Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Aktivuj si predplatné na pol roka zadarmo s ČSOB
Tento článok je PR správa spoločnosti SITA.
dnes 14. októbra 2025 o 16:40
Čas čítania 1:58
Sponzorovaný obsah

PRIESKUM: Až 85 % ľudí na Slovensku pije kávu. Uhádnete, akú najradšej?

GASTRO BILLA KÁVA
Uložiť Uložené

Kávu si dopraje drvivá väčšina Sloveniek a Slovákov, a to najmä v jednu konkrétnu časť dňa, zistil najnovší prieskum o konzumácii tohto povzbudzujúceho nápoja.

Kvalitnú kávu za výhodnú cenu teraz nájdeš aj v novej značke TIRA, ktorá prináša vyberané kávové zrná a vyvážené zmesi.

Na Slovensku sme veľkými milovníkmi kávy – podľa prieskumu* ju pije až 85 % ľudí. Najobľúbenejšia je pritom zrnková mletá káva, ktorú ako zalievanú či z kávovaru uprednostňuje viac ako polovica z nás (52 %). „Populárna je aj instantná alebo rozpustná káva, ktorú si dopraje necelá štvrtina ľudí. Naopak, menej preferovaná je káva z kapsúl (8 %) či iné typy kávy, napríklad z obilnín, púpavy či čakanky – tie pijú iba dvaja ľudia zo sto. Kávu vôbec nekonzumuje viac ako desatina Sloveniek a Slovákov (15 %),“ vysvetlil Marek Kravjar, hovorca BILLA Slovensko.

káva
Zdroj: SITA / BILLA

Kým ľudia vo vyššom strednom veku (45 – 64 rokov) majú častejšie radi zrnkovú mletú kávu, tí od 35 do 44 rokov si skôr doprajú instantnú kávu. Mladšia generácia (25 – 34 rokov) pije najmä kávu z kapsúl, ale čerství dospelí (od 18 do 24 rokov) tomuto nápoju priveľmi neprišli na chuť – nepije ho viac ako tretina (39 %) z nich.

Odporúčané
Kam na Pumpkin Spice Latte v Bratislave? Od budget verzie za 2,90 € až po trendy variácie s matchou Kam na Pumpkin Spice Latte v Bratislave? Od budget verzie za 2,90 € až po trendy variácie s matchou 7. októbra 2025 o 11:00

A kedy počas dňa si kávu vychutnávame najčastejšie? Z prieskumu vyplýva, že ráno po prebudení, k raňajkám – platí to pre viac ako dve pätiny mužov (44 %) a zhruba polovicu žien (52 %). Dúšok kávy si však dokážeme užiť aj v neskorších hodinách. „Viac ako pätina ľudí pije kávu predpoludním, po obede alebo popoludní. Približne jeden z 10 ľudí nepozerá na hodinky a tento nápoj si dopraje kedykoľvek počas dňa. Vo večernom čase ju však vyhľadáva iba malá časť Sloveniek a Slovákov (3 %),“ dopĺňa Marek Kravjar.

káva
Zdroj: SITA / BILLA

Nová káva v BILLA

Chutnú kávu si teraz môžeme dopriať aj vďaka novej privátnej značke TIRA. Spoločnosť BILLA v nej prináša vyberané zrná, vyvážené zmesi a kvalitu za rozumnú cenu. V ponuke má obľúbené odrody robusta a arabica, ktoré pochádzajú aj z Brazílie, Peru a Kolumbie. Na výber je z viacerých druhov a balení, od zrnkovej kávy cez mletú až po kávové kapsuly.

Odporúčané
Vlajková predajňa BILLA sa po rekonštrukcii mení na najmodernejší supermarket na Slovensku  Vlajková predajňa BILLA sa po rekonštrukcii mení na najmodernejší supermarket na Slovensku 28. augusta 2025 o 14:10

„Espresso, lungo, cappuccino či latte – v novej značke TIRA si svoju obľúbenú chuť nájde každý. Túto kávu prinášame v spolupráci s overenou európskou pražiarňou s dlhoročnou tradíciou. Dlhé a šetrné praženie rozvíja v zrnách prirodzenú chuť a arómu, aby v šálke vynikla čistá, harmonická chuť bez ostrej horkosti. Či už teda preferujete jemnejší profil, krémovú hebkosť alebo intenzívny zážitok, TIRA je pripravená urobiť z vašej pauzy malý rituál,“ povedala Michaela Dekker, manažérka privátnych značiek v BILLA Slovensko. Na každom balení TIRA nájdete aj jednoduchý „kompas chuti“, ktorý vám priblíži vlastnosti kávy a uľahčí výber.

KáVA
Zdroj: SITA / BILLA

Dodávateľ, ktorý za kávou TIRA stojí, je spoločnosťou BILLA dôkladne preverený. Zárukou kvality je aj pečať Rainforest Alliance Certified, ktorú značka TIRA nesie. Produkty s týmto označením podporujú farmárov a firmy, ktoré dlhodobo zavádzajú udržateľné postupy – chránia lesy a vodu, zabezpečujú dôstojné životné podmienky pre pestovateľov, posilňujú dodržiavanie ľudských práv a zvyšujú odolnosť voči zmene klímy.

Odporúčané
„Pekné dievčatá pijú matchu.“ Mladí Slováci si v 24 rokoch otvorili Matchiareň, tržby im zo dňa na deň stúpli 5-násobne „Pekné dievčatá pijú matchu.“ Mladí Slováci si v 24 rokoch otvorili Matchiareň, tržby im zo dňa na deň stúpli 5-násobne 18. júla 2025 o 16:00

* Exkluzívny kvantitatívny prieskum pre spoločnosť BILLA zrealizovala a vyhodnotila agentúra Focus. Zber dát prebiehal od 10. do 17. 9. 2024 metódou dotazníka na reprezentatívnej vzorke 1086 respondentov populácie Slovenska vo veku od 18 rokov.

Domov
Zdieľať
Diskusia