Američania pri príležitosti domáceho autosalónu prekvapujú novou generáciou luxusného sedanu.
Autosalón v New Yorku klope na dvere a my spoznávame jeden z jeho highlightov, ktorý sme v podstate ani nečakali. Reč je o automobilke Lincoln, ktorá práve do obehu vypúšťa bohatý propagačný materiál hovoriaci o koncepte luxusného sedanu pod legendárnym menom Continental. Legendárny preto, lebo v minulom storočí nieslo toto označenie až deväť generácií nadmieru obľúbeného a úspešného modelu a aj napriek tomu, že už viac než 10 rokov si toto meno spájame len s britským grand tourerom, tradičný americký sedan neprešiel ani zďaleka do zabudnutia. Lincoln síce v roku 2002 predstavil veľkolepo vyzerajúci Continental Concept s dvanásťvalcom pod kapotou, k jeho sériovej výrobe však nikdy nedošlo. Americká automobilka ale hlási zjavne comeback a jubilejné desiate pokračovanie sa rysuje.
Američania pomerne nečakanú novinku približujú s dodatkom Concept, všetko na čo sa teda pozeráme, treba brať s istou rezervou, aj keď druhá strana mince vraví o nie veľkých rozdieloch voči produkčnej verzii, ktorá sa na cesty vraj dostane už budúci rok. Pôvodná štvordverová a trojpriestorová koncepcia ostáva zachovaná, rovnako i oblé tvary ostali medzigeneračne a hlavne za tak veľký časový odstup nezmenené. Zvyšok je však úplne nový, navyše, ako celok pôsobí novodobý Continental podstatne prémiovejšie, luxusnejšie a veľkolepejšie. Vpredu dominuje rozmerná maska s efektne vyzerajúcou štruktúrou a veľkým znakom uprostred. Po stranách nájdeme full-LED svetlomety, ktoré sa rozsvecujú postupne, rovnako ako tie zadné, ktoré sú prepojené horizontálnou líniou. Vozidlo je postavené na zaujímavých 21'' diskoch, pričom spolu so zvyškom exteriérových detailov a chrómových častí dodávajú mimoriadne elegantný a hodnotný podtón.
Vnútrajšok skrýva výdobytky najmodernejších technológií - analógový prístrojový štíť vystriedali plne digitálne budíky a v strede namiesto spleti tlačidiel dominuje vyčnievajúci dotykový displej. Radiaca páka zo stredového tunelu zmizla, celá funkcionalita zmeny rýchlostného stupňa stojí na tlačidlách. Vzadu nájdeme dvojicu osobitných a v troch smeroch nastaviteľných sedadiel, pred ktorými je vďaka dlhému rázvoru veľa miesta na nohy. Interiér svojím farebným vyhotovením a množstvom chrómu a hliníka vo všeobecnosti sekunduje exteriéru, zároveň vystupuje vcelku extravagantne. Nechýba stredový bar pre zadnú posádku, ale aj panoramatická strecha s možnosťou upravovania priestupnosti svetelných lúčov. Podrobné informácie o koncepčnom Continentale zatiaľ nepoznáme, i samotné pohonné ústrojenstvo automobilka priblížila jedine skutočnosťou, že pod prednou kapotou sa nachádza známy agregát od Fordu, konkrétne 3-litrová V6-ka EcoBoost s bližšie nešpecifikovanými parametrami. Na záver dodám, že o pohon sa stará výhradne zadná náprava, viac informácií sa však dozvieme až o pár dní, teda na autosalóne.