Francúzska automobilka vkladá do nového SUV veľké nádeje.
Nový Renault Austral je najväčšou tohtoročnou novinkou francúzskej automobilky a zároveň aj jedným z najdôležitejších modelov značky. Francúzi týmto modelom nahradia niekoľko iných. Austral, ktorý sa časom ukáže aj v 7-miestnom vyhotovení či vo verzii SUV kupé, postupne na trhu zastúpi nielen Kadjar, ale aj Koleos, Talisman a dokonca aj Espace.
Po vizuálnej stránke je Austral decentnou evolúciou tvarov elektrického modelu Mégane E-Tech – nové estetické smerovanie značky určuje atletické krivky či úzke full-LED svetlomety na oboch koncoch, z ktorých na rohoch vystupuje efektný svetelný prvok. Tým, že Austral je väčší (na dĺžku 4,51 m) ako spomínaný elektromobil, pri pohľade z profilu má elegantnejšie línie a zadný pár dverí má konvenčné kľučky (Mégane E-Tech ich má schované v stĺpikoch).
Vpredu je nové logo Renaultu a relatívne veľká maska na prívod vzduchu s efektnou štruktúrou. V rámci voliteľnej výbavy má zákazník k dispozícii premiérovo aj Matrix LED svetelnú techniku, väčším prekvapením však je, že Austral ponúka možnosť riadenej zadnej nápravy 4Control, čo je v tejto triede vskutku unikátne. Auto pritom stojí na 17 až 20" diskoch kolies.
Po vzore elektrického modelu Mégane E-Tech evidujeme v interiéri novú koncepciu palubnej dosky – digitálne budíky majú 12,3" a sú zlúčené do jednej zaliatej plochy s vertikálne orientovaným displejom infotainmentu OpenR Link, ktorý môže mať až 12". Nová generácia head-up displeja zároveň ponúka až 9,3" riešenie. Kokpit je teda viac uhladený, futuristickejší, s kompaktnejším volantom a minimom fyzických ovládacích prvkov. Automobilka vyzdvihuje kvalitu použitých materiálov a dielenské vypracovanie. Vďaka posuvným zadným sedadlám (o 16 centimetrov) sa môže 500-litrový batožinový priestor zväčšiť až na 575 litrov.
Motory bude mať benzínové s doplnkovým elektrickým pohonom. Okrem mild-hybridov sú v ponuke dva full-hybridy kombinujúce 1,2-litrový trojvalec, elektromotor a 1,7 kWh akumulátor pracujúci na 400 V sieti. Zaujímavosťou je, že 1,3-litrový štvorvalec (vyvíjaný s koncernom Mercedes-Benz Group AG) je skombinovaný s novou prevodovkou typu CVT. Presné parametre sú nasledujúce:
- 1,2 TCe 48 V Mild-Hybrid – 96 kW/130 koní a 230 Nm
- 1,3 TCe 12 V Mild-Hybrid – 103 kW/140 koní alebo 118 kW/160 koní
- 1,2 TCe E-Tech 400 V Hybrid – 118 kW/160 koní alebo 146 kW/200 koní
Cenové relácie, žiaľ, ešte nepoznáme, Austral sa však na trh dostane až koncom roka.