Najväčšie SUV od Renaultu má zaujať vnútorným priestorom, absencia pohonu všetkých štyroch kolies a malé motory však veľmi nepotešia.
Rok 2023 je pre Renault veľmi významný, pretože si pripomína 40. výročie svojho slávneho MPV Espace. Pri tejto príležitosti nám francúzska automobilka predstavuje úplne novú, v poradí už šiestu generáciu, ktorá však s predchodcami nemá absolútne nič spoločné. Renault totiž v zmysle súčasných trendov premenil veľkokapacitné MPV na SUV. Už na prvý pohľad je pritom evidentné, že Espace je de facto nafúknutý Austral, s ktorým zdieľa aj platformu CMF-CD.
Vzhľadom na to, že Espace meria na dĺžku vyše 4,7 metra, prispôsobili tomu aj podvozok. Veľké SUV totiž odvezie až 7 pasažierov, tretí rad sedadiel je pritom k dispozícii bez príplatku. Novinku je pritom spredu takmer nemožné odlíšiť od spomínaného modelu Austral. Má atraktívne tvary, ktorým kraľujú svojsky tvarované LED svetlomety či efektná maska. Odlišnosti evidujeme až smerom vzad, kde je značné, že Espace je o 21 cm dlhší.
Espace má 19" až 20" disky kolies a k dispozícii bude v stupňoch výbavy Techno, Espirit Alpine a Iconic, ktoré sa odlišujú v detailoch a iných farebných konfiguráciách. Po vzore menšieho SUV aj tu evidujeme v interiéri novú koncepciu palubnej dosky – digitálne budíky majú 12,3" a sú zlúčené do jednej zaliatej plochy s vertikálne orientovaným displejom infotainmentu OpenR Link, ktorý má až 12".
Kokpit je teda viac uhladený, futuristickejší, s kompaktnejším volantom a minimom fyzických ovládacích prvkov. Renault aj tu vyzdvihuje kvalitu použitých materiálov a dielenské vypracovanie, no a prvé fotografie napovedajú, že Espace bude tým najluxusnejším, čo značka ponúkne. Jeho prednosťou však má byť najmä vnútorný priestor, ktorý sa má vyrovnať predchodcom. Batožinový priestor v 5-miestnej konfigurácii vie ponúknuť až 777 litrov, v 7-miestnom rozložení 677 litrov, avšak pri vyloženom treťom rade sedadiel má kufor 159 litrov.
V kontexte veľkosti a skutočnosti, že Espace zastúpi najväčšie SUV v portfóliu, nemilo prekvapia technické parametre. Espace bude totiž k dispozícii výhradne s predným pohonom, pričom v ponuke sa neobjaví ani žiadny naftový motor. Ba čo viac, hoci Renault zatiaľ nepredstavil celú paletu pohonných jednotiek, jej úplným vrcholom bude hybrid E-Tech, ktorého základom je len trojvalec – 1,2-litrový motor má výkon 96 kW/130 koní a 205 Nm, sekunduje mu štartér-generátor s výkonom 50 Nm a elektromotor s výkonom 51 kW.
Výsledný výkon celej sústavy je tak 147 kW/200 koní, pričom zdrojom energie pre elektrickú sústavu je akumulátor s kapacitou 2 kWh. Aj napriek tomu, že nejde o plug-in hybridnú techniku, automobilka uvádza, že v meste bude elektrická sústava prvoradá, čo sa odzrkadlí na značnom znížení spotreby paliva – za ideálnych podmienok sa má priemerná spotreba pohybovať na úrovni len 4,7 l/100 km. Najvýkonnejší Espace zvládne akceleráciu z 0 na 100 km/h za 8,8 sekundy, maximálna rýchlosť je pritom 175 km/h.
Prednosťou veľkého SUV má byť jeho obratnosť, ktorá je docielená známym systémom 4Control – natáčanie zadných kolies v rozsahu až 5 stupňov zaručí polomer otáčania (10,4 m) na úrovni malého Clia. Novinku bude možné objednať už v nasledujúcich týždňoch, cenové relácie zatiaľ však nepoznáme.