Nový Kardian je crossover odvodený od súrodeneckého modelu Sandero Stepway.
Modelové portfólio značky Renault sa za posledné roky otriaslo v základoch. Z tradičných modelov totiž v súčasnosti automobilka v Európe predáva len malé Clio, zatiaľ čo zvyšok ponuky zasiahla radikálna SUV ofenzíva. V zmysle posledných noviniek tento typ vozidla zastupuje nielen elektrický Mégane E-Tech či vynovená Arkana, ale už aj úplne nový Austral a Rafale či slávne počiny ako Espace a Scénic, z ktorých sa stali tiež esúvečká. Aby toho nebolo málo, v uplynulých hodinách prišiel Renault s ďalším SUV. Tentokrát ide o malý crossover segmentu B (4,12 × 1,75 × 1,54 m), ktorý si má svoje uplatnenie nájsť najmä v meste.
Volá sa Kardian a už na prvý pohľad niektoré detaily, predovšetkým profil vozidla, naznačia pôvod novinky. Ide totiž o dôkladne vynovený súrodenecký model Sandero Stepway od Dacie, ktorý chce automobilka predávať na medzinárodných trhoch, predovšetkým v Južnej Amerike. Hoci svoj technický pôvod pri bočnom pohľade veľmi nezaprie, oba konce Renault naozaj dôkladne upravil v zmysle svojho aktuálneho dizajnového jazyka. Svedčí o tom najmä veľmi moderná predná časť, ktorej maska trochu pripomína väčší Austral, i keď Kardian dostal LED svetlomety rozdelené do dvoch poschodí.
Silnou stránkou modelu Kardian sú najmä krátke previsy, ktoré v kombinácii s nevídane veľkou svetlou výškou na danú triedu (až 209 mm) sľubujú veľký potenciál nielen v mestskej džungli, ale aj mimo spevnených ciest. Pohon všetkých štyroch kolies sa však, samozrejme, nekoná. Dobrodružný charakter umocňujú aj výrazne plastové plochy či chytré strešné lišty. Na výber sú až 17" disky kolies či dvojfarebné lakovanie karosérie. Batožinový priestor má slušných 410 litrov.
V interiéri Kardian používa rovnakú koncepciu palubnej dosky ako Sandero, Renault však jednotlivé časti rovnako zásadne vylepšil. Kokpit tak nadobúda značne modernejší a kvalitnejší dojem. Ako dôkaz poslúžia 7" digitálne budíky, malý volič dvojspojkovej prevodovky či veľký displej multimediálneho prostredia s bezkáblovou podporou funkcií, ako je Apple CarPlay.
O pohon sa stará nový 0,9-litrový benzínový trojvalec s výkonom 92 kW/125 koní a krútiacim momentom 220 Nm. Výhradne na predné kolesa posiela silu štandardne dodávaná automatická prevodovka. Nový Kardian vstúpi sprvoti primárne na brazílsky trh, potom by sa mal dostať do celého sveta. Cenové relácie nepoznáme, má ísť však o cenovo veľmi dostupný počin.