vec a my máme záujem, aby si u nás nakúpilo čo najviac zákaznikov. Sme orientovaní na náročného spotrebiteľa, tak na náročnú gurmánku, ako aj živiteľa rodiny. Myslíme si, že máme pre nich pripravené rozumné ceny v súlade s úrovňou trhu. Nie vsetko je však o nízkej cene. Veľa vecí, ktoré budeme ponúkať, sú unikátne, kvalitnejšie a čerstvejšie ako tie bežne ponúkané. Tam naceňujeme podľa najlepšieho vedomia a svedomia tak, aby cena predstavovala pre nášho zákzníka dobrú hodnotu za jeho peniaze a zároveň nášmu dodávateľovi umožňovala udržať kvalitu a schopnosť prežiť. Snažíme sa o zodpovednú, rozumnú a udržateľnú rovnováhu od farmy až k zákazníkovi.


Myslíte, že existuje potenciál pre otvorenie ďalších predajní aj mimo Bratislavy?
Od začiatku našich úvah myslíme na vytvorenie obchodnej siete. Či v budúcnosti otvorime pobočky aj mimo Bratislavu, ukáže čas. Budeme pozorne vyhodnocovať a skúmať potenciál väčších, na úvod pravdepodobne krajských miest.
Ak by ste mali vybrať jeden produkt, ktorý sa bude v Yeme predávať a ste naň všetci hrdí, ktorý by to bol?
To odo mňa žiadate nemožné :). Ak by sme predávali len jeden produkt, asi by to bol len stánok na tržnici. Uvažujeme inak, a preto sa venujeme väčšiemu formátu. Ale veľmi sme hrdí na našu vlastnú pekáreň a výrobu mäsových produktov.


Na dosiaľ zverejnených fotografiách interiéru predajne je vidieť, že bude špecifický. Môže aj toto pomôcť úspechu vašej predajne?
Veríme takémuto spôsobu prístupu ku zákaznikovi.
Na Facebook-u máte už v tejto chvíli okolo 10-tisíc fanúšikov, a to ste ešte ani neotvorili. Preto predpokladám, že budete aktívne komunikovať na sociálnych sieťach.
Áno, sociálne siete sú súčasťou nášho media mixu. Ale veríme na efekt celkového dojmu, a preto pracujeme s viacerými komunikačnými kanálmi.
Petrovi Varmužovi ďakujeme za rozhovor. Potraviny Yeme otvoria svoje brány už 3. marca a my sa určite prídeme na tento nový koncept s radosťou pozrieť.


