Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
3. apríla 2015, 21:18
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Američania šokujú! Nový najluxusnejší Cadillac CT6 má v základe štvorvalec, na V8 zabudnite

TECH
Uložiť Uložené

Americký Cadillac sa po rokoch opäť vracia medzi elitné limuzíny.

Ako už niekoľkokrát odznelo, v New Yorku sa otvorili brány autosalónu, ktorý je pochopiteľne orientovaný predovšetkým pre domáci, teda americký trh. Samozrejme, vo výstavisku nechýbajú ani ostatné svetové značky, veď medzi desiatkami svetových premiér je aj niekoľko európskych vozidiel, napríklad faceliftované ML-ko, čiže Mercedes-Benz triedy GLE, Jaguar XF, Range Rover SVAutobiography či Mclaren 570S. Najväčšia pozornosť i napriek týmto zaujímavostiam patrí značkám, okrem iných, ako Lincoln, kde hviezdí nový Continental (ktorý medzičasom napadlo Bentley kvôli názvu ale i podobnosti k Flying Spuru) alebo Cadillac. Ten totiž predstavuje svoj úplne nový model, luxusnú limuzínu pod názvom CT6. Postavená je na novej platforme a za svojho úhlavného nepriateľa považuje nemeckú dvojicu Audi A8 a BMW radu 7.

Dizajn ako taký na prvý pohľad pôsobí prakticky zhodným dojmom ako v prípade menších vozidiel v portfóliu, Cadillac ale hovorí o novo nastolenom dizajnovom trende a hlavne, CT6 promuje ako vozidlo, ktoré nanovo definuje prémiovosť a luxus. Či to nie je len otázka marketingu, posúďte sami. Svedkami sme opäť elegantných a veľkolepých tvarov, karosérie, ktorá sa ako keby celá posunula smerom dozadu, a tak vpredu nájdeme len naozaj malý previs, narozdiel od toho zadného, ktorý je niekoľkonásobne väčší. A aby sme nezabudli, bezpochýb sú v hre stále ostré hrany, bez ktorých by v súčasnosti Cadillac azda ani Cadillacom nebol. Čelné partie zdobí masívna, z profilu zaujímavo vyčnievajúca maska a vertikálne natočené svetlomety v tvare bumerangu, ktoré úzkou líniou "stekajú" až do nárazníka. Po technologickej stránke ide o LED-diódové svetlomety, ktoré nájdeme aj na rovnako situovaných svetlách vzadu. CT6 exteriérovo vystupuje naozaj mohutne a hodnotne, miestami však až viac, ako je tomu v skutočnosti - rozmerovo je približne na úrovni klasických "krátkych" (t.j. nie long) verzií nemeckých limuzín, keďže na dĺžku meria 5184 milimetrov. Avšak pozor, kolónku hmotnosti vypĺňa údaj 1 678 kg, čo je údaj, ktorý môže CT6-ke závidieť nejedno aj o triedu menšie auto!  

Američania šokujú! Nový najluxusnejší Cadillac CT6 má v základe štvorvalec, na V8 zabudnite
Američania šokujú! Nový najluxusnejší Cadillac CT6 má v základe štvorvalec, na V8 zabudnite

Interiér je ladený v klasickom americkom - mohutnom štýle. Chýbať nemôže koža, drevo, no v ponuke sa nájde aj karbón. Palubná doska doslova pláva v prednej časti, pričom jej stredový panel so zapustenou 10,2" obrazovkou multimediálneho systému CUE, sa plynule tiahne až ku zadným pasažierom. Aj keď sa na prvých oficiálnych fotografiách nenachádza štvorsedadlová konfigurácia, no rozloženie, pri ktorom vzadu nájdeme dvojicu osobitných a viac polohovateľných sedadiel bude k dispozícii tiež. V rámci bohatej príplatkovej výbavy spomeniem napríklad kamery zabezpečujúce 360° výhľad z vozidla, Wi-Fi hotspot, LTE pripojenie, bezdrôtovú nabíjačku pre smartfóny, zvukový systém Bose Panaray počítajúci až s 34 reproduktormi, či dvojicu 10" obrazoviek pre zadnú posádku, ktoré sú súčasťou infotainment opcie priamo od automobilky.

Najväčším prekvapením je paleta pohonných agregátov. Kto by to bol kedy povedal, že Američania nenapchajú do ich tátošov bublajúce V8-čky? Podľa prvotných informácií a špecifikácií to totiž vyzerá tak, že na výber budú predovšetkým V6-kové motory a pozor, teraz sa podržte, hneď v úvode sa základnou motorizáciou stáva "len" 2-litrový štvorvalec (!) s výkonom 198 kW / 269 koní (žeby absurdné euronormy zavítali aj za veľkú mláku?!). Následne prechádzame k spomínaným šesťvalcom, ktoré zastupuje atmosférická verzia 3,6 V6 s výkonom 250 kW / 340 koní a napokon dvakrát preplňovaný trojliter V6 s výkonom 298 kW / 405 koní a krúťakom 543 N.m. O sprevodovanie sa stará automatická 8-stupňová prevodovka, ktorá prerozdeľuje silu na obe nápravy, prioritou je však tá zadná. To ale neplatí pre základné vyhotovenie, kde štvorvalec rozkrúca len zadné kolesá. Do predaja sa novinka dostane ešte tento rok, dokonca, odstupom času sa chystá objaviť oficiálnou cestou aj v Európe, kde ju však bez naftového motora verejnosť príjme asi ťažko, na Slovensku nehovoriac.

Američania šokujú! Nový najluxusnejší Cadillac CT6 má v základe štvorvalec, na V8 zabudnite

Američania šokujú! Nový najluxusnejší Cadillac CT6 má v základe štvorvalec, na V8 zabudnite

Američania šokujú! Nový najluxusnejší Cadillac CT6 má v základe štvorvalec, na V8 zabudnite

Američania šokujú! Nový najluxusnejší Cadillac CT6 má v základe štvorvalec, na V8 zabudnite

Američania šokujú! Nový najluxusnejší Cadillac CT6 má v základe štvorvalec, na V8 zabudnite

Američania šokujú! Nový najluxusnejší Cadillac CT6 má v základe štvorvalec, na V8 zabudnite

Pre viac fresh informácií zo sveta štyroch kolies sleduj AUTO.refresher.

Domov
Zdieľať
Diskusia