Model stojí na identickej platforme ako Austral či Espace
Renault rozširoval v poslednom čase portfólio o modely kategórie SUV, či už ide o elektrický Mégane E-Tech a Arkanu, alebo Austral a horúcu novinku Espace. Teraz pokračuje ďalej predstavením SUV-kupé Rafale, ktoré má zastúpiť vlajkovú loď značky. Svojím menom odkazuje na lietadlo Caudron Renault Rafale, ktoré svojho času stanovilo rýchlostný rekord.
Novinka stojí na identickej platforme (CMF-CD) ako Austral či Espace, s druhým menovaným má dokonca identický aj rázvor 2,74 m. S rozmermi 4,71 × 1,86 × 1,61 metra pritom nejde o najväčšie SUV značky Renault, svojou technologickou výbavou má však zastúpiť to najlepšie, čo automobilka ponúka. Rafale zaujme aj svojou atraktívne navrhnutou karosériou, ktorá kombinuje dynamickú prednú časť s elegantne klesajúcou strechou. Oproti viac rodinne orientovanému SUV Espace má novinka rozšírený rozchod kolies o 4 centimetre a stáť môže až na 20" diskoch.
Podľa vzoru modernizovaného Clia je aj tu charakteristický svetelný podpis z kosoštvorcov, ktorý by mal sprevádzať modely Renault v nasledujúcich rokoch. Svetelnú techniku reprezentuje LED Matrix Vision. Interiér novinka zdieľa s nedávno predstavenými SUV-čkami – digitálne budíky majú 12,3" a zlúčené sú v rámci novej koncepcie palubnej dosky do jednej zaliatej plochy s vertikálne orientovaným 12" displejom infotainmentu OpenR Link.
Voliteľnou výbavou je aj head-up displej s uhlopriečkou až 9,3". Renault Rafale má 647-litrový batožinový priestor, panoramatickú strechu Solarbay so schopnosťou automaticky regulovať priepustnosť svetelných lúčov.
Renault svoje imidžové SUV-kupé v čase vstupu na trh ponúkne primárne v hybridnom E-Tech vyhotovení, ktorého základom je 1,2-litrový benzínový trojvalec s výkonom 96 kW/130 koní. Jemu sekunduje dvojica elektromotorov, jeden s výkonom 70 koní a druhý ako štartér-generátor s výkonom 25 koní. Energiu doručuje 2 kWh akumulátor, ktorý pracuje na 400 V sieti, všetok systémový výkon motorov pritom putuje cez 6-stupňovú prevodovku na predné kolesá.
Zaujímavosťou je, že Renault pre model Rafale plánuje v budúcnosti priniesť do ponuky aj verziu s pohonom oboch náprav. Práve pohon 4x4 medzi poslednými SUV-čkami značky chýba. Nie je však prekvapením, že o roztočenie kolies zadnej nápravy sa postará elektromotor, keďže 4x4 verzia dostane ďalší elektrický motor práve na zadnú nápravu. Pôjde o plug-in hybrid, ktorého výkon má dosahovať až 300 koní. Na bližšie informácie si však musíme ešte počkať.