Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
9. marca 2022 o 13:30
Čas čítania 1:25
Martin Mičuda

Úplne nový Renault Austral nahradí až 4 modely a bude mať aj riadenú zadnú nápravu

Úplne nový Renault Austral nahradí až 4 modely a bude mať aj riadenú zadnú nápravu
Zdroj: Renault
TECH AUTOMOBILOVÉ NOVINKY RENAULT
Uložiť Uložené

Francúzska automobilka vkladá do nového SUV veľké nádeje.

Nový Renault Austral je najväčšou tohtoročnou novinkou francúzskej automobilky a zároveň aj jedným z najdôležitejších modelov značky. Francúzi týmto modelom nahradia niekoľko iných. Austral, ktorý sa časom ukáže aj v 7-miestnom vyhotovení či vo verzii SUV kupé, postupne na trhu zastúpi nielen Kadjar, ale aj Koleos, Talisman a dokonca aj Espace.

Odporúčané
EQS nás v teste opantalo luxusom a technológiami, dala však pýcha značky uvádzaný dojazd až 770 km? EQS nás v teste opantalo luxusom a technológiami, dala však pýcha značky uvádzaný dojazd až 770 km? 14. februára 2022 o 16:30

Po vizuálnej stránke je Austral decentnou evolúciou tvarov elektrického modelu Mégane E-Tech – nové estetické smerovanie značky určuje atletické krivky či úzke full-LED svetlomety na oboch koncoch, z ktorých na rohoch vystupuje efektný svetelný prvok. Tým, že Austral je väčší (na dĺžku 4,51 m) ako spomínaný elektromobil, pri pohľade z profilu má elegantnejšie línie a zadný pár dverí má konvenčné kľučky (Mégane E-Tech ich má schované v stĺpikoch).

Renault, Austral,
Zdroj: Renault

Vpredu je nové logo Renaultu a relatívne veľká maska na prívod vzduchu s efektnou štruktúrou. V rámci voliteľnej výbavy má zákazník k dispozícii premiérovo aj Matrix LED svetelnú techniku, väčším prekvapením však je, že Austral ponúka možnosť riadenej zadnej nápravy 4Control, čo je v tejto triede vskutku unikátne. Auto pritom stojí na 17 až 20" diskoch kolies.

Odporúčané
Test Audi e-tron S: posadili sme sa za volant Audi s tromi motormi. V čom má navrch oproti konkurencii? Test Audi e-tron S: posadili sme sa za volant Audi s tromi motormi. V čom má navrch oproti konkurencii? 16. februára 2022 o 9:30

Po vzore elektrického modelu Mégane E-Tech evidujeme v interiéri novú koncepciu palubnej dosky – digitálne budíky majú 12,3" a sú zlúčené do jednej zaliatej plochy s vertikálne orientovaným displejom infotainmentu OpenR Link, ktorý môže mať až 12". Nová generácia head-up displeja zároveň ponúka až 9,3" riešenie. Kokpit je teda viac uhladený, futuristickejší, s kompaktnejším volantom a minimom fyzických ovládacích prvkov. Automobilka vyzdvihuje kvalitu použitých materiálov a dielenské vypracovanie. Vďaka posuvným zadným sedadlám (o 16 centimetrov) sa môže 500-litrový batožinový priestor zväčšiť až na 575 litrov.

Renault, Austral,
Zdroj: Renault

Motory bude mať benzínové s doplnkovým elektrickým pohonom. Okrem mild-hybridov sú v ponuke dva full-hybridy kombinujúce 1,2-litrový trojvalec, elektromotor a 1,7 kWh akumulátor pracujúci na 400 V sieti. Zaujímavosťou je, že 1,3-litrový štvorvalec (vyvíjaný s koncernom Mercedes-Benz Group AG) je skombinovaný s novou prevodovkou typu CVT. Presné parametre sú nasledujúce:

  • 1,2 TCe 48 V Mild-Hybrid – 96 kW/130 koní a 230 Nm
  • 1,3 TCe 12 V Mild-Hybrid – 103 kW/140 koní alebo 118 kW/160 koní
  • 1,2 TCe E-Tech 400 V Hybrid – 118 kW/160 koní alebo 146 kW/200 koní

Cenové relácie, žiaľ, ešte nepoznáme, Austral sa však na trh dostane až koncom roka.

Renault, Austral,Renault, Austral,Renault, Austral,Renault, Austral,
Zobraziť galériu
(14)
Domov
Zdieľať
Diskusia